    From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Akumulatorki - 9V LSD z LIDLa
    Date: Sun, 16 Oct 2011 20:14:36 +0200

    napisał w wiadomości news:j7d7ru$eg8$1@inews.gazeta.pl...

    > A co tak głupieje? Ja jeszcze nie natknąłem się na takie głupienie?

    Dwie stacje meteo, które nie dość, że blado świecą, to jeszcze gdzieś
    tak po
    tygodniu od włożenia aku potrafią już migać ikonką "zmień baterię". Głupieją
    dwa, z czterech zegarów naściennych. Głupieje mi miernik metexa, który po
    włożeniu aku od razu
    woła o nową baterię. No i latarka 12 diodowa na jednego paluszka. Która na
    aku chodzi około godziny, a później robi dyskotekę.

    > Co z tego, że ,,bateria'' ma 1.5 galwanicznego ;) volta, skoro po
    > obciążeniu to napięcie spada z uwagi na opór wewnętrzny, który
    > w akumulatorku jest mniejszy niż w takiej ,,baterii'.

    Świeża bateria alkaiczna bez obciążenia też ma więcej niż 1,5V (około
    1,6V).
    Natomiast naładowany aku po przyłożeniu obciążenia też zjeżdża z napięciem
    dość znacznie.

    > Ponadto chyba maksymalne napięcie dla NiMH to niemal 1.6 V a minimalne
    > to 1 V...

    W życiu. NiMH 1,6V to może mieć w ładowarce, ładowane prądem
    podtrzymującym. Świeżo wyjęte z ładowarki aku mają około 1,38 - 1,4V.