  • 51. Data: 2010-02-20 09:55:57
    Temat: Re: A moze o zdjeciach?
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    > Zbyt luźne. Rzekłbym partackie. Lekceważące.

    > Próba.

    > Właśnie.

    > No widzisz?

    > Ale ich to nie usprawiedliwia. Kradnę bo inni też.

    > Ile znalazłeś plusów?
    >
    > Powierzyłbyś im swój ślub?
    > Jest usprawiedliwienie dla takiego cennika?

    Ja nie, ale zobacz poniżej ilu ludzi broni tych zdjęć (już co najmniej 2-3)
    To są właśnie ich potencjakni klienci.
    Głuchy będzie słuchał techno albo disco polo.
    Ślepy zamówi u nich zdjęcia.

    (Opinię wydaję tylko na podstawie zdjęć przy artykule.
    Nie będę wchdził na ich stronę bo i tak nie lubię zdjęć ślubnych).

  • 52. Data: 2010-02-20 10:06:44
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-02-20 10:32:09 +0100, Antek Mysliborski <a...@g...com> said:

    > Chciałem jedynie odnieść się do zdjeć - moim zdaniem są doskona
    > łe
    > Oczywiscie nie każdemu to musi odpowiadac
    No więc doskonałe?
    Ideał raczej powinien podobać się każdemu.

    > - to zdjecia dla kogoś, kto
    > lubi fotografię reportażową, i zapewne ma już trochę wyrobienia w
    > oglądaniu tego typu zdjęć, Komu na WPP 2010 nie podobała się jedy
    > nie
    > mewa i polujący zimorodek.
    No widzisz, to zdjęcia dla tych, którym się takie zdjęcia podobają.

    Jakież to odkrywcze.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 53. Data: 2010-02-20 10:11:46
    Od: Antek Mysliborski <a...@g...com>

    > No widzisz, to zdjęcia dla tych, którym się takie zdjęcia podobają.
    > Jakież to odkrywcze.
    no oczywiście, ale tu się pojawiły mocne słowa - o oszukiwaniu
    klientów, o pani księgowej co lepsze komórką robi, że to kiszka
    totalna..
    ja osobiście twierdzę ze nie, Ze to są dobre zdjecia, nawet bardzo. I
    osobiście uważam, że tylko ślepy tego nie zauważy (jak już się mamy
    wymieniać wyzwiskami :D).

  • 54. Data: 2010-02-20 10:32:26
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Antek Mysliborski pisze:
    > Chciałem jedynie odnieść się do zdjeć - moim zdaniem są doskonałe (no
    > może poza tymi z kościoła). Przede wszystkim zwraca uwagę świetne
    > kadrowanie - w ogóle nie rozumiem zarzutów w tej materii

    Tak?
    Wytłumacz nam tę interesującą górną część ściany:
    http://www.swiatobrazu.pl/zdjecie/artykuly/142913/zd
    jecia-slubne-white-smoke-studio-17.jpg
    Krzywiznę aż zęby bolą wraz z farfoclami z prawej:
    http://www.swiatobrazu.pl/zdjecie/artykuly/142895/zd
    jecia-slubne-white-smoke-studio-08.jpg
    Piękne białe niebo kosztem butów i lot w prawo:
    http://www.swiatobrazu.pl/zdjecie/artykuly/142891/zd
    jecia-slubne-white-smoke-studio-06.jpg
    Pół pani z lewej i bródka z prawej:
    http://www.swiatobrazu.pl/zdjecie/artykuly/142893/zd
    jecia-slubne-white-smoke-studio-07.jpg
    Potrzebę pokazania obrazków na ścianie:
    http://www.swiatobrazu.pl/zdjecie/artykuly/142923/zd
    jecia-slubne-white-smoke-studio-22.jpg
    oraz draperii:
    http://www.swiatobrazu.pl/zdjecie/artykuly/142937/zd
    jecia-slubne-white-smoke-studio-29.jpg
    itd.

    Te zdjęcia to czysty marketing, nic więcej. Jak papieże Dźwigaja. Ani
    kadru, ani obróbki, ani nawet lampy nie opanowali. A przede wszystkim
    brak estetyki.
    I żeby nie było, zupełnie nie chodzi mi o pieniądze ani też o zachowanie
    klasyki gatunku, która jest skądinąd koszmarna.

    > Oczywiscie nie każdemu to musi odpowiadac - to zdjecia dla kogoś, kto
    > lubi fotografię reportażową, i zapewne ma już trochę wyrobienia w
    > oglądaniu tego typu zdjęć, Komu na WPP 2010 nie podobała się jedynie
    > mewa i polujący zimorodek. Jak już ktoś pisał - daleko im do
    > przesłodzonych, mdłych, za to idealnych technicznie zdjęć jakie
    > uchodzą za standard ślubny.

