  • 11. Data: 2011-10-16 15:10:59
    Temat: Re: Akumulatorki - 9V LSD z LIDLa
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "SDD" j7ect2$h1l$...@n...onet.pl

    > To jest moze i prawda dla urzadzen pobierajacych stsunkowo duza moc (a wiec o
    stosunkowo malej rezystancji) - wowczas rezystancja
    > wewnetrzna ogniwa jakas tam role odgrywa. Da obciazen o malym poborze mocy (czyli
    wysokiej rezystancji), rezystancja ogniwa nie
    > znaczy juz az tyle.

    Zgodne z intuicją, ale do tej pory tego nie zaobserwowałem nigdzie,
    (nigdzie dostatecznie wyraźnie)
    nawet tam, gdzie pobór prądu jest symboliczny a wymagane napięcie
    jest spore. Wyświetlacz LCD wymaga sporego napięcie i znikomego
    prądu, ale ja mam takie urządzenia (wagi na przykład) które prawie
    nic nie ciągną, a ich wyświetlacze LCD dobrze zachowują się i przy
    akumulatorkach.

    Owszem -- stacja pogody blado ,,świeci'', ale jednak ,,świeci''.
    I ona akurat pobiera sporo, bo łączy się bezprzewodowo z czujnikiem.

    Innym urządzeniem głupiejącym jest dalmierz -- ,,zwykłe'' akumulatorki
    potrafiły ogłupić -- eneloopy dobrze sprawują się. Oczywiście pobór prądu
    w dalmierzu jest (jak to dzieło PWN określa) zajebisty, czyli bardzo duży.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2011-10-16 15:29:52
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    napisał w wiadomości news:j7es68$gh1$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > prądu, ale ja mam takie urządzenia (wagi na przykład) które prawie
    > nic nie ciągną, a ich wyświetlacze LCD dobrze zachowują się i przy

    Z mojego doswiadczenia:

    - plastikowa gierka (typu river ride),
    - telefon stacjonarny z wyswietlaczem,
    - tani transmitter FM

    Pokazywaly na wyswietlaczu obraz bardzo kiepskiej jakosci po podlaczeniu
    akumulatorkow.

    Mysle, ze wyzszej jakosci urzadzenia moga dzialac dobrze dzieki jakims tam
    ukladom stabilizacji napiecia.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2011-10-16 16:38:18
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Mysle, ze wyzszej jakosci urzadzenia moga dzialac dobrze dzieki jakims
    > tam ukladom stabilizacji napiecia.

    Myślę że konstruują je obecnie z myślą że użytkownicy zastosują w nich
    również akumulatory, któryś z pierwszych aparatów cyfrowych nie chciał
    działać na akumulatorach AA, to już było przegięcie.

  • 14. Data: 2011-10-16 18:11:40
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "SDD" <s...@t...pl> wrote in message

    > A jako to niby odczyn ma chlorek amonowy?
    > (podpowiem, sol mocnego kwasu i slabej zasady).
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD

    Brawo ! Znajomość chemii to rzadkość na tej grupie.

    No to konkretniej, jakie pH ma 20% r-r chlorku amonowego ?

    również serdecznie pozdrawiam

  • 15. Data: 2011-10-16 18:14:36
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    napisał w wiadomości news:j7d7ru$eg8$1@inews.gazeta.pl...

    > A co tak głupieje? Ja jeszcze nie natknąłem się na takie głupienie?

    Dwie stacje meteo, które nie dość, że blado świecą, to jeszcze gdzieś
    tak po
    tygodniu od włożenia aku potrafią już migać ikonką "zmień baterię". Głupieją
    dwa, z czterech zegarów naściennych. Głupieje mi miernik metexa, który po
    włożeniu aku od razu
    woła o nową baterię. No i latarka 12 diodowa na jednego paluszka. Która na
    aku chodzi około godziny, a później robi dyskotekę.

    > Co z tego, że ,,bateria'' ma 1.5 galwanicznego ;) volta, skoro po
    > obciążeniu to napięcie spada z uwagi na opór wewnętrzny, który
    > w akumulatorku jest mniejszy niż w takiej ,,baterii'.

    Świeża bateria alkaiczna bez obciążenia też ma więcej niż 1,5V (około
    1,6V).
    Natomiast naładowany aku po przyłożeniu obciążenia też zjeżdża z napięciem
    dość znacznie.

    > Ponadto chyba maksymalne napięcie dla NiMH to niemal 1.6 V a minimalne
    > to 1 V...

    W życiu. NiMH 1,6V to może mieć w ładowarce, ładowane prądem
    podtrzymującym. Świeżo wyjęte z ładowarki aku mają około 1,38 - 1,4V.

  • 16. Data: 2011-10-16 18:15:49
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in message

    > Nie wiem, co która miała. I nie rozumiem Twojej wypowiedzi.
    > Jeśli możesz, napisz po prostu:

    w bateriach alkalicznych elektrolitem jest r-r wodorotlenku potasowego

    natomiast w bateriach kwasowych, o których napisałeś (chodzi o suche ogniwa
    Leclanchego) elektrolitem nie jest kwas, lecz r-r soli

    nie spotkałem się nigdy z nazywaniem ogniw Leclanchego kwasowymi, lub też taka nazwa
    się nie przyjęła

  • 17. Data: 2011-10-16 18:26:57
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    napisał w wiadomości news:j7es68$gh1$1@inews.gazeta.pl...

    > Owszem -- stacja pogody blado ,,świeci'', ale jednak ,,świeci''.
    > I ona akurat pobiera sporo, bo łączy się bezprzewodowo z czujnikiem.

    Co robi? Ona z niczym się nie łączy. To czujnik za oknem co pewien czas
    wysyła paczkę danych i o dziwo baterie w czujnikach wytrzymują mi dobre 2
    sezony, a nawet blisko trzy. (2x AAA).
    Natomiast stacja, która jest odbiornikiem to na aku NiMH (Ready2use
    3xAA) ciągnie mi jakieś 3 miesiące, a na aku 1,5V jakieś 9 miesięcy.

  • 18. Data: 2011-10-16 19:02:13
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "d530" <d...@p...com> napisał w wiadomości

    "SDD" <s...@t...pl> wrote in message

    >Brawo ! Znajomość chemii to rzadkość na tej grupie.

    >No to konkretniej, jakie pH ma 20% r-r chlorku amonowego ?

    A bo ja wiem?
    Ok. 5 pewnie

    W kazdym razie w roztworze sporo jonow H+ sobie plywa :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 19. Data: 2011-10-16 21:48:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "SDD" j7et9d$eof$...@n...onet.pl

> [...]

    akumulatorkow.

    > Mysle, ze wyzszej jakosci urzadzenia moga dzialac dobrze dzieki jakims tam ukladom

    Zatem nie o niski prąd chodzi, ale o brak stabilizacji? Dzięki za Odp. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2011-10-16 21:54:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Wasilewski" j7f7la$l2r$...@n...onet.pl

    > Co robi? Ona z niczym się nie łączy. To czujnik za oknem co pewien czas

    Być może tak jest.

    > wysyła paczkę danych i o dziwo baterie w czujnikach wytrzymują mi dobre 2 sezony, a
    nawet blisko trzy. (2x AAA).

    U mnie też ;) starcza na 2 czy 3 -- tygodnie. ;)
    Bywało, że na kilka dni... Chyba na eneloopach trzyma lepiej.
    ZTCP było wówczas zimno, ale nie było mrozu.

    > Natomiast stacja, która jest odbiornikiem to na aku NiMH (Ready2use 3xAA)
    ciągnie mi jakieś 3 miesiące, a na aku 1,5V jakieś 9
    > miesięcy.

    A ta u mnie też czasami aż 2 do 3 tygodni trzyma na akumulatorach... :)

    Meteo SP10 -- zaniża zewnętrzna wilgotność o 20%, poza tym OK
    Kupiona dwa lata temu w Carrefourze ze zniżkami emeryckimi...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'