    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Ceny foto odlecia?y w kosmos
    Date: Thu, 29 Mar 2012 01:29:45 +0200

    On 2012-03-28 22:46, Marek Dyjor wrote:

    > ja bym sie jednak coś dowiedział o technologii...
    >
    > i problemie dużych struktur. na wafelku sa wady, na każdym i mniejsze
    > struktury tym wiecej wychodzi dobych struktur z wafla.
    >
    > jak robisz coraz większe struktury to okazuje sie że tylko jedna struktura
    > z wafelek bedzie dobra.

    Ale właśnie sęk w tym, żeby małą gęstością wynikowych pikseli załagodzić
    ten efekt o którym mowa. Dla matryc w obecnej technologii zrypana linia
    może oznaczać że już nie masz tylu mpix co powinieneś, takie coś pewnie
    będzie widać nieźle po artefaktach. Przy pojedynczych pikselach da się to
    zatuszować jeszcze nieźle.

    Ale gdyby zrobić matrycę, która nawet co 10 linię ma zrypaną, a z średnio
    9 pozostałych resampluje do jednej to powinno to trzymać rozsądną jakość
    dla dużej matrycy przy stosunkowo wielkim współczynniku błędów. Nawet
    niech sobie by było i 50% pikseli skopanych, to jednak masz dalej sporo
    miejsca na dobry obraz.

    Prawdopodobnie więc się da, tyle że nie będzie się dało na tym pewnie
    zarobić na tyle, by się zwróciła fatyga. No i aktualne 35mm mogłoby dla
    niektórych stracić na cenie :)

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_