  • 1. Data: 2012-03-27 20:19:59
    Temat: Rozmiar obrazu - pytanie
    Od: "smint" <s...@g...pl>

    Witam,

    Używałem przez ostatnie lata aparatu Canon A720IS 8 Mega Pixeli. Zdjęcia
    (3264x2448) zapisane na karcie / dysku miały rozmiar przeważnie ok 3,5 -
    4MB. Kilka dni temu kupiłem Nikona P500 12 Mega Pixeli i zrobiłem kilka
    zdjęć w największej rozdzielczości (4000x3000) a zdjęcia mają rozmiar tylko
    ok 2,7 MB. Czym to jest spowodowane, jakaś kompresja mocna? Da się z tym coś
    zrobić?

    Pzdr.
    Marcin

  • 2. Data: 2012-03-27 20:41:31
    Temat: Re: Rozmiar obrazu - pytanie
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze smint:

    > Czym to jest spowodowane, jakaś kompresja mocna?

    Gorszy obiektyw wystarczy.

  • 3. Data: 2012-03-27 23:04:53
    Od: "smint" <s...@g...pl>

    > Gorszy obiektyw wystarczy.

    Chyba nie kumam..

  • 4. Data: 2012-03-28 07:46:36
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    "smint" <s...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >ok 2,7 MB. Czym to jest spowodowane, jakaś kompresja mocna? Da się z tym coś

    Pewnie stopien ustawionej kompresji, z tym, ze czasami nawet ta najmniejsza
    mozliwa z poziomu aparatu jest dosc spora -- i taki efekt.

  • 5. Data: 2012-03-28 09:21:39
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Czym to jest spowodowane, jakaś kompresja mocna? Da się z tym coś zrobić?

    W jpg duże znaczenie (poza stopniem kompresji) ma to co jest tematem
    zdjęcia.
    2 zdjęcia o tej samej kompresji i rozdziałce a przedstawiające drzewo
    iglaste i błękitne niebo będą się znacznie różniły ciężarem w KB.
    Nie da się odpowiedzieć na Twoje pytanie wiedząc tylko tyle ile napisałeś.

    Pozdr.

  • 6. Data: 2012-03-28 10:48:44
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 27 Mar 2012 20:19:59 +0200, smint napisał(a):

    > Czym to jest spowodowane, jakaś kompresja mocna? Da się z tym coś
    > zrobić?

    Zwiększ ISO na max - jak będzie bardziej zaszumione to się gorzej
    skompresuje ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 7. Data: 2012-03-28 11:23:09
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    smint pisze:
> [...]
    > zdjęć w największej rozdzielczości (4000x3000) a zdjęcia mają rozmiar
    > tylko ok 2,7 MB. Czym to jest spowodowane, jakaś kompresja mocna? Da się

    Jaką masz ustawioną jakość zdjęcia? (strona 97 angielskiej instrukcji:
    http://www.nikonusa.com/pdf/manuals/kie88335f7869dfu
    ejdl=-cww2/P500_EN.pdf)
    Andrzej
    www.radom.ws

  • 8. Data: 2012-03-28 13:28:44
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2012-03-27 23:04, smint pisze:

    > Chyba nie kumam..

    Jeśli obiektyw jest mniej ostry, to bardziej rozmyje obraz.
    Rozmyty obraz, mając mniej szczegółów, łatwiej daje się kompresować.

    --
    Mirek

  • 9. Data: 2012-03-28 20:30:54
    Od: "smint" <s...@g...pl>

    > Jaką masz ustawioną jakość zdjęcia? (strona 97 angielskiej instrukcji:

    OK Zmiana na 'Fine' trochę pomogła.

  • 10. Data: 2012-03-29 08:57:24
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    John Smith <j...@e...net> napisał(a):

    >Jeśli obiektyw jest mniej ostry, to bardziej rozmyje obraz.
    >Rozmyty obraz, mając mniej szczegółów, łatwiej daje się kompresować.

    To jak musialby rozmywac obiektyw, zeby jego wplyw z tego powodu
    dawal taka roznice w wielkosci plikow :)