  • 1. Data: 2009-06-27 17:50:24
    Temat: AF - metoda kciuka
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

    Witam

    Pomalu poznaje glebiej aparat ( 40D ). Chcialbym sprobowac powalczyc z AF-em
    z tzw, metoda kciuka. Teraz pytanie, jak to wyglada w prakryce ? Warto sie
    nauczyc tej techniki, czy lepiej i bezpieczniej pozostac przy metodzie
    spustowej ? Prosze o sugestie i porady.

    pozdrawiam

    CeZ__134

  • 2. Data: 2009-06-27 19:02:05
    Temat: Re: AF - metoda kciuka
    Od: Andrzej Jakubowski <f...@p...onet.pl>

    CeZ__134 pisze:
> [...]
    > z tzw, metoda kciuka. Teraz pytanie, jak to wyglada w prakryce ? Warto sie
    > nauczyc tej techniki, czy lepiej i bezpieczniej pozostac przy metodzie

    http://nikonglass.blogspot.com/2009/02/refined-focus
    ing-technique-for-nikon.html

    pzdr.
    Andrzej

  • 3. Data: 2009-06-27 19:05:22
    Od: Andrzej Jakubowski <f...@p...onet.pl>

    Andrzej Jakubowski pisze:

    > http://nikonglass.blogspot.com/2009/02/refined-focus
    ing-technique-for-nikon.html

    art dot. nikona, ale imho to tutaj jest malo istotne ;-)

    pzdr.
    Andrzej

  • 4. Data: 2009-06-28 00:04:03
    Od: Chris <k...@g...com>

    On 27 Cze, 19:50, "CeZ__134" <N...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > z tzw, metoda kciuka. Teraz pytanie, jak to wyglada w prakryce ? Warto sie
    > nauczyc tej techniki, czy lepiej i bezpieczniej pozostac przy metodzie

    Nie slyszalem o metodzie kciuka ale chyba sie domyslam o co chodzi ;-)
    Odpowiedz na twoje pytanie - warto.
    Wiele nie trzeba walczyc, kwestia przyzwyczajenia
    a w zamian otrzymujesz wieksza katrole nad AF.
    Osobiscie uzywam kciuka do AF i bardzo mi to odpowiada.
    Wlasciwie to stalo sie juz calkowicie naturalne.

    Pozdrawiam, Chris.

  • 5. Data: 2009-06-28 01:28:54
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

> [...]
    > z tzw, metoda kciuka. Teraz pytanie, jak to wyglada w prakryce ? Warto sie
    > nauczyc tej techniki, czy lepiej i bezpieczniej pozostac przy metodzie

    Warto sprobowac czegos nowego. :)
    Ja osobiscie nie wyobrazam sobie pracy z AFem w przycisku spustu migawki.
    Co znaczy "czy bezpieczniej pozostac przy metodzie spustowej"? AF na
    drugim osobnym przycisku dziala tak samo. Daje za to wieksza kontrole.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 6. Data: 2009-06-28 07:01:36
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > Co znaczy "czy bezpieczniej pozostac przy metodzie spustowej"? AF na
    > drugim osobnym przycisku dziala tak samo. Daje za to wieksza kontrole.

    Mowiac ``metoda spustowa`` mam na mysli ustawianie AF w tradycyjny sposob -
    spust do polowy:)
    Natomist, moze mi ktos lopatologicznie wytlumaczyc jak technicznie ugryzc
    metode kciuka? Krok po kroku wytlumaczyc jak ustawiac AF ( technicznie, co
    kiedy naciskac itp ) ?
    A teraz jak mysle;
    Wybieram sobie moj fotografowany cel w trybie np; ciaglego AF ( sport ).
    Ustawiam AF przy pomocy kciuka a nie spustu jak dotychczas i nastepnie spust
    do polowy ? W chwili zrobienia zdjecia po prostu dociskam spust do konca .
    Tak to wyglada ? Zatem, pod kciukiem mam AF, natomiast spust wcisniety do
    polowy pozwala na ciagly pomiar swiatla ?

    pozdrawiam

    CeZ__134

  • 7. Data: 2009-06-28 07:53:50
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 27 Jun., 19:50, "CeZ__134" <N...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > z tzw, metoda kciuka. Teraz pytanie, jak to wyglada w prakryce ? Warto sie
    > nauczyc tej techniki, czy lepiej i bezpieczniej pozostac przy metodzie

    kiedy pojawil sie AF przed laty na rynku po przejsciu z MF na
    poczatku uzywalem kciuka.
    w sumie jednkl okazalo sie to wolniej , jednak obsluga w spuscie
    prowadzi do mniejszych strat czasowych
    gdyz :
    jesli motyw jest statyczny to nic sie nie dzieje jesli przy kazdym
    wcisnieciu spustu nastapi niewielkie opoznienie spowodowane
    kazdoroazowym ostrzeniem,
    jeli motyw jest ruchomy to opoznienie spowodowane praca AF jest w obu
    przypadkach takie samo , dochodzi dodatkowe spowodowane przejsciem z
    kciuka na palec wskazujacy , czyli koordynacja ruchowa.

    widze wiec w metodzie kciuka wiecej wad niz w metodzie spustowej.

    i od wielu lat nawet nie przyszlo mi do glowy zeby przejsc na kciuk.

  • 8. Data: 2009-06-28 11:46:02
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-06-28 09:53:50 +0200, XX YY <j...@u...at> said:

    > kiedy pojawil sie AF przed laty na rynku po przejsciu z MF na
    > poczatku uzywalem kciuka.

    To napisz jeszcze, który aparat to miał.

    de Fresz

  • 9. Data: 2009-06-28 13:43:04
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 28 Jun., 13:46, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > To napisz jeszcze, który aparat to miał.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > de Fresz

    canon eos 10

  • 10. Data: 2009-06-28 17:29:12
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości

    > To napisz jeszcze, który aparat to miał.

    Minolty. Oprócz tego EyeStar.