-
11. Data: 2012-05-20 22:42:22
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-05-20 22:37, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:jpbkg3$i15$...@m...internetia.pl...
>> W dniu 2012-05-20 22:29, PiteR pisze:
>>> na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:
>>>
>>>> To nie benzyniak, trzeba się nauczyć jeździć inaczej.
>>>
>>> IMHO benzyniak z wtryskiem też nie reaguje od razu
>>> dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.
>>
>>
>> Czy ja pisze nie po polsku?
>
> Napisałeś że próbujesz przy 1500.
> Teraz zmieniasz zdanie że przy 2500 jest tak samo.
>
> To dość istotna różnica.
>
> Taki mały turbodiesel jedzie praktycznie tylko dzięki turbinie, więc bez
> jej włączenia to normalne że nie jedzie prawie wcale.
>
> To, że różnice temperatur wpływają na wydajność silnika, to też w miarę
> normalne.
> Ale nie aż w w takim stopniu, a przy 2500 to już po prostu musi ciągnąć.
Jak go spuścić do 1000 na 3 biegu, to przy 1750 (połowa miedzy 1500 i
2000) już zawijać asfalt chce. Im wyższe obroty tym ten delay jest
niższy, ale nadal odczuwalny. W nocy 90km/h , VI bieg, jakieś 1800
obr./min wciskam gaz i wyprzedzam ciężarówki bez redukcji i stresu. W
dzień boję się wyprzedzać już przy trochę większym ruchu.
-
12. Data: 2012-05-20 22:44:19
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:9mlir75ti861l2ibkjpl7rc9i154aic3er@4ax.
com...
> On Sun, 20 May 2012 22:35:08 +0200, "Cavallino"
> <c...@k...pl> wrote:
>
>>Toto ma intercooler?
>
> Wg. google ma.
No to pewnie tutaj bym szukał usterki, albo tak jak już pisano, jakiś
czujnik szlag trafił.
Warto sprawdzić co pokazuje wskażnik temperatury silnika, jak padł mi
czujnik w Megane, pokazywał że ciepły silnik jest zimny.
-
13. Data: 2012-05-20 22:45:44
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jpbl3h$i15$...@m...internetia.pl...
> W dniu 2012-05-20 22:37, Cavallino pisze:
>>
>> Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:jpbkg3$i15$...@m...internetia.pl...
>>> W dniu 2012-05-20 22:29, PiteR pisze:
>>>> na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:
>>>>
>>>>> To nie benzyniak, trzeba się nauczyć jeździć inaczej.
>>>>
>>>> IMHO benzyniak z wtryskiem też nie reaguje od razu
>>>> dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.
>>>
>>>
>>> Czy ja pisze nie po polsku?
>>
>> Napisałeś że próbujesz przy 1500.
>> Teraz zmieniasz zdanie że przy 2500 jest tak samo.
>>
>> To dość istotna różnica.
>>
>> Taki mały turbodiesel jedzie praktycznie tylko dzięki turbinie, więc bez
>> jej włączenia to normalne że nie jedzie prawie wcale.
>>
>> To, że różnice temperatur wpływają na wydajność silnika, to też w miarę
>> normalne.
>> Ale nie aż w w takim stopniu, a przy 2500 to już po prostu musi ciągnąć.
>
> Jak go spuścić do 1000 na 3 biegu, to przy 1750 (połowa miedzy 1500 i
> 2000) już zawijać asfalt chce.
I prawidłowo, u mnie też się mniej więcej tak turbina włącza.
Silnik nieco inny, ale turbo pewnie to samo, program pewnie też zbliżony.
-
14. Data: 2012-05-20 22:47:06
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-05-20 22:44, Cavallino pisze:
> No to pewnie tutaj bym szukał usterki, albo tak jak już pisano, jakiś
> czujnik szlag trafił.
> Warto sprawdzić co pokazuje wskażnik temperatury silnika, jak padł mi
> czujnik w Megane, pokazywał że ciepły silnik jest zimny.
Nie widziałem jeszcze 90 stopni. I przy okazji
Torque: 220 Nm @ 1500-2750 rpm
Aspiration: turbo + intercooler
Więc od 1500 powinien już rwać :)
-
15. Data: 2012-05-20 22:49:27
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jpblcd$i15$...@m...internetia.pl...
> W dniu 2012-05-20 22:44, Cavallino pisze:
>> No to pewnie tutaj bym szukał usterki, albo tak jak już pisano, jakiś
>> czujnik szlag trafił.
>
>
>> Warto sprawdzić co pokazuje wskażnik temperatury silnika, jak padł mi
>> czujnik w Megane, pokazywał że ciepły silnik jest zimny.
>
> Nie widziałem jeszcze 90 stopni.
Pytanie, czy jak masz problemy, to widzisz tyle samo co w nocy, gdy ich nie
masz.
Choć pewnie jeśli już, to padł czujnik temp. powietrza a nie płynu, więc w
ten sposób jego awarii nie zauważysz.
-
16. Data: 2012-05-20 22:52:33
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-05-20 22:49, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:jpblcd$i15$...@m...internetia.pl...
