-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!usenet.blueworldhosting.com!npe
er01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.c
om!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.
news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-f
or-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Bateria
Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <komlj8$kb7$1@node2.news.atman.pl>
<51aee75b$0$1223$65785112@news.neostrada.pl>
<kompa9$1ca$1@node1.news.atman.pl>
<9...@4...net>
<kon1gk$9sn$1@node1.news.atman.pl>
<1wrkl8pwfssqk$.93kuc2fkq0eh$.dlg@40tude.net>
<kon48l$cna$1@node1.news.atman.pl>
Date: Thu, 6 Jun 2013 00:08:39 +0200
Message-ID: <oahmozrcm3fw$.1pibheli3ghna.dlg@40tude.net>
Lines: 108
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
X-Trace: 1370470114 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1260 82.143.187.50:57294
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5856
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:1046467
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 5 Jun 2013 12:35:00 +0200, Chris napisał(a):
> J.F. nabazgrał(a):
>>>> A umowiliscie sie na jaka zywotnosc baterii ?
>>> Nie trzeba się umawiać to reguluje ustawa konsumencka.
>> A konkretnie co pisze na ten temat, poprzec cytatem.
Cytat powinien byc z ustawy, a nie z jakiejs federacji bez mocy
prawnej. Nawet rzecznikom bym nie bardzo wierzyl, bo pismo latwo
napisac, ale trudniej poprowadzic sprawe w sadzie
> http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
ory=861
> Reklamacja zepsutego urządzenia telekomunikacyjnego
> telefon, internet, telewizja
> 2011-12-07 12:58:27
> Zgodnie z art. 4 Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach
> sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (DzU nr 141, poz.
> 1176 z późniejszymi zmianami) domniemywa się, że w przypadku stwierdzenia
> niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową przed upływem 6 miesięcy od
> wydania towaru, niezgodność ta istniała w chwili wydania.
Nawet oni nie odwazyli sie napisac w tresci "w razie awarii".
Poza tym zauwaz - "w chwili wydania".
Kolega Trybun musi jednak przyznac ze w chwili wydania i przez 14
nastepnych miesiecy niezgodnosc nie istniala.
> W ciągu 2 lat od momentu wydania rzeczy sprzedawca odpowiada za niezgodność
> towaru z umową ( art. 10 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
> konsumenckiej . ).
Skoro w ciagu 2 lat, to czemu pisac wczesniej o 6 miesiacach ?
Czyzby klient musial rzeczoznawce powolac ze towar mial w chwili
wydania wade ukryta, ktora objawila sie po 14 miesiacach ? :-P
> Na mocy art. 8 niniejszej ustawy kupującemu przysługuje możliwość żądania
> doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę lub
> wymianę na nowy. Odpowiedź na reklamację [...]
"Jednakże, jeśli towaru nie da się naprawić albo sprzedawca nie chce
jej wymienić, kupujący ma prawo domagać się stosownego obniżenia ceny
albo może w ogóle odstąpić od umowy."
Jakie bedzie stosowne obnizenie ceny, jak iPad padnie po 18 miesiacach
i "nie da sie naprawic"? 25% ? :-)
Bo tu bym proponowal obnizenie o 10/24 ceny nowej baterii :-)
>>>> A jak w gwarancji napisali "baterie 1 rok", albo co ciekawsze "baterii
>>>> nie obejmuje" ?
>>> A co kogo obchodzi gwarancja ??
>> Niby nic, ale jakby tak w gwarancji napisano "na zestaw komputerowy
>> udziela sie 2 lat gwarancji, z wyjatkiem joysticka, na ktory gwarancja
>> wynosi 3 miesiace", to ja bym wnioskowal iz umowiliscie sie, ze
>> uszkodzenia joysticka po 3 miesiacach od zakupu naprawiane za darmo
>> nie beda.
> Ale gwarancja jest dobrowolna i niezależna od ustawy konsumenckiej która
> jest formą nadrzędną.
Dobrowolna i niezalezna, ale jak jest i ma podane warunki jak wyzej, i
klient sie z nia zapoznal i towar kupil, to jaka byla umowa ? :-P
> Weżmy przykład drukarek HP .. producent daje 1 ROK
> GWARANCJI ale u sprzedwacy z tytułu niezgodności oddajemy na reklamację
> przez dwa lata ...
No i ? Sprzedawcy naprawiaja stare drukarki na wlasny koszt ?
Jakos nie wierze.
HP takie dobre drukarki robi ze sie w ciagu 2 lat nie psuja ?
Czy HP opanowal do perfekcji spuszczanie klientow na drzewo juz po
uplywie 6 miesiecy ? No bo jak klient ma udowodnic niezgodnosc w
chwili wydania towaru ? I w ogole co ma udowadniac - przeciez
udowodnienie ze drukarka nie dziala to jest proste :-P
W przypadku drukarek HP byl jednak maly myk - np. "drukarka
przeznaczona do drukowania do 200 stron miesiecznie". I przynies
sprzedawcy drukarke 14 miesieczna z licznikiem 4000 stron.
"Towar uzywany niezgodnie z przeznaczeniem".
Potem podnoszono te liczby, ostatnio masz np
"Normatywny cykl pracy: Do 12000 stron"
I bardzo zdrowo - klient wie na co sie umowil :-)
P.S. Hm
http://www.sklephp.pl/sklep/template_main.aspx?pid=p
roduct_details&ptid=95915270&bcn=Color%20Inkjet%20Pr
inters%20catalog
500 stron
http://www.sklephp.pl/sklep/template_main.aspx?pid=c
ategory_details&ctid=106789908&bcn=Color%20Inkjet%20
Printers%20catalog
12000 stron
Cos za duza dysproporcja ... ten cykl to na miesiac, na 12m, na 24m ?
Strona HP jest okropna.
Ha ha, P1102
Monthly duty cycle: Up to 5,000 sheets of paper
NOTE:Duty cycle is the maximum number of pages per month of printout.
This value provides a comparison of product robustness in relation to
other HP products, and enables appropriate deployment of printers and
MFPs to satisfy the demands of connected individuals or groups.
Recommended monthly print volume: 250 to 1000 sheets of paper
NOTE:HP recommends that the number of printed pages per month be
within the stated range for best device performance, based on factors
including supplies replacement intervals and device life over an
extended warranty period.
To na jaka zywotnosc sie umowilismy ? 24 miesiace ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.06.13 00:13 J.F.
- 06.06.13 00:17 J.F.
- 06.06.13 00:37 Pszemol
- 06.06.13 08:11 Liwiusz
- 06.06.13 09:15 Chris
- 06.06.13 10:01 J.F.
- 06.06.13 16:15 ALEX Alpha MR
- 06.06.13 22:15 Chris94
- 07.06.13 12:23 J.F
- 07.06.13 18:23 animka
- 07.06.13 18:20 animka
- 08.06.13 21:12 Pszemol
- 08.06.13 21:34 Maciej Bebenek
- 09.06.13 08:43 J.F.
- 09.06.13 18:46 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- iOS, działające wifi z autolockiem
- Z instrukcji do kitu
- Re: W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- DNS restrictions are on
- Słabszy sygnał GSM od kilku tugodni
- Re: Tani dodatkowy sim do smartwacha
- Praktyczny test GPS...
- Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- Dlaczego sluchawka nie dzwoni?
- Google Play
- Gdzie kosz?
- Kosz, gdzie??
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?