    From: GAD ZombiE <g...@b...spamu.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: ADATA hd710
    Date: Wed, 14 Aug 2013 19:10:16 +0200

    Witam

    Za poradą z grupy, kupiłem właśnie dysk zewnętrzny na USB: ADATA HD710 1TB.
    Testuję go właśnie w ten sposób, że wrzucam na niego większe partie
    plików, potem próbuję odczytać i patrzę na efekty. Ogólnie działa, ale
    zaniepokoiło mnie jedno zachowanie.
    Co niedługi czas dysk staje w czasie zapisu lub odczytu na kilka sekund.
    Przykładowo wrzucam plik 4GB na niego i średnio raz na pół minuty staje
    na kilka sekund, w tym czasie nic się nie dzieje - lampka dysku
    przestaje migać, system wyraźnie czeka na dysk, a po chwili znowu rusza
    i leci dalej. Błędów nie zgłasza żadnych.
    To samo dzieje się przy odczycie z dysku, jak i przy zapisywaniu na niego.

    Na wykresie wygląda to tak:
    http://imageshack.com/a/img10/1526/12m.png

    Widać wyraźnie, że w ciągu minuty dysk dwa razy stanął na chwilę. Dolny
    wykres pokazuje, że w tym czasie prędkość spadła do zera, ale za to
    (górny wykres) aktywność dysku wzrosła do 100%. W tym czasie, gdy ten
    wykres się generował, po prostu wrzucałem na dysk większą partię plików.
    Szło z prędkością 31MB/s.

    Czy to normalne? Może zwiastuje to szybki pad dysku? Nie wiem czy go
    reklamować, czy jak. Trochę boję się na nim trzymać ważne dane, jeśli ma
    takie zachowania.

    Pozdrawiam
    Grzesiek