  • 91. Data: 2013-06-05 23:51:41
    Temat: Re: Bateria
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Ale czy kupujac taki produkt nie umowiles sie ze ochrona baterii nie
    > obejmuje ? :-)

    To co najwyżej dowodzi, że produkt był niezgodny od początku.

  • 92. Data: 2013-06-06 00:08:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 5 Jun 2013 12:35:00 +0200, Chris napisał(a):
    > J.F. nabazgrał(a):

    Cytat powinien byc z ustawy, a nie z jakiejs federacji bez mocy
    prawnej. Nawet rzecznikom bym nie bardzo wierzyl, bo pismo latwo
    napisac, ale trudniej poprowadzic sprawe w sadzie

    > http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=861
    > Reklamacja zepsutego urządzenia telekomunikacyjnego
    > telefon, internet, telewizja
    > 2011-12-07 12:58:27
    > Zgodnie z art. 4 Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach
    > sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (DzU nr 141, poz.
    > 1176 z późniejszymi zmianami) domniemywa się, że w przypadku stwierdzenia
    > niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową przed upływem 6 miesięcy od
    > wydania towaru, niezgodność ta istniała w chwili wydania.

    Nawet oni nie odwazyli sie napisac w tresci "w razie awarii".
    Poza tym zauwaz - "w chwili wydania".
    Kolega Trybun musi jednak przyznac ze w chwili wydania i przez 14
    nastepnych miesiecy niezgodnosc nie istniala.

    > W ciągu 2 lat od momentu wydania rzeczy sprzedawca odpowiada za niezgodność
    > towaru z umową ( art. 10 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    > konsumenckiej . ).

    Skoro w ciagu 2 lat, to czemu pisac wczesniej o 6 miesiacach ?
    Czyzby klient musial rzeczoznawce powolac ze towar mial w chwili
    wydania wade ukryta, ktora objawila sie po 14 miesiacach ? :-P

    > Na mocy art. 8 niniejszej ustawy kupującemu przysługuje możliwość żądania
    > doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę lub
    > wymianę na nowy. Odpowiedź na reklamację [...]

    "Jednakże, jeśli towaru nie da się naprawić albo sprzedawca nie chce
    jej wymienić, kupujący ma prawo domagać się stosownego obniżenia ceny
    albo może w ogóle odstąpić od umowy."

    Jakie bedzie stosowne obnizenie ceny, jak iPad padnie po 18 miesiacach
    i "nie da sie naprawic"? 25% ? :-)
    Bo tu bym proponowal obnizenie o 10/24 ceny nowej baterii :-)

    > Ale gwarancja jest dobrowolna i niezależna od ustawy konsumenckiej która
    > jest formą nadrzędną.

    Dobrowolna i niezalezna, ale jak jest i ma podane warunki jak wyzej, i
    klient sie z nia zapoznal i towar kupil, to jaka byla umowa ? :-P

    > Weżmy przykład drukarek HP .. producent daje 1 ROK
    > GWARANCJI ale u sprzedwacy z tytułu niezgodności oddajemy na reklamację
    > przez dwa lata ...

    No i ? Sprzedawcy naprawiaja stare drukarki na wlasny koszt ?
    Jakos nie wierze.
    HP takie dobre drukarki robi ze sie w ciagu 2 lat nie psuja ?
    Czy HP opanowal do perfekcji spuszczanie klientow na drzewo juz po
    uplywie 6 miesiecy ? No bo jak klient ma udowodnic niezgodnosc w
    chwili wydania towaru ? I w ogole co ma udowadniac - przeciez
    udowodnienie ze drukarka nie dziala to jest proste :-P

    W przypadku drukarek HP byl jednak maly myk - np. "drukarka
    przeznaczona do drukowania do 200 stron miesiecznie". I przynies
    sprzedawcy drukarke 14 miesieczna z licznikiem 4000 stron.
    "Towar uzywany niezgodnie z przeznaczeniem".

    Potem podnoszono te liczby, ostatnio masz np
    "Normatywny cykl pracy: Do 12000 stron"

    I bardzo zdrowo - klient wie na co sie umowil :-)

    P.S. Hm
    http://www.sklephp.pl/sklep/template_main.aspx?pid=p
    roduct_details&ptid=95915270&bcn=Color%20Inkjet%20Pr
    inters%20catalog
    500 stron
    http://www.sklephp.pl/sklep/template_main.aspx?pid=c
    ategory_details&ctid=106789908&bcn=Color%20Inkjet%20
    Printers%20catalog
    12000 stron

    Cos za duza dysproporcja ... ten cykl to na miesiac, na 12m, na 24m ?
    Strona HP jest okropna.
    Ha ha, P1102

    Monthly duty cycle: Up to 5,000 sheets of paper
    NOTE:Duty cycle is the maximum number of pages per month of printout.
    This value provides a comparison of product robustness in relation to
    other HP products, and enables appropriate deployment of printers and
    MFPs to satisfy the demands of connected individuals or groups.

