  • 1. Data: 2011-10-14 15:45:57
    Temat: Akumulatorki - 9V LSD z LIDLa
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Witam

    Niedawno był wątek o akumulatorkach z LIDLa. Kupiłęm sobie ostatnio troche
    "paluszków", ale dzis zakupilem tez baterie 9V. Jak wiadomo tego typu
    baterie wykonane w technologii NiMH maja najczesciej albo 8,4 (7x1,2) albo
    9,6 (8x1,2) woltow. O dziwo, na zakupionym egzemplarzu napisane jest 9V a
    woltomierz pokazuje 9,1 V.

    W zasadzie jestem pewien, ze jest to bateria 7 ogniw 1,2V ktore de facto po
    zakupie (w stanie naladowanym) wykazuja 1,3 V - niemniej jednak symbol
    wydrukowany na obudowie: 6HR61 sugeruje, ze jest to bateria 6 ogniw. To taka
    "zmylka" producenta, czy tez rzeczywiscie jest tu zastosowana jakas
    sztuczka, ze ogniwa maja po 1,5 V?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2011-10-14 18:39:00
    Temat: Re: Akumulatorki - 9V LSD z LIDLa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Oct 2011 17:45:57 +0200, SDD napisał(a):
> [...]
    > wydrukowany na obudowie: 6HR61 sugeruje, ze jest to bateria 6 ogniw. To taka
    > "zmylka" producenta, czy tez rzeczywiscie jest tu zastosowana jakas

    Te 1.2 to jest nominalne, w swiezo ladowanych 1.4 nie dziwi .. no ale w
    lezaku sklepowym to juz troche dziwi.

    Sa akumulatory "alkaliczne" (alcava), ktore maja 1.5V na ogniwo .. ale
    jakies malo popularne.

    J.

  • 3. Data: 2011-10-14 19:22:28
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Sa akumulatory "alkaliczne" (alcava), ktore maja 1.5V na ogniwo .. ale
    > jakies malo popularne.

    Gdyż wymagają specjalnych ładowarek i ich żywotność to max. około 100
    cykli.

    Ja używam kanadyjskich aku PURE Energy od około roku:

    http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=pur
    e+energy&category=76254

    I jedyne co mogę po tym roku stwierdzić, że po kilku cyklach nadal działają.
    :)
    Fajna sprawa do urządzeń, które na standardowych aku 1,2V głupieją. Innych
    zalet
    nie widzę, a 10x krótsza żywotność (w cyklach) to jednak spora wada. Wg
    producenta mają one 2000 mAh (AA) i 800 mAh (AAA), czyli w okolicy NiMH z
    gatunku "ready to use".

  • 4. Data: 2011-10-16 00:09:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Wasilewski" j7a25d$bsp$...@n...onet.pl

    > Fajna sprawa do urządzeń, które na standardowych aku 1,2V głupieją.

    A co tak głupieje? Ja jeszcze nie natknąłem się na takie głupienie?
    Co z tego, że ,,bateria'' ma 1.5 galwanicznego ;) volta, skoro po
    obciążeniu to napięcie spada z uwagi na opór wewnętrzny, który
    w akumulatorku jest mniejszy niż w takiej ,,baterii'.

    Właśnie po to akumulatorek NiCd (i późniejszy NiMH) ma 1.2 V, aby
    mieć w użyciu (pod obciążeniem) tyle, ile ma (czy miała) ,,bateria''
    kwasowa cynkowo-węglowa czy inna, późniejszej konstrukcji -- alkaliczna.

    I chyba napięcie na NiCd jest nieco inne niż na NiMH, a i NiMH
    nie są identyczne pod względem napięcia galwanicznego (różnicy
    teoretycznej stosowanych metali, z których zbudowane są elektrody)
    w różnych typach NiMH.

    Ponadto chyba maksymalne napięcie dla NiMH to niemal 1.6 V a minimalne to 1 V...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2011-10-16 10:46:34
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    napisał w wiadomości news:j7d7ru$eg8$1@inews.gazeta.pl...

    > A co tak głupieje? Ja jeszcze nie natknąłem się na takie głupienie?

    A najbardziej to, Panie kolego, glupieja wyswietlacze LCD, ktore w wielu
    przypadkach na akumulatorkach ledwie cos tam pod swiatlo blado pokazuja, a
    na ogniwach piuerwotnych (chocby i Zn-Mn) dają czerń, ze az milo

    Popzdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2011-10-16 10:50:15
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    > obciążeniu to napięcie spada z uwagi na opór wewnętrzny, który
    > w akumulatorku jest mniejszy niż w takiej ,,baterii'.

    To jest moze i prawda dla urzadzen pobierajacych stsunkowo duza moc (a wiec
    o stosunkowo malej rezystancji) - wowczas rezystancja wewnetrzna ogniwa
    jakas tam role odgrywa. Da obciazen o malym poborze mocy (czyli wysokiej
    rezystancji), rezystancja ogniwa nie znaczy juz az tyle.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2011-10-16 11:00:37
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in message

    > mieć w użyciu (pod obciążeniem) tyle, ile ma (czy miała) ,,bateria''
    > kwasowa cynkowo-węglowa czy inna, późniejszej konstrukcji -- alkaliczna.

    To, że ta "późniejsza", alkaliczna ma wodorotlenek potasu jako elektrolit wcale nie
    znaczy, że wcześniejsza (suche ogniwo Leclanchego) była "kwasowa cynkowo-węglowa".
    Elektrolitem w suchym ogniwie Leclanchego jest roztwór chlorku amonowego.

  • 8. Data: 2011-10-16 11:45:30
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "d530" <d...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >cynkowo-węglowa". Elektrolitem w suchym ogniwie Leclanchego jest roztwór

    A jako to niby odczyn ma chlorek amonowy?
    (podpowiem, sol mocnego kwasu i slabej zasady).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2011-10-16 14:57:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "SDD" j7ecm6$g55$...@n...onet.pl

    > A najbardziej to, Panie kolego, glupieja wyswietlacze LCD, ktore w wielu
    przypadkach na akumulatorkach ledwie cos tam pod swiatlo
    > blado pokazuja, a na ogniwach piuerwotnych (chocby i Zn-Mn) dają czerń, ze az milo

    [nie rozumiem -- albo panie, albo kolego...
    co to za panowanie nad kolegami? -- tyrana ze mnie robi?...]

    Czyli to, co pobiera mało energii?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2011-10-16 15:01:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "d530" j7edgo$iur$...@n...onet.pl

> [...]

    : wcale nie znaczy, że wcześniejsza (suche ogniwo Leclanchego) była
    : "kwasowa cynkowo-węglowa". Elektrolitem w suchym ogniwie Leclanchego

    Nie wiem, co która miała. I nie rozumiem Twojej wypowiedzi.
    Jeśli możesz, napisz po prostu:

    najpierw była taka:

    anoda
    katoda