  • 41. Data: 2011-10-20 01:30:55
    Temat: Re: Akumulatorki - 9V LSD z LIDLa
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" j7nfch$gb2$...@i...gazeta.pl

    > Dlatego poprawiłem się, pisząc, że chyba tylko potasowa.
    > Dostępna bez kartek w ,,zwykłych'' sklepach nawet w czasach
    > stanu wojennego. (a wtedy nawet kartki były na kartki -- mam
    > taką jedną kartkę na kartki z tamtych lat) Nie wiem, do czego
    > była potrzebna -- może do mięsa?...

    Może do peklowania -- czymkolwiek ono jest.

    http://aronia-wiemcojem.blogspot.com/p/peklowanie-mi
    esa_26.html

    Na 1 litr wody bierze się 50g soli, 2g saletry potasowej, 2 liście
    laurowe, 3 ziarna ziela angielskiego, 5 ziaren pieprzu. Pozostałe
    przyprawy dodajemy w zależności od upodobania.

    > Tleniła (paliła) cukier dobrze, dawała dym, opisywana była
    > w masie czasopism i książek dla dzieci jako element
    > ,,dekoracyjny'' -- na przykład wulkany...

    Sypało się kopiec ,,mieszanki'' i posypywało się go piaskiem,
    po czym podpalało zdalnie. Dym, snopy iskier, plucie piaskiem
    niczym skałami i pyłem wulkanicznym -- ponoć jak wulkan... :)
    Opisy tego można było spotkać niemal wszędzie w dawnych latach.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 42. Data: 2011-10-25 13:57:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Wasilewski" j7f7la$l2r$...@n...onet.pl

    > Co robi? Ona z niczym się nie łączy. To czujnik za oknem
    > co pewien czas wysyła paczkę danych i o dziwo baterie w czujnikach
    > wytrzymują mi dobre 2 sezony, a nawet blisko trzy. (2x AAA).
    > Natomiast stacja, która jest odbiornikiem to na aku NiMH
    > (Ready2use 3xAA) ciągnie mi jakieś 3 miesiące, a na aku 1,5V
    > jakieś 9 miesięcy.

    Specjalnie dla Ciebie podłączyłem dysk po USB i ściągnąłem zeń plik
    potrzebny do pracy OE -- Folders.DBX. Ściągnąłem, choć dowiedziałem
    się wczoraj, że moje korzystanie z dysku USB jest niebezpieczne. ;)
    Ściągałem ten plik, ponieważ jakiś czas temu rozsypało się moje
    drzewko w OE za sprawą wielodostępu, w wyniku czego nie miałem
    dostępu :) do ww. drzewka...

    Do rzeczy zatem... Dysk nie wybuchł, choć był rzekomo źle odłączany.

    A stacja pogody nie pokazywała od kilku dni temperatury zaokiennej.
    Ponieważ jestem trochę ;) chory, nie śpieszyłem się z wymianą baterii
    zaokiennego czujnika... Tymczasem stacja pogody zamarudziła o słabej
    swojej baterii. Wymieniłem baterie (akumulatory oczywiście) w stacji
    pogody stojącej wewnątrz mieszkania i dostałem informacje o tym, co
    jest za oknem.

    Oczywiście stacja stoi tam, gdzie stała z dokładnością rozsądną.
    Wymiana baterii miała miejsce w zdecydowanie większej odległości
    od zaokiennego czujnika niż owo miejsce, w którym stacja stała
    wczoraj i stoi dzisiaj.

    -=-

    I co Ty na to? :) Wymiana baterii w stacji umożliwiła
    łączność z czujnikiem widzącym na zewnątrz...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 43. Data: 2011-10-26 17:29:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" j7es68$gh1$...@i...gazeta.pl

    > prądu, ale ja mam takie urządzenia (wagi na przykład) które prawie

    Waga zgłupiała, ale nie ta zasilana akumulatorkami, lecz
    poprawnie zasilana ,,bateryjką'' dostarczona wraz z wagą.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 44. Data: 2011-10-27 19:15:28
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > niczym skałami i pyłem wulkanicznym -- ponoć jak wulkan... :)
    > Opisy tego można było spotkać niemal wszędzie w dawnych latach.

    Sypało się mieszankę do litrowej puszki, podpalało, wkładało do rynny w
    co najmniej trzypiętrowym domu, uszczelniało kopniakiem i czekało na
    przyjazd OSP:)

  • 45. Data: 2011-10-28 00:44:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Padre" j8cakg$4l2$...@n...onet.pl

    > Sypało się mieszankę do litrowej puszki, podpalało,
    > wkładało do rynny w co najmniej trzypiętrowym domu,
    > uszczelniało kopniakiem i czekało na przyjazd OSP:)

    Tego nie opisywali w książkach dla młodych chłopców... ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum: Wiesz może, gdzie są dobre filmy w necie?
    Już szlag mnie tafia od oglądania bzdetów!!!
    Muszę ćwiczyć kręgosłup a do tego oglądanie filmów jest
    dobrym dodatkiem...