  • 1. Data: 2013-06-04 11:42:11
    Temat: Wzmocnienie sygnału GSM
    Od: "Piotrek" <p...@e...pl>

    Witam,
    Jestem posiadaczem modemu GSM na USB z kartą Orange Free. Mieszkam w
    miejscowości gdzie nie ma dobrego zasięgu sieci GSM. Potrzebuję kupić antenę
    zewnętrzną do odbioru sygnału internetowego. Proszę o polecenie zestawu
    modem + antena zewnętrzna lub sama antena który pozwoli mi na korzystanie z
    Internetu. Dodam że zasięg telefonii komórkowej jest na zewnątrz budynków.
    Chodzi o miejscowość Mosty (zachodniopomorskie). Pozdrawiam.

    Piotrek

  • 2. Data: 2013-06-04 13:06:44
    Temat: Re: Wzmocnienie sygnału GSM
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek" napisał
    >Jestem posiadaczem modemu GSM na USB z kart? Orange Free. Mieszkam w
    >miejscowo?ci gdzie nie ma dobrego zasięgu sieci GSM. Potrzebuję kupić
    >antenę zewnętrzn? do odbioru sygnału internetowego. Proszę o
    >polecenie zestawu modem + antena zewnętrzna lub sama antena który
    >pozwoli mi na korzystanie z Internetu.

    Jest jeszcze jedno rozwiazanie - wystawic ten modem na zewnatrz.
    Kabel USB (do 5m), kabel i huby USB (kilka*5m), router na strychu ..

    J.

  • 3. Data: 2013-06-04 14:45:28
    Temat: Re: Wzmocnienie sygna?u GSM
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    J.F pisze:

    > Jest jeszcze jedno rozwiazanie - wystawic ten modem na zewnatrz.
    > Kabel USB (do 5m), kabel i huby USB (kilka*5m), router na strychu ..

    Tyle, że pewnie nie wytrzyma deszczu, mrozu, ptasich kup. Ja wystawiłbym
    jednak antenę. Tak mam u siebie (ale to LTE). Mimo, że wg Plusa jestem
    poza jakimkolwiek zasięgiem LTE, to na podwójnej antenie mam 31 CSQ -
    czyli max.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2013-06-04 17:05:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    J.F pisze:

    >Tyle, że pewnie nie wytrzyma deszczu,

    Trzeba uszczelnic, albo gdzies pod dachem.

    > mrozu,

    wytrzyma

    >ptasich kup. Ja wystawiłbym jednak antenę.

    Z antena jest ta sprawa, ze co zyska antena, to straci kabel.
    Albo aktywna ze wzmacniaczem, albo silnie kierunkowa, albo budynek
    silnie tlumiacy, to wtedy ma to jakis sens.

    >Tak mam u siebie (ale to LTE).

    No wlasnie - do LTE rozwiazania sa, do "zwyklych modemow" dodatkowe
    anteny raczej kiepskie.

    >Mimo, że wg Plusa jestem poza jakimkolwiek zasięgiem LTE, to na
    >podwójnej antenie mam 31 CSQ - czyli max.

    A moze plus ma stare dane co do zasiegu ?
    Bo jesli antena nie jest strasznie ambitna (i duza) to zysk ma taki
    sobie ... czyli nie na tyle aby z zera zrobic max.

    J.

  • 5. Data: 2013-06-05 10:53:21
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    J.F pisze:

    > Bo jesli antena nie jest strasznie ambitna (i duza) to zysk ma taki
    > sobie ... czyli nie na tyle aby z zera zrobic max.

    Wg producenta około 17 dB:

    http://yagi.pl/antena-dual-1800-p-1930.html?osCsid=0
    ea79dc348c81262c05dc82392fbde39

    Na pasmo 900 MHz są też anteny kierunkowe np:

    http://yagi.pl/antena-cyklon-14hv-zaczem-p-1433.html

    Co ciekawe, jeśli modem/antena jest wewnątrz pomieszczenia to na siłę
    sygnału ma np. wpływ czy okno jest otwarte czy też nie. Pewnie kwestia
    ołowiu dodawanego do szkła. W każdym razie antena wewnątrz budynku
    dawała sygnał na poziomie 18 CSQ.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2013-06-05 12:39:20
    Od: zgred <z...@e...com>

    W dniu 2013-06-05 10:53, Piotr Rezmer pisze:

    > Wg producenta około 17 dB:

    Coś mi dzwoni, że w GSM (czy jak to zwać) istotna jest nie tylko moc
    sygnału, ale także wzajemne opóźnienia i przy odległościach od anteny
    rzędu 30km (100us, jeśli dobrze liczę) telefon przestaje działać.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Zgred.

  • 7. Data: 2013-06-05 12:58:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 05 Jun 2013 10:53:21 +0200, Piotr Rezmer napisał(a):
> [...]
    > http://yagi.pl/antena-dual-1800-p-1930.html?osCsid=0
    ea79dc348c81262c05dc82392fbde39

    > Na pasmo 900 MHz są też anteny kierunkowe np:

    I to jest dosc ciekawe, bo ona ma rozmiar rzedu 0.7 fali, to powinna
    byc znacznie mniej kierunkowa niz ta pierwsza.

    > Co ciekawe, jeśli modem/antena jest wewnątrz pomieszczenia to na siłę
    > sygnału ma np. wpływ czy okno jest otwarte czy też nie. Pewnie kwestia
    > ołowiu dodawanego do szkła.

    Watpie czy dodaja olowiu. I czy ten olow w szklew ogole tlumi radio.
    Bardziej szkodza napylone metalizacje (o ile sa) i wszelkie metalowe
    elementy - opaska szyby, rama okna (pod plastikiem jest stal).

    >W każdym razie antena wewnątrz budynku dawała sygnał na poziomie 18 CSQ.

    Ta antena przystawiona do srodka szyby ?

    J.

  • 8. Data: 2013-06-05 20:50:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 05 Jun 2013 12:39:20 +0200, zgred napisał(a):

    > Coś mi dzwoni, że w GSM (czy jak to zwać) istotna jest nie tylko moc
    > sygnału, ale także wzajemne opóźnienia i przy odległościach od anteny
    > rzędu 30km (100us, jeśli dobrze liczę) telefon przestaje działać.

    35km, ale raczej nie mamy przekroczonego.

    No i to tyczy GSM - UMTS, HSDPA, LTE i innych niekoniecznie.

    J.