  • 1. Data: 2011-10-13 19:22:41
    Temat: KiCad - szukam jednego skrótu klawiszowego!!
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Witam

    Pilnie poszukuję skrótu klawiszowego stosowanego przy prowadzenia
    ścieżki. Chodzi o odpowiednik PPM z Eagla lub '/' (albo SPACJI??) z
    Altiuma. Chodzi o to, że zaczynam rysować ścieżkę z jakiegoś punktu,
    pada, przelotki itp. I domyślnie wychodzi mi ona najpierw poziomo, a
    potem na skos:

    *---\
    \
    \
    ^

    a ja chciałbym przełączyć się na tryb "najpierw na skos", czyli:

    *
    \
    \
    \---
    ^

    (* - tu zacząłem; ^ - tu jest kursor)

    To w sumie dosyć podstawowa sprawa, a ja nie potrafię znaleźć tego
    klawisza!! A wkurza mnie to niemiłosiernie, bo jak się pracuje z drobną
    siatką, to trzeba bardzo precyzyjnie umieścić kursor i narysować
    króciutki kawałek ścieżki, żeby to przełączyć. A może da się jakoś
    prościej? Pomożecie?? ;)

    Konop

  • 2. Data: 2011-10-14 08:24:56
    Temat: Re: KiCad - szukam jednego skrótu klawiszowego!!
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    U mnie działa "/".
    Poza tym może wyłącz prowadzenie ścieżek pod katem 45 stopni.
    W PCBNEW Ustawienia -> Główne -> odznacz opcje z "45 stopni" w opisie.

    G.B.

  • 3. Data: 2011-10-14 19:22:14
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 14.10.2011 10:24, Grzegorz Brzęczyszczykiewicz pisze:
    > U mnie działa "/".

    No to u mnie nie działa :(... Sprawdziłem listę skrótów i tam nie ma
    niczego pasującego :(... przetestowałem też pojedyncze klawisze, ale
    wszystkich kombinacji z Ctrl, Alt albo Shift nie dam rady ;)...

    > Poza tym może wyłącz prowadzenie ścieżek pod katem 45 stopni.
    > W PCBNEW Ustawienia -> Główne -> odznacz opcje z "45 stopni" w opisie.

    No OK, ale zupełnie mi nie o to chodzi ;)... ja chcę mieć właśnie równe
    płytki, a bez tych opcji rysuje mi ścieżki pod dowolnym kątem... Mi jak
    najbardziej pasuje kąt 45 stopni, byleby tylko można było zmieniać
    kolejność...

    A swoją drogą - jaką masz wersję?? Ja używam (Pomoc-> O programie)
    2010-00-09 BZR 23xx - Linuks

    Później sprawdzę na Windozie...

    Konop

  • 4. Data: 2011-10-15 22:26:06
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    W dniu 14.10.2011 21:22, Konop pisze:

    > A swoją drogą - jaką masz wersję?? Ja używam (Pomoc-> O programie)
    > 2010-00-09 BZR 23xx - Linuks
    FEDORA 15 + Kickad z 2011-07-12 BZR3047.

    Na winzgrozie też działa, a testowałem najświeższą wersję stabilna,
    zassaną ze strony projektu. i tam w menu "Dodaj" była opcja o której
    piszesz ze skrótem właśnie "/".
    Pod linuksem tego nie widzę, ale opcja działa

    G.B.