    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: A gdybym jednak chciał kupić zastępnik żarówki...
    Date: Tue, 17 Nov 2015 17:03:03 +0100

    On 17.11.2015 16:33, J.F. wrote:
    > Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup

    > Czy taka wiekszosc ... otoczenie zarowki gorace, to moze z polowa mocy
    > leci nie przez promieniowanie.

    Większość.

    Dla CDC o temparaturze 2700K w promieniowanie widzialne idzie neicałe
    5% całego promieniowania.

    Gdyby połowa mocy szła na bliżej nieokreślone grzanie struktury
    (zakładamy, ze ciepło odbiera konwekcja, a nie znów promieniowanie:-)
    to żarówki miałby by sprawność 2.5%. A jednak mówi sie, ze mają ok 5%.

    pzdr
    bartekltg