  • 41. Data: 2009-10-12 17:57:18
    Temat: Re: Ceny Nikonów
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 12 Paź, 12:34, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    >   Czy w którejś z lustrzanek z "dolnej półki", nie wyposażonej w dwa
    > kółka, jest możliwość ustawiania "drugiego parametru" (czyli jak
    > przy M na kółku przysłona, to chodzi o czas, a przy A/S o korektę
    > ekspozycji) na wydzielonych przyciskach, tak jak w co poniektórych
    > "dużych" hybrydach?

    Tak. W D40,D5000 itp jak wciśniesz klawisz z przesłoną to kręcąc
    jedynym kółkiem ustawiasz przesłonę a bez trzymania tylko czas.
    Oczywiście mowa jest o trybie manualnym. W priorytetach przesłony
    ustawiasz przesłonę
    a w p.czasu odpowiednio czas.

    W trybie manualnym jest to wygodniejsze (posiadanie dwóch kółek - ale
    nie niezbędne).
    Nie zawsze trafiam palcem od razu w przycisk.

  • 42. Data: 2009-10-13 22:08:10
    Temat: Re: Re: Ceny Nikonów
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Oct 2009, slaweks wrote:

    > Tak. W D40,D5000 itp jak wciśniesz klawisz z przesłoną to kręcąc
    > jedynym kółkiem ustawiasz przesłonę a bez trzymania tylko czas.

    Dziękuję.
    Ale to odpowiada działaniu "shift" - też jest dostępne (w co
    poniektórych hybrydach ;), równolegle z drugą wersją), szło
    o możliwość przełączania jednym palcem i jednym przyciśnięciem
    (bez wybierania z menu).

    > Oczywiście mowa jest o trybie manualnym.

    Jasne.

    > W trybie manualnym jest to wygodniejsze (posiadanie dwóch kółek - ale
    > nie niezbędne).
    > Nie zawsze trafiam palcem od razu w przycisk.

    Pierścień z przyciskami, na ktorym to jest w KM A200 (takie
    "4 strony i środek") jest dość spory, tak że z wycelowaniem
    nie ma dużego problemu.

    No nic, nadal można z czystym sumieniem narzekać że "budżetowe
    lustrzanki pozostają z ergononią w tyle za dużymi hybrydami" ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2009-10-14 06:46:26
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > No nic, nadal można z czystym sumieniem narzekać że "budżetowe
    > lustrzanki pozostają z ergononią w tyle za dużymi hybrydami" ;)

    K200D
    - palec wskazujacy na przycisku korekcji EV (kolo spustu)
    - kciuk na kolku
    IMVHO to jest ergonomiczne... a juz na
    pewno bardziej niz lamance z S6500fd ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 44. Data: 2009-10-14 14:17:45
    Od: "Jan Kowalski" <K...@n...pl>

    Użytkownik "Vituniu" <v...@p...fm> napisał w wiadomości

    > K200D
    > - palec wskazujacy na przycisku korekcji EV (kolo spustu)
    > - kciuk na kolku
    > IMVHO to jest ergonomiczne... a juz na
    > pewno bardziej niz lamance z S6500fd ;)
    W D40 też tak jest ale częsta zmiana przysłony w manualu wymaga wyczucia,
    gdzie jest lokalizacja tego przycisku bez patrzenia.