    From: "steel" <d...@K...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Canon 600/4L IS vs 600/4L
    Date: Thu, 2 Jul 2009 09:59:51 +0200

    > Matematycznie tak, praktycznie... ja bym sie nie przejmowal :)
    > Praktycznie to balbym sie o jakosc obrazka z tele 2.8 po TCx2

    Hmmm te szkla sa ostre jak brzytwa... i faktycznie mozna cobaczyc degradacje
    jakosci...
    ja osobiscie zanim kupilem 300/4L uzywalem 70-200/4L z TC kenko x1.4 PRO a
    jak z podchodu robilem, w dobrych warunkach swietlnych i w otwartym terenie,
    to czasem uzywalem i jeszcze tc Sigmy x1.4 EX czyli obiektyw-tc sigmy-tc
    kenko-body (odwrotnie nie da sie zalozyc tc bo sigma ma wystajaca soczewke a
    kenko lekko cofnieta przez co pozwala laczyc z innymi TC :) )
    EFekty byly na prawde dobre... tylko o 1/3-2/3 trzeba bylo przymknac...
    AF dzialal bo body wie tylko o jednym TC !!! (oczywiscie po przeanalizowaniu
    budowy TC stalo sie jasne ze tak musi byc :) )
    a teraz przyklady:
    http://plfoto.com/1601026/zdjecie.html
    http://plfoto.com/1594694/zdjecie.html
    http://plfoto.com/1595820/zdjecie.html

    > Swoja droga najtanszym ,,przedluzaczem'' tele jest uzycie puszki
    > cropowej, a te u Canona maja AF dzialajacy do 5.6.

    sprostuje: w xxxD i xxD AF nie dziala tylko wtedy gdy puszka wie ze to
    znacznie wiecej niz 5.6 (czy 6.3 jak to maja niektore sigmy czy tamrony)
    czyli np 8
    Zaklejenie stykow pomaga przez co AF nie wie ze jest TC. Niestety jak jest
    tak malo swiatelka to pojawiaja sie problemy z AF spada szybkosc

    Steel