  • 1. Data: 2009-06-26 09:13:44
    Temat: Panel LCD uzywany
    Od: Marx <M...@n...com>

    Witam
    Na Allegro w cenie ponizej 500zl mozna kupic uzywane monitory typu NEC
    1980FXi(S-IPS), troche roznych na matrycy MVA czy PVA
    Aktualnie mam jakies tanie LG na TN, ktore zostalo kupione tylko dlatego
    ze CRT padl.
    Chcialbym kupic inny monitor. Celem nie jest idealnie odwzorowanie
    koloru, poziomu czerni itp, tylko aby fotki na nim wygladaly ladniej.
    Czyli wieksza paleta kolorow (zarowno w ilosci kolorow jak i zakresie)
    Mily bylby jakis sensowny zakres regulacji, aby za bardzo nie bilo po
    oczach kontrastem i jasnoscia. Fajny bylby pivot, srebrna a nie
    biala/czarna obudowa, ale to sa tylko dodatki.
    Mozecie cos poradzic?
    Marx

  • 2. Data: 2009-06-26 17:45:16
    Temat: Re: Panel LCD uzywany
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Marx" <M...@n...com> napisał:

> [...]
    > oczach kontrastem i jasnoscia. Fajny bylby pivot, srebrna a nie
    > biala/czarna obudowa, ale to sa tylko dodatki.

    Dwa kolejne monitory LCD (Eizo L685 i NEC2080UX+) kupowałem używane -
    poleasingowe, w tym jeden przez Allegro. W obu pzrypadkach byłem zadowolony.
    Pamiętaj jednak, żeby ,możliwie dolądnie sprawdzić sprzedającego i
    wywwiedzieć się o stan monitora pzred zakupem (najbezpieczniej odebrać
    osobiście) - duzo sprzedawanych używanych monitorów ma wady matryc
    (odciśnięcia, plamy, bad pixele). Jak bedziesz miał pecha, okaże się, że
    monitor jest wadliwy, a sprzedawca będzie sie upierał, ze u niego było OK,
    więc widocznie sam uszkodziłeś albo powinieneś występować o odszkodowanie do
    firmy kurierskiej.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 3. Data: 2009-06-26 18:30:30
    Od: conik <c...@i...pl>

    Marx pisze:
> [...]
    > oczach kontrastem i jasnoscia. Fajny bylby pivot, srebrna a nie
    > biala/czarna obudowa, ale to sa tylko dodatki.

    akurat tego neca jako model moge polecic sam mam dwa (oba maja ok 2 lat)
    daja sie znosnie kalibrowac i swieca calkiem przyzwoicie
    wole takie w czarnej obudowie;) i z oryginalna noga
    ale tak jak MW napisal sprawdzic przed zakupem lub umawiac sie na
    wymiane na inny egzeplaz

  • 4. Data: 2009-06-28 10:13:57
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marx pisze:
    > Witam
    > Na Allegro w cenie ponizej 500zl mozna kupic uzywane monitory typu NEC
    > 1980FXi(S-IPS)

    Brać.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 5. Data: 2009-06-29 06:25:56
    Od: Marx <M...@n...com>

    conik pisze:

> [...]
    > wole takie w czarnej obudowie;) i z oryginalna noga
    > ale tak jak MW napisal sprawdzic przed zakupem lub umawiac sie na

    wlasnie, a co z ta noga jest? na tym zdjeciu na dole ekran jest jakos
    tak wysoko, on jest wysuwany?
    http://allegro.pl/item669201989_profesjonalny_nec_19
    80fxi_s_ips_naturalne_kolory.html

    Ale sa tez inne monitory na trycach PVA i MVA, moze podpowiecie cos innego?
    Marx

  • 6. Data: 2009-06-29 10:00:41
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Marx" <M...@n...com> napisał:

    >[...] wlasnie, a co z ta noga jest? na tym zdjeciu na dole ekran jest jakos
> [...]

    Noga zapewnia możliwość rgulacji ekranu - góra - dół i obracanie. Zauważ, za
    na zdjęciach masz zarówno monitor z oryginalna nogą NEC-a (to ta z
    kwadratową podstawą) jak i z noga od jakiegoś HP - nawet z widocznym
    znaczkiem firmowym.

    Jak dla mnie dość niepokojaco wyglądają otarcia krawędzi obudowy na
    pierwszym zdjeciu monitora - byc może ekran jest faktycznie w bdb stanie,
    ale stan wizualny obudowy określiłbym raczej jako taki sobie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 7. Data: 2009-06-29 10:33:22
    Od: Marx <M...@n...com>

    Marek Wyszomirski pisze:

> [...]
    > pierwszym zdjeciu monitora - byc może ekran jest faktycznie w bdb
    > stanie, ale stan wizualny obudowy określiłbym raczej jako taki sobie.

    nie wiem czy zauwazyles, ale oni sprzedaja te monitory w 3 grupach
    na pewno nie kupilbym tam nic bez obejrzenia osobiscie, na szczescie mam
    do nich blisko
    Marx

  • 8. Data: 2009-06-29 10:45:34
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Marx" <M...@n...com> napisał

> [...]
    >
    > nie wiem czy zauwazyles, ale oni sprzedaja te monitory w 3 grupach
    > na pewno nie kupilbym tam nic bez obejrzenia osobiscie, na szczescie mam

    Właśnie - i dwa cytaty z opisu aukcji:

    "Na tej aukcji oferujemy monitory pierwszej, najlepszej jakości, bez wad lub
    z minimalnymi wadami (przebarwienia lub rysy), zauważalnymi jedynie po
    dokładnym wpatrywaniu się w ekran. Brak widocznych bad-pixeli. Poniżej kilka
    przykładowych zdjęć monitorów z tej grupy cenowej."

    "Zdjęcia przedstawiają przykłady monitorów z tej grupy cenowej, licytowany
    monitor będzie w podobnym stanie:"

    Cóż... jeśli to jest najlepsza jakość, to jak się prezentuja te z gorszych
    grup cenowych?...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 9. Data: 2009-06-29 11:41:11
    Od: Marx <M...@n...com>

    Marek Wyszomirski pisze:
    > Cóż... jeśli to jest najlepsza jakość, to jak się prezentuja te z
    > gorszych grup cenowych?...
    nie ma co gdybac, trzeba podjechac i tyle.
    Swoja droga wciaz czekam na jeszcze inne typy
    Marx

  • 10. Data: 2009-06-29 16:43:52
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Marx" <M...@n...com> napisał:

    > nie ma co gdybac, trzeba podjechac i tyle.

    Dokładnie. Tak jak pisałem już przy kilku mokazjach - pzry zakupie używanego
    monitora najlepiej odebrfać osobisćie, a jeśli nie ma takiej możliwości -
    bardzo dokładnie wypytać sprzedawcę o stan ze świadomością że nadal istnieje
    ryzyko że ewentualne plamki na matrycy które spzredawca określi jako 'ledwo
    widoczne pzry dokłądnym wpatrywaniu sie w monitor' dla nas będą 'bijące po
    oczach, denerwujące, poważnei utrudniające ocenę obrazu'

    > Swoja droga wciaz czekam na jeszcze inne typy
    >[...]

    Cóż - osobiście jestem wierny matrycom IPS - miałem Eizo L685, obecnie mam
    NEC-a 2080UX+ i jestem zadowolony. Zdaję sobie sprawę, ze istnieją lepsze
    (ale i droższe) modele, ale do moich potrzeb te wystarczają.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)