  • 21. Data: 2009-07-02 07:40:41
    Temat: Re: Canon 600/4L IS vs 600/4L
    Od: "steel" <d...@K...wp.pl>

    > Ale 600/4 + TC 1,4 to dwa bardzo ptasie obiektywy.

    to uzyteczne by za bardzo nie zblizac sie do obiektow... jednak czesto to za
    duzo... :)

    > 400 przy wielu gatunkach ptaków jest mało użyteczna.

    np ktorych?
    Ciekawi mnie to z powody tego ze fotografuje ptaki i wielu uzywa nawet 300mm
    czy mniej wiec chetnie uslysze te teorie na ten temat i porzy jakich
    gatunkach jest malo uzyteczna 400 :)

    PS. co do ceny to sa zblizone... zarowno cena (wg.pstryka) jak i waga

    Steel

  • 22. Data: 2009-07-02 07:44:20
    Od: "steel" <d...@K...wp.pl>

    > Skrot myslowy zastosowalem: trza miec 1-ke badz kliszana 3ke zeby
    > miec AFa przy f/8, zostajac w zakresie ,,5.6 i lepiej'' jest
    > latwiejszy wybor puszek :)

    Nie koniecznie... wystarczy zakleic odpowiednie styki i juz AF dziala...
    tak sie robi np dokladajac do EF100-400LIS czy 400/5.6L TC x1.4 :)

    PS. jak polaczy sie dwa TC x1.4 ze soba sigma z kenko czy dwa kenko to AF
    nadal dziala bo aparat wie ze jest tylko jeden :P

    Steel

  • 23. Data: 2009-07-02 07:59:51
    Od: "steel" <d...@K...wp.pl>

    > Matematycznie tak, praktycznie... ja bym sie nie przejmowal :)
    > Praktycznie to balbym sie o jakosc obrazka z tele 2.8 po TCx2

    Hmmm te szkla sa ostre jak brzytwa... i faktycznie mozna cobaczyc degradacje
    jakosci...
    ja osobiscie zanim kupilem 300/4L uzywalem 70-200/4L z TC kenko x1.4 PRO a
    jak z podchodu robilem, w dobrych warunkach swietlnych i w otwartym terenie,
    to czasem uzywalem i jeszcze tc Sigmy x1.4 EX czyli obiektyw-tc sigmy-tc
    kenko-body (odwrotnie nie da sie zalozyc tc bo sigma ma wystajaca soczewke a
    kenko lekko cofnieta przez co pozwala laczyc z innymi TC :) )
    EFekty byly na prawde dobre... tylko o 1/3-2/3 trzeba bylo przymknac...
    AF dzialal bo body wie tylko o jednym TC !!! (oczywiscie po przeanalizowaniu
    budowy TC stalo sie jasne ze tak musi byc :) )
    a teraz przyklady:
    http://plfoto.com/1601026/zdjecie.html
    http://plfoto.com/1594694/zdjecie.html
    http://plfoto.com/1595820/zdjecie.html

    > Swoja droga najtanszym ,,przedluzaczem'' tele jest uzycie puszki
    > cropowej, a te u Canona maja AF dzialajacy do 5.6.

    sprostuje: w xxxD i xxD AF nie dziala tylko wtedy gdy puszka wie ze to
    znacznie wiecej niz 5.6 (czy 6.3 jak to maja niektore sigmy czy tamrony)
    czyli np 8
    Zaklejenie stykow pomaga przez co AF nie wie ze jest TC. Niestety jak jest
    tak malo swiatelka to pojawiaja sie problemy z AF spada szybkosc

    Steel

  • 24. Data: 2009-07-02 17:12:58
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    Użytkownik "steel" <d...@K...wp.pl> napisał

    > Nie koniecznie... wystarczy zakleic odpowiednie styki i juz AF dziala...
    > tak sie robi np dokladajac do EF100-400LIS czy 400/5.6L TC x1.4 :)

    100-400 x 1,4 działa z zaklejonymi stykami, próbowałem,
    ale jest jakoś tak dziwnie niedokładny ten AF wtedy.

    Witek

  • 25. Data: 2009-07-03 06:31:23
    Od: "steel" <d...@K...wp.pl>

    > 100-400 x 1,4 działa z zaklejonymi stykami, próbowałem,
    > ale jest jakoś tak dziwnie niedokładny ten AF wtedy.

    czemu... jak ja probowalem bylo ok.. choc AF byl wyraznie wolniejszy
    Byc moze zalezy od body... sprawdzalem na 20d i bylo ok... ale jednak troche
    swiatelka musi byc :)

    Steel

  • 26. Data: 2009-07-03 06:57:03
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 2 Jul 2009 09:59:51 +0200, steel wrote:
    > AF dzialal bo body wie tylko o jednym TC !!! (oczywiscie po przeanalizowaniu
    > budowy TC stalo sie jasne ze tak musi byc :) )

    Wiem ze Kenko jak ma obiektyw z mala iloscia stykow zapiety, to body
    dostaje oryginalna jasnosc, jak ma ten 11(?) stykowy to juz przeliczona.
    TC nie rozbebeszalem, wot taka obserwacja :-)

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 27. Data: 2009-07-03 14:16:38
    Od: "steel" <d...@K...wp.pl>

    Michal Tyrala wrote:

    > Wiem ze Kenko jak ma obiektyw z mala iloscia stykow zapiety, to body
    > dostaje oryginalna jasnosc, jak ma ten 11(?) stykowy to juz
    > przeliczona. TC nie rozbebeszalem, wot taka obserwacja :-)

    hmmm jasne ze przeliczona... po zapieciu jednego TC x1.4 w 70-200/4
    przyslona zmienia sie na 5.6 :) to prawda... ale jak juz zapniesz dwa :) to
    body widzi ze to nadal jest 5.6 a nie 8 :) ot taka niespodzianka :)
    generalnie dwoch sigm i dwoch canonow sie tak nie dal polaczyc ale
    sigme/canona/kenko z kenko juz tak (tylko trzeba w odpowiedniej kolejnosci)
    :)

    pozdrawiam
    --
    Steel

  • 28. Data: 2009-07-03 14:43:07
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 3 Jul 2009 16:16:38 +0200, steel wrote:

    > hmmm jasne ze przeliczona... po zapieciu jednego TC x1.4 w 70-200/4
    > przyslona zmienia sie na 5.6 :) to prawda... ale jak juz zapniesz dwa :) to
    > body widzi ze to nadal jest 5.6 a nie 8 :) ot taka niespodzianka :)

    No wlasnie chyba dlatego, ze TC od strony puszki ma 7 stykow, nie?
    Temu pewnie ten, ktory jest blizej body juz nie ingeruje w jasnosc.

    pozdrawiam,

  • 29. Data: 2009-07-06 06:59:37
    Od: "steel" <d...@K...wp.pl>

    Michal Tyrala wrote:

    > No wlasnie chyba dlatego, ze TC od strony puszki ma 7 stykow, nie?
    > Temu pewnie ten, ktory jest blizej body juz nie ingeruje w jasnosc.

    kenko ma 8 stykow od strony body... zreszta extender canonowy (przynajmniej
    w pierwszej wersji takze ma tylko 7 bo dwa styki sa polaczone i sa
    uziemieniem )
    Mam serwisowke canonowego extedera 1.4 i 2.0 i po rozebraniu sigmy wszytsko
    wyglada dokladnie tak samo... podejrzewam ze kenko tez. W srodku jedyny
    elektroniczny dinks to wlacznik zasilania w postaci switcha :)

    poza tym extender modyfikuje info o jaznosci nie informujac body ale samo
    szklo! a dzieje sie to przez zwarcie odpowiedniej kombinacji tych trzech
    stykow w zaleznosci od extendera (oznaczonych jako w kolejnosci od reszty
    com1, ext0, ext1).... przy tc x1.4 zwiera wszystkie trzy styki razem... przy
    tc x2.0 zwiera com1 i ext1 czyli dwa skrajne...
    Ciekaw jestem co robi w przypadku TC x3.0 kenko :)
    Wiec nie ma szansy na porpagacje

    Najnowsze extendery canona tez nie ma dodatkowych stykow... by bylo ich 10
    czy 11 od strony body.
    Zreszta producenci (sigma canon) pisza o nie uzywaniu innych szkiel jak ich
    :) i o nie laczeniu TC. :)
    Do tego ich TC nie da sie laczyc wiec te 3 dodatkowe styki nie byly im
    potrzebne... a poza tym jak by propagowac odpowiednie zwarcia bez dodatkowej
    elektroniki :)
    A tc maja budowe prosta jak konstrukcja cepa :)

    Steel