  • 51. Data: 2012-03-29 01:29:45
    Temat: Re: Ceny foto odlecia?y w kosmos
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-03-28 22:46, Marek Dyjor wrote:

    > ja bym sie jednak coś dowiedział o technologii...
    >
    > i problemie dużych struktur. na wafelku sa wady, na każdym i mniejsze
    > struktury tym wiecej wychodzi dobych struktur z wafla.
    >
    > jak robisz coraz większe struktury to okazuje sie że tylko jedna struktura
    > z wafelek bedzie dobra.

    Ale właśnie sęk w tym, żeby małą gęstością wynikowych pikseli załagodzić
    ten efekt o którym mowa. Dla matryc w obecnej technologii zrypana linia
    może oznaczać że już nie masz tylu mpix co powinieneś, takie coś pewnie
    będzie widać nieźle po artefaktach. Przy pojedynczych pikselach da się to
    zatuszować jeszcze nieźle.

    Ale gdyby zrobić matrycę, która nawet co 10 linię ma zrypaną, a z średnio
    9 pozostałych resampluje do jednej to powinno to trzymać rozsądną jakość
    dla dużej matrycy przy stosunkowo wielkim współczynniku błędów. Nawet
    niech sobie by było i 50% pikseli skopanych, to jednak masz dalej sporo
    miejsca na dobry obraz.

    Prawdopodobnie więc się da, tyle że nie będzie się dało na tym pewnie
    zarobić na tyle, by się zwróciła fatyga. No i aktualne 35mm mogłoby dla
    niektórych stracić na cenie :)

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 52. Data: 2012-03-29 06:35:40
    Temat: Re: Ceny foto odleciały w kosmos
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> wrote in message
    > Rzecze kamil:

    > To jest bardzo dużo i nie ma tu nic do rzeczy pensja Kowalskiego. Tu nie
    > chodzi o nominalną kwotę, tylko o relację ceny do jakości. Jeżeli
    > zarabiasz
    > więcej, to nie zaczynasz nagle kupować rzeczy, które są nieopłacalne. Po
    > prostu kupujesz droższe rzeczy o tym samym poziomie cena/jakość. Bo
    > dostajesz wtedy więcej. Inaczej dostajesz tyle samo co wcześniej, tyle że
    > za
    > większą kasę.

    Tak byłoby gdyby świat był w 100% racjonalny... a nie jest.
    Zapominasz o ludziach którzy kupują tego D800 tylko dlatego
    że ich sąsiad/kolega ma D700 i chcą być "lepsi"... a używać go
    będą do focenia posiadówek przy piwie...
    Tym się między innymi różnimy od innych nacji że dekady
    biedy nauczyły nas rachunku "co się opłaca a co nie"...

  • 53. Data: 2012-03-29 06:38:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "de Fresz" <d...@N...pl> wrote in message

    > Nie jest. Cena zwykle jest narzędziem pozycjonowania (w sensie
    > wizerunkowym) oraz właśnie kształtowania popytu. Producentom wcale
    > nie musi zależeć, aby sprzedać jak najwięcej sztuk danego modelu, mogą
    > woleć zarabiać więcej na sztuce przy niższym wolumenie, dodatkowo
    > napędzając popyt na tańsze modele.

    Otóż to... To tak jak z najdroższymi butelkami win w menu restauracji...
    Ich mało kto kupi, ale napędzają sprzedaż tym ze środka cenowej rangi.

  • 54. Data: 2012-03-29 09:25:02
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Pszemol:

> [...]
    > że ich sąsiad/kolega ma D700 i chcą być "lepsi"... a używać go
    > będą do focenia posiadówek przy piwie...

    To jest margines.

  • 55. Data: 2012-03-29 09:25:21
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    "quent" <x...@x...com> napisał(a):

    >Kupują ale znowu nie tak masowo.
    >W PL wiadomo jak jest ale zobacz jakie są opinie pod tekstem 5dmkIII na
    >dpreview - ogólne narzekanie, że za drogo!
    >A to przecież opinie głównie z bogatszego świata ;-)
    >Osobiście jestem zawiedziony, liczyłem na spadek cen ff po kilku latach. Mam
    >szkieł za prawię 10koła które na cropie nie dają mi takiej frajdy jaką mam
    >gdy podepnę je do ff... kolegi niestety :-/

    No wlasnie, a myslisz, ze wieksza cena FF jest proporconalnie adekwatna
    do wiekszych kosztow produkcji? Oczywiscie, ze nie :)
    FF nadal jest traktowane jako cos z wyzszej polki nie dla Kowalskego
    wiec automatycznie i cena nie moze byc kowalska. Dodatkowo utrzymuje sie
    pewien pulap ceny do momentu, az punkt przeciecia krzywych popytu i podazy
    nie zejdzie ponizej jakiegos tam wyliczonego progu. Do tego kazdy etap
    rozwoju musi sie zwrocic i nowosci nie pojawiaja sie szybko jakby teoretycznie
    mogly -- trzeba przeciez zarobic na tym co sie zrobilo.

  • 56. Data: 2012-03-29 17:03:05
    Od: adal <a...@a...eu>

    Lubię sensowne wypowiedzi a ta taka jest.
    Stawiam dużego plusa.
    Przeglądam te tabelki i wyliczenia i świadomość mi rośnie :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    PS
    Dziś na targach fotograficznych w Łodzi zatrzymałem się przy stoisku z
    cyfrowymi Hasselblad'ami, dobrze, że nie trzymałem żadnego w ręku bo by
    mi wypadł gdzy usłyszałem ile kosztuje, ale z drugiej strony fajnie w
    ręku leży.

  • 57. Data: 2012-03-29 17:29:07
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-03-28 20:53:24 +0200, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

    > Za Canona A1, czyli praaaapraaaadziadka owego 5DMKII, czyli tak samo
    > spozycjonowanego aparatu, trzeba było w momencie premiery zapłacić
    > niecałe pół średniej niemieckiej. 1000 DM (z obiektywem) vs 2700
    > średnia. Dane z roku 1980.

    Dolicz jeszcze kilkadziesiąt rolek filmu wraz wołaniem i odbitkami.

    de Fresz

  • 58. Data: 2012-03-29 20:38:09
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "adal" <a...@a...eu> wrote

    > PS
    > Dziś na targach fotograficznych w Łodzi zatrzymałem się przy stoisku z
    > cyfrowymi Hasselblad'ami, dobrze, że nie trzymałem żadnego w ręku bo
    > by mi wypadł gdzy usłyszałem ile kosztuje

    Podobnych sytuacji jest oczywiście mnóstwo, a najbardziej widać to
    chyba w audio-voodoo Hi-Fi, czego mam właśnie świeży przykład:

    Niedawno potrzebowałem dobrego przewodu do słuchawek komputerowych
    (dużo pól elektromagnetycznych w pobliżu: monitor CRT przy tuż kablu,
    czasem piekarnik elektryczny mocno sieje), ale na szczęście mam zapas
    ekranowanego kabla + demontowalne jacki, więc zrobiłem go sobie sam
    (+ 100 pkt. do samozadowolenia :))

    No a gdybym takowy, absolutnie prosty produkt (tyle, ze solidnie
    wykonany) chciał kupić w sklepie? Nie ma zmiłuj - od razu wchodzi się
    w całe voodoo Hi-Fi: po kilka stów za wszystko, np.: zwykła, tyle że
    ekranowana listwa: 700-, zwykły ekranowany kabel do niej: prawie 300-,
    itd. Za produkty, w których nie ma prawie żadnej filozofii!

    Gdyby nie było masowego popytu na dyskontowe prawie-profi produkty
    po 15 zł (jakiś zakaz, czy co?), to tej jakości produkty sprzedawane na
    masową skalę byłyby dostępne powiedzmy po 25-30 zł. Ale że to nisza - to
    i ceny rozgrywane są na zupełnie innym poziomie.

    ==============================

    A co do mojego rankingu matryc - niedługo minie rok, więc wkrótce
    zrobię odświeżenie tabelek: czekam tylko na nowe Canony (bo Nikony już
    są i D800 wypada bardzo interesująco - żeby tak była jeszcze jakaś jego
    zgrabna, lekka wersja; po prostu EVIL-ek... :)

    Będzie pomierzonych prawie 30 nowych aparatów; nie będzie natomiast
    zamierzonego nowego, znacznie ulepszonego wykresu już wg faktycznych
    wyników aparatów - niestety, jak tylko powiesiłem swój wykres, DxO
    zubożyło swoją tabelę m.in. o datę wypustu aparatu (a nie chce mi się
    tego szukać). Za to przewiduję dwa nowe rodzaje wyliczeń - sam dobrze
    wiem, czego potrzebuje aparat do zdjęć reporterskich: dla zdjęć
    w nieprzewidywalnych warunkach, robionych z ręki i muszących mrozić
    ruch w każdym zastanym świetle:

    - najważniejsza jest jakość obrazu na najwyższych czułościach;
    - tylko nieco mniej ważna jest dynamika;
    - a zupełnie nieistotne są megapiksele - wyścig producentów na
    ten parametr całkowicie unieważnił ich znaczenie w reporterce.

    Zupełnie inne wymagania są w fotografii studyjnej, a nieco inne - w
    astrofotografii.

    Osoby z doświadczeniami w jednym i w drugim mogą mi podpowiedzieć,
    co jest dla nich ważniejsze:
    - w studiu: tonalność czy rozdzielczość?
    - w astrofoto: wysoka czułość czy rozdzielczość?

    Moje przykładowe wagi-mnożniki stosowne do oceny znaczenia danego
    parametru (całkowicie wstępne podejście):

    STUDIO:

    Tonalność: 30
    Dynamika: 5
    Hi-ISO: 1
    Rozdzielczość: 30

    ASTROFOTO:

    Tonalność: 1
    Dynamika: 4
    Hi-ISO: 40
    Rozdzielczość: 30

    No i na koniec REPORTERKA (na razie bez zmian):

    Tonalność: 1
    Dynamika: 4
    Hi-ISO: 10
    Rozdzielczość: 0

    No i teraz każdy się dowie, do czego tak naprawdę powinien
    wzdychać... :))

    Intuicyjnie typuję na szczycie listy:
    - w reporterce: wysokie Nikony;
    - w astrofoto: wysokie Canony (chyba że nowe Canony całkiem nie
    wypalą) + D800;
    - w studio: oczywiście średnie formaty.

    A że z tą wiedzą nie jest różowo miałem okazję przekonać się całkiem
    niedawno, gdy lubiana przeze mnie fotogarafka zaczęła chwalić swój nowy
    sprzęt od tego, że ma 14 Mpix, chciała kupić model z 18 Mpix, ale był
    wyraźnie droższy. 8-o No a skoro takie kryteria ma osoba
    doświadczona... :-/

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 59. Data: 2012-03-29 21:07:06
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Mariusz [mr.]:

> [...]
    > czasem piekarnik elektryczny mocno sieje), ale na szczęście mam zapas
    > ekranowanego kabla + demontowalne jacki, więc zrobiłem go sobie sam

    Kabelki oryginalne kosztują około 50 zł, kabelki robione na miarę z
    "audiofilskim" wnętrzem około 150, tylko firmowe kable audiofilskie (np.
    Cardass) około 1000.

  • 60. Data: 2012-03-29 21:21:03
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> wrote:

    > Kabelki oryginalne kosztują około 50 zł, kabelki robione na miarę z
    > "audiofilskim" wnętrzem około 150, tylko firmowe kable audiofilskie
    > (np. Cardass) około 1000.

    Fakt, że nie wnikałem w pełną ofertę, tylko ostatnio chciałem coś
    sprawdzić z tematu propagacji zakłóceń EM i sama wyskoczyła mi oferta
    marki bodajże Supra z takimi canami.

    [mr.]