    Recommended monthly print volume: 250 to 1000 sheets of paper
    NOTE:HP recommends that the number of printed pages per month be
    within the stated range for best device performance, based on factors
    including supplies replacement intervals and device life over an
    extended warranty period.

    To na jaka zywotnosc sie umowilismy ? 24 miesiace ?

    J.

  • 93. Data: 2013-06-06 00:13:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 05 Jun 2013 23:27:47 +0200, gawfron napisał(a):

    > Raz wysyłałem acera, raz asusa. Szybko poszlo, szybko wrocilo zrobione.

    Byc moze. Ale niech cos pojdzie zle ... bylo myslec zanim sie
    skorzystalo z gwarancji :-)

    W tym przypadku zas w ogole nie powinno dojsc do wysylki, ale cos
    "takie mamy procedury".
    Ja tez mam procedury - po najmniejszym problemie daje szlaban firmie
    na 3 lata.

    J.

  • 94. Data: 2013-06-06 00:17:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 5 Jun 2013 22:09:18 +0200, Chris94 napisał(a):

    > Miałem prawie dokładnie to samo z PDA. "Prawie", bo trafiło mi się to na
    > trasie do Chorwacji, gdy niezauważenie chyba przestała mi kontaktować
    > wtyczka od ładowarki i całkowicie rozładowała mi się bateria PDA, na
    > którym miałem uruchomioną nawigację.
    > Nawigacja zgasła, włączyć się już jej nie dało, a ja nie miałem ze sobą
    > ani jednej mapy papierowej i w dodatku jechałem w rejon, w którym nigdy
    > wcześniej nie byłem.

    Jak ja lubie opowiesci z cyklu "blyslo, trzaslo, zgaslo, a ja wiem
    tylko ze jestem gdzies miedzy Szczecinem a Krakowem" ;-)

    Na szczescie jeszcze sie daje kupic papierowe mapy na stacji
    benzynowej. No i coraz wiecej roznych nawigacji czlowiek ma mozliwosc
    odpalic na kazdym z telefonow.

    J.

  • 95. Data: 2013-06-06 00:37:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Trybun" <Y...@y...com> wrote in message
    > Z obawą myślę że możesz mieć rację...
    > I gdzie ja teraz dostanę taka nietypową baterię?

    eBay? Amazon?

    > Tablet do wyrzucenia?

    Jak będziesz wyrzucał to daj znać kiedy i gdzie to się zjawię złapać ;-)

    > Jeszcze jedno małe pytanko - czy ta bateria mogła paść w wyniku
    > rozładoawnia do zera?
    > Tablet od tygodnia był wyłączony, nieużywany.

    Raczej nie, bo mój Nexus 7 Asusa już wielokrotnie się wyłączył
    zostawiony bez opieki na pastwę losu i za każdym razem dał
    się ładnie od nowa naładować i działa bardzo dobrze...

    Tak samo działo się z moim starym, rzadko używanym gps'em
    samochodowym... Mimo uśpienia jednak się wyładowywał całkiem.

    > Próba włączenia poskutkowała pokazaniem się na chwilę ekranu ładowanie - i
    > koniec. Podłączam ładowarkę, ale tylko migają diody na obudowie, a bateria
    > się nie ładuje, ekran pozostaje czarny. Wyciągam baterię i podłączam
    > ładowarkę - tablet normalnie się uruchamia... Widać że chyba nastąpiło w
    > niej jakieś zwarcie, a nie kompletne wyeksploatowanie, bo przed tą awarią
    > bateria wytrzymywała przy normalnym użytkowaniu 2-3 dni.

    Spróbowałbym ją "ożywić" delikatnie z zasilacza przez rezystor
    - często układy ładowania mają próg poniżej którego nie ładują.
    Jak przeskoczysz ten próg zasilaczem to potem naładują normalnie.
    Tak ożywiłem baterię nieużywanego od paru miesięcy Blackberry.

