  • 21. Data: 2017-10-30 17:35:07
    Temat: Re: Ciągłość przeglądu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:59f72be6$0$15189$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 2017-10-30 o 13:36, Poldek pisze:

    >Serio znasz chociaż jeden taki przypadek?
    >Co innego brak gaśnicy, czy stukający łącznik stabilizatora - a co
    >innego niesprawne hamulce.

    Ale one sa sprawne - hamuja, test przeszly, a kierowca uprzedzony ze
    moga zawiesc.

    Gorzej z ta gasnica - jakze tak wypuscic z pieczatka bez gasnicy ? :-)

    A jak lacznik pusci w zakrecie ?

    >Swoją drogą zakres badań, jaki jest przeprowadzany w Polsce jest
    >głupkowaty. Niepotrzebne czepialstwo.

    Co masz na mysli ?
    IMO to calkiem rozsadny zakres ... czepialstwo to juz kwestia
    diagnostow, ale oni dobrze wiedza kto im placi :-)

    J.

  • 22. Data: 2017-10-30 17:56:07
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-10-30 o 14:58, J.F. pisze:

    > A system im kontrole nasle, bo jak to jest, ze diagnosta sprawdzil auto
    > w bazie na wjezdzie, a 2 minuty pozniej wpisal ze stan techniczny jest
    > dobry :-)

    A jest przepis określający kiedym mu wolno sprawdzić w bazie?
    Samochód przechodzi "ścieżkę zdrowia" a na końcu jest kasjerka
    z komputerem.

    > Przyjdzie kontrola, sprawdzi paragon fiskalny, tam nawet 2 minuty, zakaz
    > dalszej dzialalnosci za nierzetelne wykonywanie obowiazkow :-)

    Nie wymyślajcie.
    Wprowadzą to zobaczymy ale nagłego zniknięcia dwudziestolatków i
    starszych z dróg nie przewiduje. Ci którzy liczą na wycięcie
    dziesięcioletnich dizli to idioci.
    Sam mam benzyniaka z gazem. :-)

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2017-10-30 18:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Lisciasty l...@p...pl ...

    > I to by miało sens, bo jakiekolwiek sankcje typu podwójna opłata,
    > kary za spóźnienie z przeglądem, będą skutkować tylko tym, że ludzie
    > zaczną kombinować, Polak potrafi. A że mandat za brak przeglądu
    > to 50 zeta, więc będą po prostu omijać stacje diagnostyczne w
    > jeszcze większej skali, niż to się dzieje teraz.

    Chyba ze walniesz...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

  • 24. Data: 2017-10-30 18:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > Płacenie za każde badanie istniało "od zawsze". Nie wiem, co tu
    > zmienili.

    To ja tez nie wiem, ale zdarzylo mi sie raz pojechac na stacje
    diagnostyczna i odjechac z informacja o niesprawnym aucie - i nie
    płaciłem ani złotówki.
    A teraz za takie badanie trzeba bedzie tez zpałacic i dodatkowo
    informacja znajdzei sie w cepiku.
    Moze wczesniej tez tak było "by law" ale praktyka była inna.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiarą można manipulować. Tylko

  • 25. Data: 2017-10-30 18:17:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
> [...]
    >informacja znajdzei sie w cepiku.
    >Moze wczesniej tez tak było "by law" ale praktyka była inna.

    dokladnie - caly czas/od wielu tak tak bylo, ze oplata byla "za
    badanie", nalezala sie niezaleznie od tego czy pozytywne czy
    negatywne,
    w razie negatywnego diagnosta powinien wystawic stosowne
    zaswiadczenie, po naprawie badano juz tylko poprzednie niesprawnosci
    za urzedowa cene dla poszczegolnych czynnosci.

    A praktyka to jak piszesz :-)

    J.

  • 26. Data: 2017-10-30 18:19:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Lisciasty l...@p...pl ...

    >Chyba ze walniesz...

    Jak walniesz, to wiele nie zmienia, chyba ze ubezpieczyciele jakims
    cudem dadza rade regres wyprocesowac.

    No chyba, ze masz na mysli AC ... samochody warte AC raczej nie musza
    omijac przegladow :-)

    J.

  • 27. Data: 2017-10-30 18:34:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A jest przepis określający kiedym mu wolno sprawdzić w bazie?
    >Samochód przechodzi "ścieżkę zdrowia" a na końcu jest kasjerka
    >z komputerem.

    No to teraz kasjerka bedzie na poczatku.

    Ba - pojedziesz do nastepnego, obejrzy, powiedzmy nawet ze by
    przepuscil ... ale na koniec zobaczy wpis w bazie sprzed godziny ...
    myslisz, ze zaryzykuje ?

    >Nie wymyślajcie.
    >Wprowadzą to zobaczymy

    Poczekamy, zobaczymy ... dlugo czekac nie bedziemy :-)

    >ale nagłego zniknięcia dwudziestolatków i
    >starszych z dróg nie przewiduje.

    Tez nie przewiduje, bo sporo z nich po prostu sprawna.
    Ale teraz byc moze bedą ciut sprawniejsze.
    Wypadkow od tego nie ubedzie :)

    >Ci którzy liczą na wycięcie dziesięcioletnich dizli to idioci.

    Dokladnie.

    J.

  • 28. Data: 2017-10-30 18:40:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.10.2017 o 17:35, J.F. pisze:

    > Gorzej z ta gasnica - jakze tak wypuscic z pieczatka bez gasnicy ? :-)
    >
    > A jak lacznik pusci w zakrecie ?

    To co wtedy?

    Pytam bo ja kiedyś przyjechałem - ścieżkęzdrowia przeszedł, dopiero jak
    podniósł to było widać, że wypięty;)

    Shrek

  • 29. Data: 2017-10-30 19:01:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >To co wtedy?
    >Pytam bo ja kiedyś przyjechałem - ścieżkęzdrowia przeszedł, dopiero
    >jak podniósł to było widać, że wypięty;)

    Jak stale wypiety to pewnie nic, tylko bedziesz musial sie dostosowac
    w zakretach.

    Ale jak pusci w zakrecie a akurat jedziesz "na sportowo" ?

    J.

  • 30. Data: 2017-10-30 19:04:20
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-10-30 o 18:00, Budzik pisze:

    > To ja tez nie wiem, ale zdarzylo mi sie raz pojechac na stacje
    > diagnostyczna i odjechac z informacja o niesprawnym aucie - i nie
    > płaciłem ani złotówki.

    Jak ze wszystkimi autami od ponad dwudziestu lat
    jeżdżę do SKP, to nigdy nie miałem takiej sytuacji.
    Owszem, ze dwa, trzy razy miałem jakieś braki,
    ale za badanie płaciłem - nie dostałem tylko pieczątki -
    przyjechałem z poprawkami za kilka dni i dopłaciłem ze 20zł
    za badanie samych hamulców czy sprawdzenie czy wymienione
    końcówki itp

    > A teraz za takie badanie trzeba bedzie tez zpałacic i dodatkowo
    > informacja znajdzei sie w cepiku.
    > Moze wczesniej tez tak było "by law" ale praktyka była inna.

    Może po znajomości tak było?
    Teraz od kilku lat, to ja zostawiam auto w warsztacie co ma SKP
    i musi przejść przegląd, bo jak nie, to za naprawę nie płacę :-)