  • 31. Data: 2017-10-30 19:12:35
    Temat: Re: Ciągłość przeglądu
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-10-30 o 15:24, Poldek pisze:

    > Nie mierz innych swoją miarą.

    To może moją? :-)
    Mam drugie auto, którego użytkownik nigdy nie pamięta
    o przeglądzie i zawsze zauważam to miesiąc albo dwa po terminie.
    Nie żeby to był jakiś trup - auto jest jeżdżące i SPRAWNE,
    ale jeździ mało - do 1000km rocznie.
    Jak mi mają przysolić karę za przegląd po czasie, to
    spokojnie poczekam ze trzy lata, żeby nie przepłacać.
    Ciekawe czy wymyślą, że kara ma być za każdy okres, który
    był bez badań czy tylko podwójnie przy badaniu
    (nie wiem od kiedy ten pomysł z podwójną opłatę i czy
    w ogole to uchwalili)

  • 32. Data: 2017-10-30 19:23:59
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-30 o 19:12, cef pisze:

> [...]
    > był bez badań czy tylko podwójnie przy badaniu
    > (nie wiem od kiedy ten pomysł z podwójną opłatę i czy

    Rób, jak uważasz. Dobrze ci radzę.

    P.S. Urzekła mnie twoja historia.

  • 33. Data: 2017-10-30 19:29:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.10.2017 o 19:01, J.F. pisze:

    > Jak stale wypiety to pewnie nic, tylko bedziesz musial sie dostosowac w
    > zakretach.
    >
    > Ale jak pusci w zakrecie a akurat jedziesz "na sportowo" ?

    No właśnie co? Bo ja nawet nie wiedziałem że mam wypięty, ścieżka
    zdrowia nie wykryła. Co on w zasadzie daje?

    Shrek

  • 34. Data: 2017-10-30 19:49:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >No właśnie co? Bo ja nawet nie wiedziałem że mam wypięty, ścieżka
    >zdrowia nie wykryła. Co on w zasadzie daje?

    On daje to, ze sie auto w zakretach mniej przechyla.

    Ale jak nagle pusci ... ciekawe ... cos w rodzaju testu losia ?

    J.

  • 35. Data: 2017-10-30 19:51:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    >ale jeździ mało - do 1000km rocznie.
    >Jak mi mają przysolić karę za przegląd po czasie, to
    >spokojnie poczekam ze trzy lata, żeby nie przepłacać.

    To sie zrobi 100 zl za spoznienie do 14 dni, 200 zl do miesiaca,
    500zl za 3 miesiace, a za trzy lata, to 5 tys :-P

    >Ciekawe czy wymyślą, że kara ma być za każdy okres, który
    >był bez badań czy tylko podwójnie przy badaniu
    >(nie wiem od kiedy ten pomysł z podwójną opłatę i czy
    > w ogole to uchwalili)

    Pomysl byl chyba od roku, ale o ile wiem to nie uchwalili.

    J.

  • 36. Data: 2017-10-30 20:04:03
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-30 o 18:00, Budzik pisze:

    > To ja tez nie wiem, ale zdarzylo mi sie raz pojechac na stacje
    > diagnostyczna i odjechac z informacja o niesprawnym aucie - i nie
    > płaciłem ani złotówki.
    > A teraz za takie badanie trzeba bedzie tez zpałacic i dodatkowo
    > informacja znajdzei sie w cepiku.
    > Moze wczesniej tez tak było "by law" ale praktyka była inna.

    I o to właśnie chodzi, żeby utrudnić tego rodzaju "praktykę".

    Przegląd w SKP nie jest po to, żeby kierowca się dowiedział, co ma
    niesprawne w aucie, tylko żeby oficjalnie potwierdzić, że wszystko jest
    sprawne w aucie dopuszczonym do ruchu, lub wykluczyć auto z ruchu. Jak
    ktoś chce ocenić stan auta, to zajmują się tym warsztaty, ASO nie ASO.
    Jest tego pełno.

  • 37. Data: 2017-10-30 20:14:10
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-10-30 o 19:51, J.F. pisze:
> [...]
    > za 3 miesiace, a za trzy lata, to 5 tys :-P

    > Pomysl byl chyba od roku, ale o ile wiem to nie uchwalili.

    I bardzo dobrze! Jeszcze by tego brakowało, że muszę mieć obowiązkowy
    przegląd pojazdu, który trzymam sobie na podwórku. Wystarczającą głupotą
    jest obowiązek OC w takiej sytuacji.

    --
    MN

  • 38. Data: 2017-10-30 20:18:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.10.2017 o 19:49, J.F. pisze:

    > On daje to, ze sie auto w zakretach mniej przechyla.
    >
    > Ale jak nagle pusci ... ciekawe ... cos w rodzaju testu losia ?

    A kiedy zwykle puszczają?

    Shrek

  • 39. Data: 2017-10-30 21:22:30
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > I bardzo dobrze! Jeszcze by tego brakowało, że muszę mieć obowiązkowy
    > przegląd pojazdu, który trzymam sobie na podwórku. Wystarczającą głupotą
    > jest obowiązek OC w takiej sytuacji.

    A mnie się wydaje, że nie wyobrażasz sobie ilu by zaraz było takich co
    oni tym autem w ogóle nie jeżdżą, tylko akurat dzisiaj do mechanika
    jechał no i klops - stłuczka.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 40. Data: 2017-10-30 21:29:15
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > A że mandat za brak przeglądu
    > to 50 zeta, więc będą po prostu omijać stacje diagnostyczne w jeszcze
    > większej skali, niż to się dzieje teraz.

    Plus ewentualne zatrzymanie dowodu i laweta :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz