  • 1. Data: 2017-10-27 12:01:01
    Temat: Awaria rozrusznika?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Czy mozliwa jest taka awaria rozrusznika:
    - dotychczas rozrusznik nie dawał zadnych oznak zuzycia, auto odpalało na
    raz zawsze i wszedzie, zawsze na praktycznie 1-1,5 obrotu silnika (na
    ucho)
    - nagle po kilku dniach postoju auto nie moze odpalic, rozrusznik z
    trudem robi 1-3 obrotów ale najczesciej robi pol obrotu i staje tak jakby
    go coś hamowało, jakby było zablokowane koło zamachowe.
    - aku sprawdzone, podładowane, wymienione na inne - to nie to.

    Czy rozrusznik moze pasc w taki dziwny sposób czy raczej spodziewac sie
    awarii silnika?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch

  • 2. Data: 2017-10-27 12:19:19
    Temat: Re: Awaria rozrusznika?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Czy rozrusznik moze pasc w taki dziwny sposób czy raczej spodziewac sie
    > awarii silnika?

    Sprwadź alternator...

    Jak postał sobie punciak żony (już wylatany nieco) nieruszany przez
    bodaj 2-3 tygodnie to przy próbie uruchomienia okazało się, że
    alternator stanął. Musiałem kluczem rozruszać mu koło pasowe zeby
    odrobine się ruszało i jak już pasek dał radę je pociągnąć to się
    rozruszało na dobre.

  • 3. Data: 2017-10-27 12:26:24
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Budzik pisze tak:

> [...]
    > - aku sprawdzone, podładowane, wymienione na inne - to nie to.
    >
    > Czy rozrusznik moze pasc w taki dziwny sposób czy raczej

    Nie da się sprawdzić kręcąc kluczem za wał?

    IMHO to nie wina rozrusznika. Rozrusznik ma duże przełożenie a sprawny
    silnik chodzi lekko. Może dwumasa się rozpadła i trze o obudowę.

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 4. Data: 2017-10-27 12:36:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
> [...]
    >- aku sprawdzone, podładowane, wymienione na inne - to nie to.

    >Czy rozrusznik moze pasc w taki dziwny sposób czy raczej spodziewac

    Silnik sprawdzisz bardzo latwo - kluczem mozna pokrecic, na pych w
    dwie osoby, na hol odpalic.

    Jak silnik ruszy, to zostaje rozrusznik.
    Nie doktoryzowac sie, oddac do elektromechanika :-)

    Ale ... z praktyki ... przeczysc jeszcze klemy. Ale takie rzeczy to
    tylko we fiatach.

    J.

  • 5. Data: 2017-10-27 13:04:56
    Od: alberciq <n...@g...pl>

    W dniu 27.10.2017 o 12:01, Budzik pisze:
> [...]
    > - aku sprawdzone, podładowane, wymienione na inne - to nie to.
    >
    > Czy rozrusznik moze pasc w taki dziwny sposób czy raczej spodziewac sie

    ja kiedyś spotkałem się z takim przypadkiem jak poszła głowica i płyn
    chłodzący dostawał się do cylindra, rozrusznik nie mógł skompresować
    tego co tam było i palił bezpiecznik. Zerknij czy poziomy płynów są w
    normie.

  • 6. Data: 2017-10-27 14:01:10
    Od: Maciek <n...@x...pl>

    W dniu 2017-10-27 o 12:01, Budzik pisze:
> [...]
    > - aku sprawdzone, podładowane, wymienione na inne - to nie to.
    >
    > Czy rozrusznik moze pasc w taki dziwny sposób czy raczej spodziewac sie

    Przypadek identyczny jak u kolegi w samochodzie. Ładowanie i podmiana
    aku nic nie dawała. W końcu zdechło kręcenie i kapa.
    Wypatroszyliśmy rozrusznik, okazało się - kończące się szczotki, cały
    komutator zapaprany dużą ilością smaru, co za artysta go tam dał to już
    inna historia.

  • 7. Data: 2017-10-27 14:39:58
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-10-27 o 13:04, alberciq pisze:
    > rozrusznik nie mógł skompresować tego co tam było i palił bezpiecznik.
    Teraz rozruszniki są zabezpieczone bezpiecznikiem?

    Robert

  • 8. Data: 2017-10-27 14:56:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Teraz rozruszniki są zabezpieczone bezpiecznikiem?

    Tak to jakos u mnie wyglada - przy akumulatorze jest kawal blachy i
    chyba pelni role bezpiecznika.
    W zasadzie na wszystko, bo kable za nim przylaczone.

    Ale czy rozrusznik moze go spalic, czy to tylko na wypadek zwarcia po
    wypadku ...

    J.

  • 9. Data: 2017-10-27 16:03:17
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:

    > Ale czy rozrusznik moze go spalic, czy to tylko na wypadek zwarcia
    > po wypadku ...

    Raczej nie spali. Szybciej coś w rozruszniku się spali.

  • 10. Data: 2017-10-27 17:03:17
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    > - aku sprawdzone, podładowane, wymienione na inne - to nie to.
    >
    > Czy rozrusznik moze pasc w taki dziwny sposób czy raczej spodziewac sie

    Obstawiam zużyte szczotki w rozruszniku.
    Prosta i niedroga naprawa dla warsztatu, który specjalizuje się w
    rozrusznikach. Zapłaciłem chyba 450,-.