    Rozumiem, że fotografia reportażowa musi być pierdzielnięta najlepiej z
    biodra na auto i broń boże dotknięta szopem... No szkoda, że sto lat
    gatunku poszło w piz...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 55. Data: 2010-02-20 10:44:04
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    J-L-F pisze:
    > Janko, jestem twoim faunem, oglądam twoje zdjęcia na bieżąco, są super i
    > są dla mnie wzorem. Kiedy je oglądam, przypominają mi się zdjęcia J.
    > Bułhaka, takie porównanie widzę.
    > Ale, to co mamy na tej stronie, to inna bajka, ze swoją własną narracją
    > i postaciami.

    Dzięki za miłe słowo. Różnica jest taka, że ja się staram dystansować do
    siebie i wiem, że to nie jest nic odkrywczego, ot takie sobie
    niezobowiązujące pstryki. Gdy robię komercję (głównie studyjnie), każde
    zdjęcie musi być wykończone do ostatniego piksela. Nawet jeśli ma udawać
    niechlujstwo. Bo ktoś za to płaci i nawet jeśli się nie zna, to chcę
    żeby dostał coś możliwie najlepszego.

    A tu mamy ujęcia w większości pstryknięte z przypadku, nietknięte
    obróbką (albo zrobione to bardzo nieudolnie), mnóstwo błędów i do tego
    tekst, z którego wynika, że to jest standard najwyższej klasy. Nie
    dzierżę takich klimatów bo dzięki takim ludziom, co już pisałem w tym
    wątku, upadło radio, telewizja, a Kraków zamienia się w architektoniczny
    sen wariata.
    Gdyby to zrobił fotograf z Pcimia i napisał, że tak tylko potrafi,
    poradziłbym mu jakiś kurs, lekcje, cokolwiek; bez jakiejkolwiek urazy.
    I nie przeczę, że na coś takiego jest klient, jak również na RMF i
    Polsat, ale chyba nie o to chodzi...

    > Chyba nie, to musi chodzić parami, piękno - brzydota.
    > I tak jest też z konwencjami w sztuce.

    Okej, ale niech brzydota nie ma pretensji do zostania miss.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /święta to taki czas pomiędzy końcem października, a 24 grudnia/

  • 56. Data: 2010-02-20 11:05:47
    Od: Antek Mysliborski <a...@g...com>

    Ok, pokrótce odpowiem, oczywiście do końca pewnie Cię nie przekonam,
    bo to nie matematyka, żeby istniał wzór na dobre zdjecie, ale w moim
    odczuciu (zaznaczam, że nie wiem czy taki był zamysł fotografów,
    napiszę tylko dlaczego takiego sposobu kadrowania nie uznam za błąd):

    > Wytłumacz nam tę interesującą górną część
    ściany:http://www.swiatobrazu.pl/zdjecie/artykuly/14
    2913/zdjecia-slubne-whit...
    ta górna część daje poczucie przestrzeni. W zdjęciu w najmocniejszych
    punktach są: koles z kieliszkiem i parka - gośc w różowym krawacie i
    blondynka, po chwili wyłania się tez pani w tle pomiedzy nimi,
    patrząca lekko zazdrosnym wzrokiem. Fajny moment chwycony, jest jakieś
    napięcie w tym zdjęciu. Ogólnie duzo sie ciekawych rzeczy tu na dole
    dzieje, mimo iż pozornie to zdjęcie tłumu, to jednak jest w tym
    porządek (zobacz jak kluczowe postaci na siebie nie nachodzą).
    A teraz góra - wez kawałek gazety i ją sobie zakryj. Albo góre i prawą
    stronę.. Tracimy od razu poczucie przestrzeni - to w końcu duze
    pomieszczenie, a poza tym swiecące w tle drzwi zaczynają kompletnie
    dominowac nad zdjęciem. Teraz są wygaszone tą czerwienią. Zresztą jest
    ona potrzebna do nadania klimatu temu zdjeciu.

    > Krzywiznę aż zęby bolą wraz z farfoclami z
    prawej:http://www.swiatobrazu.pl/zdjecie/artykuly/14
    2895/zdjecia-slubne-whit...
    Prostując to zdjecie stracimy główkę na balkonie - w pierwszej chwili
    słabo widoczną. Ogólnie jest to zabieg dodający odrobinę dynamiki
    zdjeciu z definicji sztampowemu i nudnemu. Mi osobiście nie
    przeszkadza to przechylenie.

    > Piękne białe niebo kosztem butów i lot w
    prawo:http://www.swiatobrazu.pl/zdjecie/artykuly/142
    891/zdjecia-slubne-whit...
    tu mamy przede wszystkim fajny, niepozowany moment - zwłaszcza ten
    nurkujący przed obiektywem koles jest świetny. Buty nie zawsze są
    interesujące ;), a białe niebo? możliwe że to zdjecie gdzieś w albumie
    zostało umieszczone na białym tle w taki sposób, że nie przeszkadza
    (zresztą mi osobiscie nawet teraz nie przeszkadza)

    > Pół pani z lewej i bródka z prawej:http://www.swiatobrazu.pl/zdjecie/artykuly/14
    2893/zdjecia-slubne-whit...
    no i? to zdjęcie przeciez akurat jest b. proste w odbiorze, tematem
    jest przyuważona linia torebek (a nie pani Zosia czy pan Zdzisiu).
    Uzycie szerszego kadru zmniejszyłoby siłę tego zdjęcia.

    > Potrzebę pokazania obrazków na ścianie:http://www.swiatobrazu.pl/zdjecie/artykuly/1
    42923/zdjecia-slubne-whit...
    przecież te obrazki pięknie równoważą tańczące pary... nie wierzę że
    Tobie muszę coś takiego tłumaczyć..

    > oraz draperii:http://www.swiatobrazu.pl/zdjecie/artykuly/
    142937/zdjecia-slubne-whit...
    to linia pionowa przełamująca dominację linii poziomej utworzonej
    przez ciąg ludzi w kolejce, dzięki czemu zdjecie zyskuje dynamikę.

    > Te zdjęcia to czysty marketing, nic więcej. Jak papieże Dźwigaja. Ani
    > kadru, ani obróbki, ani nawet lampy nie opanowali. A przede wszystkim
    > brak estetyki.
    kompletnie się nie zgadzam. W tych zdjęciach widać doskonałe
    opanowanie kadrowania i techniki, wyrobienie fotograficzne. Jest to
    zdecydowanie świadomy wybór pewnego stylu fotografowania.

  • 57. Data: 2010-02-20 11:57:13
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    > http://www.swiatobrazu.pl/zdjecie/artykuly/142895/zd
    jecia-slubne-white-smoke-studio-08.jpg
    > Piękne białe niebo kosztem butów i lot w prawo:

    wiesz co ? Mialem dwa razy juz polowe posta napisane w odpowiedzi na Twoj,
    generalnie niezbyt przychylny. Ale wiesz co ? Fuck, masz racje...
    Nie chce mi sie ogladac calosci galerii ale przyklady mnie zrzucily z
    krzesla.
    Wole juz nie sledzic dalej watku bo ta branza jest troche te zmoja,
    sobie zyje z podobnego pstrykactwa ale potrafie odroznic chlam
    od dobrego materialu. Czuje sie lekko zazenowany bo mialem bardzo
    wysokie zdanie o autorach. Cos takiego nie powinno sie zdarzyc i
    przede wszystkim zobaczyc swiatla dziennego. Jakby jakis znajomy
    pokazal by mi takie dziela ze swojego slubu i powiedzial ile to kosztowalo
    czulbym sie niezrecznie, co takiemu kumplowi powiedziec....

    Ide sobie zrobic kanapke i herbate, krucjaty przeciwko calemu swiatu
    nie sa moja specjalnoscia :) Z mojego punktu widzenia dobrze, ze
    sa ludzie, ktorzy chca placic i to tyle za gnioty. To jedyny pozytywny
    wydzwiek.

    Roger

    --
    Marcin Roger Pojałowski
    fotografia ślubna: http://www.slubna.net

  • 58. Data: 2010-02-20 12:00:01
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    dodam tylko na zakonczenie ze zarowno Ty jak i ja jestesmy
    w pewnym stopniu estetami, pewnych rzeczy nie tolerujemy
    i to moz jest nasz problem ? Estetyke mamy dosc rzeklbym
    staroswiecka :) Swiat idzie wkierunku bylejakosci i chyba
    trzeba zdechnac albo sie dostosowac.

    Roger

  • 59. Data: 2010-02-20 12:05:13
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Roger from Cracow pisze:
> [...]
    > nie sa moja specjalnoscia :) Z mojego punktu widzenia dobrze, ze
    > sa ludzie, ktorzy chca placic i to tyle za gnioty. To jedyny pozytywny

    Otóż to. Dzięki temu jest robota :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /co jest ważniejsze - jakość, czy ilość?/

  • 60. Data: 2010-02-20 12:07:10
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Antek Mysliborski pisze:
    > Ok, pokrótce odpowiem, oczywiście do końca pewnie Cię nie przekonam,

    [...]

    Wiesz, kombinujesz jak ja kiedyś na maturze gdy wybrałem temat wolny :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /być dziś trendy to nie być trendy dlatego mój dentysta jest szczerbaty/