eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 20

  • 1. Data: 2017-10-29 08:52:10
    Temat: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
    Od: marcin <m...@g...com>

    ostatnio sprawdzałem po odreceniu korka oleju w a4 b7 ze delikatnie
    zasysa powietrze, czy tak powinno byc? raz czytam ze ok, raz ze nie?
    a wy jak uwazacie ?


  • 2. Data: 2017-10-29 13:16:14
    Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 29 Oct 2017 08:52:10 +0100, marcin napisał(a):

    > ostatnio sprawdzałem po odreceniu korka oleju w a4 b7 ze delikatnie
    > zasysa powietrze, czy tak powinno byc? raz czytam ze ok, raz ze nie?
    > a wy jak uwazacie ?

    Tak, w większości współczesnych samochodów jest układ utrzymujący
    podciśnienie w skrzyni korbowej.

    Nadciśnienie oznacza problemy ze szczelnością układu tłok-cylinder.


  • 3. Data: 2017-10-29 14:45:38
    Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pompe robiaca podcisnienie daja w nowych samochodach? Akurat nadcisnienie w skrzynce
    korbowej zmniejsza roznic cisnien nad i pod tlokiem. I by musiala byc jakas nowa
    fizyka i mechanika w ktorej zwiekszenie roznicy cisnien pomaga w polepszeniu
    szczelnosci. Szczelnosc zapewniaja tloki z pierscienimi i stan cylindra a nie
    podcisnienie w skrzynce korbowej. Chyba ze teraz uszczelnienie robia tak jak w
    pompkach do pompowania opon w rowerze. Wtedy faktycznie roznica cisnien wplywa na
    szczelnosc.


  • 4. Data: 2017-10-29 15:15:27
    Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 29 Oct 2017 06:45:38 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Pompe robiaca podcisnienie daja w nowych samochodach?

    Nie. Wystarczy zaworek zwrotny łączący kolektor ssący z pokrywą zaworów -
    pięknie odsysa wszytko co pierścienie przepuszczą pod tłoki. To się odma
    nazywa.


    > Akurat nadcisnienie w skrzynce korbowej zmniejsza roznic cisnien nad i pod tlokiem.
    I by musiala byc jakas nowa fizyka i mechanika w ktorej zwiekszenie roznicy cisnien
    pomaga w polepszeniu szczelnosci. Szczelnosc zapewniaja tloki z pierscienimi i stan
    cylindra a nie podcisnienie w skrzynce korbowej. Chyba ze teraz uszczelnienie robia
    tak jak w pompkach do pompowania opon w rowerze. Wtedy faktycznie roznica cisnien
    wplywa na szczelnosc.

    Nic nie zrozumiałeś, jak zwykle zresztą. Nadciśnienie w skrzyni korbowej
    oznacza, że jest problem ze szczelnością pierścieni tłokowych. Utrzymywanie
    podciśnienia nie ma na celu uszczelniania.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek


  • 5. Data: 2017-10-29 15:29:28
    Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
    Od: marcin <m...@g...com>

    czyli mam dobry silnik czy smietnik ?:)


  • 6. Data: 2017-10-29 16:00:37
    Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To Ty nie tyle nke rozumies co nie wiesz. Uklady przewietrzania skrzynki korbowej sa
    tak stare ja czterosuwowe silniki spalinowe. Sa uklady otwarte, spaliny odprowadzane
    sa do atmosfery. Sa uklady zamkniete odprowadzajace spaliny do powtornego spalenia.
    Kilku procentowy dodatek spalin do zasysanego powietrza podnosi o kilka procent moc i
    spaliny sa czystsze. We wszystkich ukladach zamknietych wystepuja sterowane zawory
    regulujace ilosc spalin jaka dostaje sie do dolotu. W sprawnych technicznie silnikach
    wysokoprezych w ktorych szczelnosc ukladu tlok cylinder jest lepsza niz w benzynowych
    sama odma nie zapewnia odpowiedniej ilosci spalin w mieszance i wystepuje w nich
    dodatkowy element zawor EGR. Zawor ten dopuszcza do zasysanego powietrza zywe spaliny
    z wydechu. Kiedys realizowane bylo to prostym zaworem sterowanym silownikiem
    sterowanym podcisnieniem z dolotu. W nowych konstrukcjach sa to zawory sterowane
    elektrycznie a wielkosc otwarcia wymusza procesor karmiony danymi z roznych
    czujnikow. W zuzytym dizlu nie bylo bledem zaslepienie zaworu EGR bo wielkosc
    przedmuchow ze skrzynki korbowej byla wystarczajaca dla zapewnienia prawidlowej pracy
    silnika.


  • 7. Data: 2017-10-29 16:12:01
    Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** P.B. pisze tak:

    >> Pompe robiaca podcisnienie daja w nowych samochodach?
    >
    > Nie. Wystarczy zaworek zwrotny łączący kolektor ssący z pokrywą
    > zaworów - pięknie odsysa wszytko co pierścienie przepuszczą pod
    > tłoki. To się odma nazywa.

    Acha już wiem. To takie g. co fałszywe powietrze wpuszcza.
    Zlikwidowałem w pierwszej kolejności ;)


    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/


  • 8. Data: 2017-10-29 17:03:44
    Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 29 Oct 2017 08:00:37 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > W zuzytym dizlu nie bylo bledem zaslepienie zaworu EGR bo wielkosc przedmuchow ze
    skrzynki korbowej byla wystarczajaca dla zapewnienia prawidlowej pracy silnika.

    W każdym silniku, zużytym i nowym, dla zapewnienia jego prawidłowej pracy,
    należy dostarczyć mu możliwie czystego powietrza. EGR to wpuszczanie
    pierdów do maski p-gaz w celu ograniczenia w badaniu ilości bodajże tlenków
    azotu w tym co ostatecznie trafi do rury wydechowej. Nie ma to żadnego
    związku z przewietrzaniem skrzyni korbowej.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek


  • 9. Data: 2017-10-29 17:04:03
    Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    news:bbd41a1c-aa72-4249-8920-a218b504807b@googlegrou
    ps.com...
    > Pompe robiaca podcisnienie daja w nowych samochodach? Akurat nadcisnienie
    > w skrzynce korbowej zmniejsza roznic cisnien nad i pod tlokiem. I by
    > musiala byc jakas nowa fizyka i mechanika w ktorej zwiekszenie roznicy
    > cisnien pomaga w polepszeniu szczelnosci. Szczelnosc zapewniaja tloki z
    > pierscienimi i stan cylindra a nie podcisnienie w skrzynce korbowej. Chyba
    > ze teraz uszczelnienie robia tak jak w pompkach do pompowania opon w
    > rowerze. Wtedy faktycznie roznica cisnien wplywa na szczelnosc.

    Jesteś mocno na bakier z umiejętnością czytania ze zrozumieniem. Gdzie Ty w
    jego wypowiedzi przeczytałeś o "wpływie podciśnienia na szczelność"? On o
    tym nie pisał. On pisał o tym, że NIESZCZELNOŚĆ POWODUJE nadciśnienie w
    skrzyni korbowej, bo przy prawidłowej szczelności powinno być tam
    podciśnienie.


  • 10. Data: 2017-10-29 17:04:46
    Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "marcin" <m...@g...com> wrote in message
    news:59f5e5c8$0$15207$65785112@news.neostrada.pl...
    > czyli mam dobry silnik czy smietnik ?:)

    Tak, podciśnienie oznacza że masz szczelne pierścionki.
    Wszystko gra.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: