  • 1. Data: 2011-10-14 17:43:04
    Temat: [elektryka] kable w ścianach w peszlach/rurach/rynienkach
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    witam

    PRzed planowanym malowaniem klatki schodowej mieszkańcy chcą ukryć kable
    w scianach. Żeby było przyszłościowo mają być w... niewiadomo czym, bo
    nikt nie wie jaki zapas pozostawić, a także które z rozwiązań będzie
    najtańsze. Na czoło wysuwa się pomysł z rurą do wody fi50, albo peszel(
    ala rura od odkurzacza)też fi 50. prawdziwe rynienki padły na wstępie bo
    nikt ich po zamurowaniu nie otworzy, i są stosunkowo drogie. Co Wy nato?
    Ktoś z Was coś takeigo robił? które z rozwiązań wybrać?

    Pozdrawiam

    ToMasz

    PS na razie w trzeba schować tpsa, netie, domofon, upc. 10 mieszkań

  • 2. Data: 2011-10-14 18:43:24
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    W dniu 2011-10-14 19:43, ToMasz pisze:
> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > ToMasz
    >
    > PS na razie w trzeba schować tpsa, netie, domofon, upc. 10 mieszkań

    A co to Norwegia czy jakies lepianki przedpotopowe ?

    A swoja droga ulozenie kabli energetycznych reguluje prawo budowlane a
    cala reszta moze leciec w rynienkach.

    "
    Prawo budowlane wymaga, aby instalacja elektryczna realizowana była
    przez uprawnionego
    elektryka. Taki fachowiec, po zapoznaniu sie z oczekiwaniami roboczymi
    instalacji
    przez inwestora (jakie urzadzenia odbiorcze beda na niej zasilane i ile
    ich bedzie oraz wymagana
    ilosc punktów wtykowych, przełacznikowych i oswietleniowych) wykonuje:
    po pierwsze -
    plan, projekt rozmieszczenia instalacji (zgodnie z przepisami prawa
    budowlanego), po drugie:
    prowadzi przewody, w odpowiednich przekrojach i izolacjach oraz zakłada
    na nich wymagane
    normami i przepisami zabezpieczenia."

  • 3. Data: 2011-10-14 20:47:32
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > witam
    > PS na razie w trzeba schować tpsa, netie, domofon, upc. 10 mieszkań

    A jak to idzie teraz? da się upchnąć do korytka?
    Korytka zamurowanego nie otworzy a rurę stalową otworzy?

    Ja bym zagłębił typowe korytka, a dekielki zlicował ze ścianą i pomalował na
    ten sam kolor.
    Ale czy przewody da się naciągnąć, tak by w jednym korytku były?
    To pewnie kobiety nie lubia kabli, facetom to zwykle nie przeszkadza...

    Feromon

  • 4. Data: 2011-10-15 13:26:29
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 14.10.2011 22:47, Feromon pisze:

> [...]
    > Ale czy przewody da się naciągnąć, tak by w jednym korytku były?
    > To pewnie kobiety nie lubia kabli, facetom to zwykle nie przeszkadza...

    teraz jest tak, ze mamy kabelki prawie zlicowane ze scianą - tpsa - ok
    20 lat, kabelki na scianie - netia - i jej puszki wystające na 5cm.
    grube listwy z upc i cienkie listwy z domofonu. kabel energetyczny
    zasilający - nowy - wymieniany przez vattenfal. od głównego licznika -
    mamy nowe bezpieczniki, skrzynki - ale kable do mieszkań były zdrowe -
    wiec zostały jak były. Enegetyka nie będzie ruszana. tylko wymienione
    kable niskonapięciowe. W perspektywie dojdą jakieś kamery i internet.

    do wyboru np: (ale proszę zwrócić uwagę na ceny!)

    http://el-mar.sklep.pl/Rura_elektroinstalacyjna_RL_4
    7mm-1164.html
    http://el-mar.sklep.pl/Listwa_prostokatna_z_pokrywa_
    LH_60x40-1283.html
    http://infobot.pl/r/21zb
    http://infobot.pl/r/21zd

    co i dlaczego wybrać?
    ToMasz

  • 5. Data: 2011-10-15 14:02:23
    Od: BartekK <s...@N...org>

> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > ToMasz
    >
    > PS na razie w trzeba schować tpsa, netie, domofon, upc. 10 mieszkań
    Co byś nie dał, prędzej czy później okaże się że jest za mało, a jak
    wetkniesz w rurę (peszel odradzam, jest dużo ciężej przez niego coś
    przepuścić i łatwiej go zagnieść przy montażu, robiąc zator) te obecne
    kable - to one się na tyle splątają, że nawet nie zajmując połowy
    objętości - nowego kabla nie przepuścisz. A poza tym - jak rozwiążesz
    odejścia do mieszkań z rury?

    Najsensowniejszym rozwiązaniem jest "szyb techniczny", może być w
    postaci koryta największego jakie uda ci się dostać, albo wprost jak
    komin zbudowany, byle co piętro był do niego dostęp przez jakąś
    pokrywę/klapkę, wtedy problem przeciągania przewodu dotyczy tylko
    odcinka paru metrów, a nie szarpania się od mieszkania do piwnicy.
    W niektórych blokach takie komino-szyby techniczne są właśnie na
    klatkach schodowych - w jednym rury, w drugim kable itp. I odwieczna
    walka by nie wkładać kabli do szybu z rurami...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2011-10-15 15:00:58
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    > do wyboru np: (ale proszę zwrócić uwagę na ceny!)

> [...]

    Tomaszku a pomyslales moze w jaki sposob wetkniesz w "rurke" juz
    polozone przewody ?

    Proponuje zebyscie zatrudnili firme ktora juz robila podobne instalacje
    i ma doswiadczenie bo z tego co widze to ty raczej nie masz zadnego.

  • 7. Data: 2011-10-15 15:14:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jerzy Dombczak napisał:

    > Tomaszku a pomyslales moze w jaki sposob wetkniesz w "rurke" juz
    > polozone przewody ?

    Dobry do tego jest sznurek, kawałek szmatki i odkurzacz. Jak użyć
    tego zestawu, pozostawiam domyślności PT czytelników.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2011-10-15 15:25:21
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > Dobry do tego jest sznurek, kawałek szmatki i odkurzacz. Jak użyć
    > tego zestawu, pozostawiam domyślności PT czytelników.

    I wessie przewody bez ich rozłączania?

    MD

  • 9. Data: 2011-10-15 15:29:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > I wessie przewody bez ich rozłączania?

    Dlaczego bez rozłączania? Tam chyba ma być nowa instalacja.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2011-10-15 15:31:39
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    W dniu 2011-10-15 17:25, Mario pisze:

    > I wessie przewody bez ich rozłączania?

    Ciekawe co by na to powiedzial naczelny elektryk kraju L.W. ?

    On by pewnie te przewody wciagnal nosem przez slomke.