  • 96. Data: 2013-06-06 08:11:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-06-06 00:08, J.F. pisze:
    > Kolega Trybun musi jednak przyznac ze w chwili wydania i przez 14
    > nastepnych miesiecy niezgodnosc nie istniala.

    Mogła nie istnieć, na przykład mogli użyć do produkcji baterii nie
    takich materiałów jak powinni, co spowodowało usterkę baterii po 14
    miesiącach. Tylko że to trzeba udowodnić, a nie rozkraczyć się i
    Chrisować "pan-da, pan-da" :)

    --
    Liwiusz

  • 97. Data: 2013-06-06 09:15:11
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    J.F. nabazgrał(a):

> [...]
    > wymienia plyte glowna i zmienia numery ... i co ja potem zrobie, bede
    > sie kopal z koniem ? Lepiej do sprzedawcy.

    Najlepszy serwis pod słońcem :) stary Acer wieszał się, wysłąny do serwisu
    ... NAPRAWA .. wócił tak że nawet się nie podpalił ... znowu wysyłka i tym
    razem już napawili wymieniając całą płytę główną ale miesiac bez lapka w
    plecy .,..

  • 98. Data: 2013-06-06 10:01:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 06 Jun 2013 08:11:31 +0200, Liwiusz napisał(a):
> [...]
    > takich materiałów jak powinni, co spowodowało usterkę baterii po 14
    > miesiącach. Tylko że to trzeba udowodnić, a nie rozkraczyć się i

    I dlatego bardzo chetnie zobacze jakis wyrok SN, ktory jasno stwierdzi
    co w przypadku zepsucia sprzetu juz w czasie jego uzytkowania.
    Nawet w ciagu tych 6 miesiecy.
    Bo ustawa stwierdza
    Art. 4.
    1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w
    chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia
    niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru
    domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.

    3. W przypadkach nieobjętych ust. 2, domniemywa się, że towar
    konsumpcyjny jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do
    jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany oraz gdy jego
    właściwości odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju.
    Takie samo domniemanie przyjmuje się, gdy towar odpowiada oczekiwaniom
    dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie
    zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela;
    w szczególności uwzględnia się zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu
    towaru lub reklamie, odnoszące się do właściwości towaru, w tym także
    terminu, w jakim towar ma je zachować.

    A tu towar w chwili wydania byl sprawny, a wiec wolny od niezgodnosci,
    a zapewnien co do terminu nie bylo zadnych. A domniemanie zbic bardzo
    latwo - na "dysku" jest pelno plikow uzytkownika, z datami po dniu
    sprzedazy. Slowa zas o wadach ukrytych ustawa nie zawiera.

    J.

  • 99. Data: 2013-06-06 16:15:18
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    Dnia Wed, 05 Jun 2013 22:45:25 +0200, ToMasz napisał(a):

    > padła w sensie? "Trzyma" 10% tego co było czy 90% tego co było?
    > Jak będzie problem z zakupem, otwórz delikatnie obudowę. tam będzie
    > kawałeczek elektroniki i coś na kształt płaskiego srebrnego woreczka. na
    > nim kod - po tym kodzie (lub samych wymiarach) znajdziesz zamiennik.
    > każdy kto jest obeznany z lutownicą da radę wymienić ogniwo.

    Szkoda że nie iP ;-)
    http://jebzdzidyb.pl/obrazek/102611
    I dodatkowe "atrakcje" :-)
    http://www.applefobia.blogspot.com/2013/06/adowarka-
    z-niespodzianka.html

    --
    ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła
    flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy

  • 100. Data: 2013-06-06 22:15:43
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 6 Jun 2013 00:17:48 +0200, J.F. napisał(a):

    > Jak ja lubie opowiesci z cyklu "blyslo, trzaslo, zgaslo, a ja wiem
    > tylko ze jestem gdzies miedzy Szczecinem a Krakowem" ;-)

    Aż tak źle nie było, bo przed wyjazdem szczegółowo analizowałem trasę,
    więc ją z grubsza pamiętałem. Ale to była dla mnie nauczka, żeby jednak
    nigdy nie polegać tylko i wyłącznie na elektronice. Po tej przygodzie
    wrzuciłem sobie kilka map do kieszeni w oparciu fotela i tam już od
    kilku lat nieruszane jeżdżą.

    > No i coraz wiecej roznych nawigacji czlowiek ma mozliwosc
    > odpalic na kazdym z telefonow.

    To było kilka lat temu, miałem wówczas Nokię 3610i i wówczas nikomu
    jeszcze nie śniły się mapy w telefonie.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof