  • 171. Data: 2012-01-24 14:26:30
    Temat: Re: ACTA
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-01-24 15:23, kamil pisze:
    > To pójdziesz w końcu z tym transparentem, albo petycję zredagujesz?

    Nie

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 172. Data: 2012-01-24 14:27:20
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 24/01/2012 14:26, quent wrote:

    > Nie

    Dlaczego? Nie stać cię na kawałek kartonu?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 173. Data: 2012-01-24 14:29:55
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-01-24 15:27, kamil pisze:
    > Dlaczego? Nie stać cię na kawałek kartonu?

    Nie :-)
    Przestań już. Nie pójdę z transparentem... tzn. może kiedyś...
    Wymyśl coś innego.
    Ja jestem z tych co to gadają i gadać przestać nie mogą. Wolę spędzić
    godziny na dyskusji na forach, grupach, imprezach i innch okazjach ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 174. Data: 2012-01-24 14:32:40
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 24/01/2012 14:29, quent wrote:

> [...]
    > Ja jestem z tych co to gadają i gadać przestać nie mogą. Wolę spędzić
    > godziny na dyskusji na forach, grupach, imprezach i innch okazjach ;-)

    OK, tego nie krytykuję.

    Zastanawiam się tylko, dlaczego do wszystkich masz żal że nic nie robią,
    skoro sam jedynie gawędzisz o tym, że trzeba coś robić.

    Zabawnie to wygląda w kontekście wcześniejszej dyskusji o darmozjadach
    żyjących z pracy innych - tobie się ten system nie podoba, więc niech
    ktoś inny ruszy się i go zmieni.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 175. Data: 2012-01-24 14:52:31
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-01-24 14:41, quent pisze:

    > Ojojoj ale pomieszanie.
    > O ile w warunkach kwazi-prywatno-wolnorynkowych jakie są w USA można jeszcze
    wycenić od biedy wartość usługi medycznej to już w soclizmie UE nie da się tego
    zrobić bo wszystko jest "z ubezpieczenia" - nie ma rynku w ogóle!!

    A w jakim celu mam hipotetycznie "wyceniać wartość usługi medycznej"?

    Wiemy ile usług wykonano i wiemy też, ile dokładnie ile płacący składki
    na te usługi w sumie przeznaczyli. I okazuje się, że żeby kupić taki sam pakiet
    w USA, przeba by załacić per saldo dwukrotnie więcej. I właśnie to tak boli Obamę.

    > W USA nie ma wolnego rynku usług medycznych!

    Ale możesz podać przykład kraju o podobnych poziomie dochodów co rozwinięte kraje
    zachodu, gdzie jest
    wolny rynek takich usług, i gdzie można je kupić taniej. HongKong nie pasuje, Chiny i
    Brazylia tym bardziej.

  • 176. Data: 2012-01-24 15:03:45
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-01-24 15:22, quent pisze:

    > Może RFN (po wojnie za Erhardta), UK (w czasach gdy była kolebką wolności w
    europie), Chiny, Brazylia (dziś), USA (tak tak oni też *mieli* WR ;-)

    RFN za Erhardta to wcielenie w życie idei państwa opiekuńczego.
    USA w trzech dekadach powjennych: najwyższe wzrosty gospodarcze, a jednocześnie
    silne związki zawodowe, i podatki dochodowe przekraczające 90% od najbogatszych.
    A dochody niższych i średnich warstw rosnące jak nigdy później.

    Potem przyszedł kryzys naftowy, Reagan, obniżył podatki i zwolnił instytucje
    finansowe ze smyczy, wzrost ponownie ruszył, ale już nie tak, nie aż tak...
    A dochody ludności (pomijając najbogatszych) praktycznie stanęły. I przez kolejne
    trzy dekady półtora pokolenia Amerykanów zapieprzało tylko po to, żeby najbogatsi z
    nich
    stali się o 300% bogatsi. Jednak wzrost potrzebował popytu, a jak ma rosnąć popyt,
    jeśli
    dochody tych którzy mają kupować, stoją w miejscu? Ano odpowiedź jest jedna: trzeba
    dać ludziom na kredyt... No i mają to, co mają...

  • 177. Data: 2012-01-24 16:19:55
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-01-24 15:32, kamil pisze:
    > Zabawnie to wygląda w kontekście wcześniejszej dyskusji o darmozjadach
    > żyjących z pracy innych - tobie się ten system nie podoba, więc niech
    > ktoś inny ruszy się i go zmieni.

    :-)
    Zmienić trzeba ludziom myślenie, wyleczyć ich z "czerwonej" choroby.
    Nie ma żadnego przełącznika, którym system się zmienia. To jest mozolny
    proces.
    Np w usa ludzie są dużo bardziej wyczuleni na czerwone myślenie. W lot
    większość łapie, że socjalizm to coś złego, że wyjściem jest kapitalizm
    ale nie korporacjonizm tylko kapitalizm, ktory wyrasta z definicji
    wolnego rynku z małym udziałem struktur państwowych, regulacji itp.
    Takiego gruntu w PL nie ma. Nie mamy tu tradycji wolnorynkowych...

    Ale i w USA socjaliści powoli omamiają lud obietnicami.
    Już Marks pisał kiedyś, że w każdej demokracji prędzej czy później musi
    zwyciężyć socjalizm.

    www.elipsa.info

  • 178. Data: 2012-01-24 16:23:09
    Od: quent <x...@x...com>

    > A w jakim celu mam hipotetycznie "wyceniać wartość usługi medycznej"?

    żeby pisać o "wartości" i NIE porównywać rzeczy z gruntu nieporównywalnych.

    > Ale możesz podać przykład kraju o podobnych poziomie dochodów co
    > rozwinięte kraje zachodu, gdzie jest
    > wolny rynek takich usług, i gdzie można je kupić taniej. HongKong nie
    > pasuje, Chiny i Brazylia tym bardziej.

    W USA gdy jeszcze nie panoszył się Medicare.

    www.elipsa.info

  • 179. Data: 2012-01-24 16:28:45
    Od: quent <x...@x...com>

    > RFN za Erhardta to wcielenie w życie idei państwa opiekuńczego.

    Chyba chodzi Ci o Bismarcka.
    Za Erhardta prym wiódł Ordoliberalizm:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Ordoliberalizm

    > USA w trzech dekadach powjennych: najwyższe wzrosty gospodarcze, a
    > jednocześnie
    > silne związki zawodowe, i podatki dochodowe przekraczające 90% od
    > najbogatszych.

    I nikt ich nie płacił. To było prawo dla prawa.
    Mówił o tym nawet ostatnio doradca Rona Paula będąc gościnnie z kamerą
    wśród protestujących z ruchu okupuj Wall Street.

> [...]
    > jedna: trzeba
    > dać ludziom na kredyt... No i mają to, co mają...

    Trochę to uprościłeś.
    Polecam książkę Rothbardta - wielki kryzys w Ameryce.
    Temat zbyt obszerny na ten wątek.

    www.elipsa.info

  • 180. Data: 2012-01-24 17:08:53
    Od: "Bo(o)t manager" <b...@W...poczta.wp.pl>

    Janko Muzykant wrote:

    > Głupia definicja. Moja wolność w lesie wcale nie kończy wolności innych
    > w tymże miejscu.

    Taaa. A w tym barze o którym mowa wyżej? Ale jak zaczną las podpalać to
    chyba zadzwonisz na policję i pewnie po straż?

    Bo(o)t manager