>> W dniu 2012-05-20 22:44, Cavallino pisze:
>>> No to pewnie tutaj bym szukał usterki, albo tak jak już pisano, jakiś
>>> czujnik szlag trafił.
>>
>>
>>> Warto sprawdzić co pokazuje wskażnik temperatury silnika, jak padł mi
>>> czujnik w Megane, pokazywał że ciepły silnik jest zimny.
>>
>> Nie widziałem jeszcze 90 stopni.
>
> Pytanie, czy jak masz problemy, to widzisz tyle samo co w nocy, gdy ich
> nie masz.
Tam jest elektroniczny wyświetlacz, zawsze maks to jedna kreska mniej
niż 90, od same początku. Próbowałem go "zagrzać bardziej, ale udało nie
mnie się.
-
17. Data: 2012-05-21 07:57:27
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu
Od: Ramok <c...@c...com>
W dniu 20.05.2012 22:47, anacron napisał(a):
> Torque: 220 Nm @ 1500-2750 rpm
> Aspiration: turbo + intercooler
>
> Więc od 1500 powinien już rwać :)
Lekkie [OT]
Pomijając główny problem (zakładam, że problem występuje "rzeczywiście",
a nie że tylko tak się Tobie subiektywnie wydaje), to to, że maks.
moment jest przy 1500obr./min ma się bardzo słabo do tego, że przy tych
1500 może być duża turbodziura. Tj. chcę zwrócić uwagę na to (bo sporo
osób o tym nie wie/zapomina), że jeśli jedziesz spokojnie na (takie
przykładowe) 1500 i "depniesz", to silnik nie od razu będzie miał maks.
moment, ale jeśli jedzie się z mniejszą prędkością obrotową, to po
"depnięciu" "mijając" 1500 być może już będzie maks. ;))) A tylko ten
drugi "przypadek" umieszcza się "na kreskach"/wykresie z hamowni i
danych technicznych producenta auta...
Tak jak napisano, w większości turbo diesli aby silnik reagował "od
razu", dobrze mieć co najmniej 2000obr./min..
Pozdrawiam!
/Ramok
-
18. Data: 2012-05-21 08:05:36
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu
Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2012-05-20 22:33, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:X...@l...ne
t...
>> na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:
>>
>>> To nie benzyniak, trzeba się nauczyć jeździć inaczej.
>>
>> IMHO benzyniak z wtryskiem też nie reaguje od razu
>> dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.
>
> Nie wiem jak tam z małymi benzyniakami z turbiną, w Lancii turbodziura
> jest olbrzymia (w porównaniu do małego turbodiesla), za to jak się turbo
> rozkręci to jest tylko gwizd i zwijanie asfaltu.
>
>
Turbodziura to była w uno turbo :P
Albo w Golfie 1 turbodieslu - wciskałeś gaz, rozpędzał się jak normalny
diesel, no może ciut lepiej, jak obrotomierz dochodził do końca skali to
dostawał kopniaka, ale już trzeba było bieg zmieniać na wyższy i znowu
czekać na kopniaka :D
Pozdrawiam !
-
19. Data: 2012-05-21 09:17:47
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Sun, 20 May 2012 22:52:33 +0200, anacron wrote:
> Tam jest elektroniczny wyświetlacz, zawsze maks to jedna kreska mniej
> niż 90, od same początku. Próbowałem go "zagrzać bardziej, ale udało nie
> mnie się.
To nie ten czujnik - ten który Ciebie interesuje to czujnik temperatury
powietrza znajdujący się za intercoolerem. Do odczytania za pomocą
komputera.
Natomiast pewnie będzie tak jak Cavallino pisał - to jest turbo, tym się
jeździ pod czerwone pole, a nie zamula.
Zwłaszcza że w celu ochrony sprzęgła i turbiny, tam może być turbodziura
zaprogramowana w ECU.
Zostaje albo chip, albo kręcenie wysoko.
Chociaż oczywiście warto sprawdzić czy wszystko w silniku jest w porządku.
-
20. Data: 2012-05-21 09:39:46
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Cezary Daniluk" <c...@n...com> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:jpclvg$mti$...@n...task.gda.pl...
> W dniu 2012-05-20 22:33, Cavallino pisze:
>>
>> Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:X...@l...ne
t...
>>> na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:
>>>
>>>> To nie benzyniak, trzeba się nauczyć jeździć inaczej.
>>>
>>> IMHO benzyniak z wtryskiem też nie reaguje od razu
>>> dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.
>>
>> Nie wiem jak tam z małymi benzyniakami z turbiną, w Lancii turbodziura
>> jest olbrzymia (w porównaniu do małego turbodiesla), za to jak się turbo
>> rozkręci to jest tylko gwizd i zwijanie asfaltu.
>>
>>
> Turbodziura to była w uno turbo :P
Zapewniam Cię, że w Delcie Integrale nie jest wiele mniejsza.
Może mniej odczuwalna, bo to jednak 2.0 i silnik bez turbiny też ma już w
miarę sensowną moc, ale wrażenia po włączeniu turbo nie wiem czy nie
większe.