  • 11. Data: 2009-11-27 08:13:49
    Temat: Re: 7D na optycznych
    Od: "steel" <d...@K...wp.pl>

    > jak chcesz miec dobra dynamike i iso to nie pchaj sie w cropy nawet
    > nazywajace
    > sie dla zmydlenia oczu 7D tylko w FF. Ile ta kupa 7D kosztuje kolo 6-7
    > tysiecy ?

    No tylko co, jesli dla kogos crop jest przydatny?
    np. fotografia zwierzat
    Taniej kupic nowsza cropowa puszke nisz dolozyc 60% lub drugie tyle by
    zamiast 300/2,8 kupic 400/2.8 :)

    > Dolóż sobie tysiac i kup 5d MKII i AF tez bedzie Ci troche nie
    > trafial ale jak

    No wlasnie.. AF dla niektorych jest jedna z bardziej kluczowych spraw... A
    tu wyglada ze AF jest jednak sporo lepszy niz w 5D.
    Zreszta sam czesto narzekasz na AF w 5tkach...
    czasem AF rownie wazny jak dynamika...

    > juz trafi to dynamika i wysokie iso zje na sniadanie tego calego
    > 60D/7D...

    Upakowanie pixeli jest spore ale na tym poziomie cenowym konkurncja wypada
    podobnie... w kwestii dynamiki co potwierdzaja inne testy.

    Co ciekawe ten test ma sporo razacych bledow... widac miejscami ze autorzy
    nawet nie przeczytali czasem instrukcji...
    Co do roznic z innymi testami to troche dziwne ze tu niby tak wyraznie
    "odstaje"

    Mysle ze aparat osiagnie spory sukces nawet uzytkownikom nikona sprzet sie
    podoba, choc narzekaja ze troche za duzo tych Mpix

    http://photofocus.com/2009/11/25/my-first-evaluation
    -of-the-canon-7d-as-still-camera/

    Pozdrawiam
    Steel

  • 12. Data: 2009-11-27 08:41:29
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

> [...]
    >
    > Mysle ze aparat osiagnie spory sukces nawet uzytkownikom nikona sprzet sie
    > podoba, choc narzekaja ze troche za duzo tych Mpix

    Myślę, że pojawiająca się czasami dezaprobata dla 7D wynika z faktu że
    czekamy już dostatecznie długo na to, aby najnowszy aparat APS-C osiągnął
    szeroko pojętą jakość obrazowania zbliżoną do pierwszych pełnoklatkowych
    cyfrówek (w końcu minęło już kilka lat...). Niestety wiele wskazuje na to,
    że jeszcze kilka lat musimy poczekać ;)

    --
    Lol

  • 13. Data: 2009-11-27 08:49:33
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 27 Nov., 09:41, "Lol" <l...@l...pl> wrote:

> [...]
    > cyfrówek (w końcu minęło już kilka lat...). Niestety wiele wskazuje na to,

    testy wskazuja ze juz 50 d osiagnal jakosc jak c1d straszy model.
    wiem, testy to nie wszystko , w kazdym razie mozna juz mowic o
    jakosci mocno zblizonej , porownywalnej.

  • 14. Data: 2009-11-27 10:15:26
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    XX YY pisze:
> [...]
    wiadomościnews:heljt7$fg3$1@nemesis.news.neostrada.p
    l...

    > i widze ze zaczynaja rozumiec ze w aktualnym stadium rozwoju
    > decydujacy wplyw na rozdzielczosc obrazu ma ciagle jednak
    > rozdzielczosc matrycy.
    > Poglad kup superdrogi obiektyw i jakotaki aparat jest w cyfrze z
    > gruntu falszywy - o czym juz wielokrotnie pisalem.

    Ilość piksli to nie jedyny parametr obrazu. Jeśli nie widzisz różnicy
    pomiędzy dobrym a kiepskim obiektywem to używaj kita:)

    A.

  • 15. Data: 2009-11-27 11:36:22
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > No tylko co, jesli dla kogos crop jest przydatny?
    > np. fotografia zwierzat
    > Taniej kupic nowsza cropowa puszke nisz dolozyc 60% lub drugie tyle by
    > zamiast 300/2,8 kupic 400/2.8 :)

    to Sobie wytnij z tych 21 mpix cropa do 14 mpix i wyjdzie na to samo
    mniej wiecej.

    > No wlasnie.. AF dla niektorych jest jedna z bardziej kluczowych spraw...
    > A tu wyglada ze AF jest jednak sporo lepszy niz w 5D.
    > Zreszta sam czesto narzekasz na AF w 5tkach...
    > czasem AF rownie wazny jak dynamika...

    kwestia wolenia, ja wole sredni AF niz kupe jaka mi zaoferowal nowy 50D
    Zawiodlem sie na nim na calej linii niestety. Moje osobiste odczucia sa
    takie,
    ze na chwile obecna nie chce zadnego cropa bo sa one bezuzyteczne
    powyzej 1200 - 1600 ISO dla mnie. A bywa, ze uzywam z takich
    czulosci. 7D nie zaoferowal specjalnie wiecej na tym polu a jego cena
    jest jakby duza. Ale to moje zdanie.

    Roger

  • 16. Data: 2009-11-27 12:01:18
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

> [...]
    > powyzej 1200 - 1600 ISO dla mnie. A bywa, ze uzywam z takich
    > czulosci. 7D nie zaoferowal specjalnie wiecej na tym polu a jego cena

    Zrobiłem niedawno mały porządek - okazało się, że spora (pewnie z 25%) część
    najciekawszych (dla mnie ;) była robiona przy ISO 800-3200. Pochodziły z C
    400D i 50D. I o ile na ekranie niezbyt satysfakcjonowało mnie cokolwiek
    powyżej ISO 1000-1600, to na odbitkach A4 nawet ISO 3200 broniło się na tyle
    dobrze, że nie zawachałbym się zrobić formatu A3. Szczerze mówiąc nie
    próbowałem robić odbitek z ISO 6400 (takich zdjęć mam niewiele - pewnie
    dlatego, że na ekranie jest masakra), ale nie wiem, czy nie spróbuję w
    ramach testu zanieść czegoś takiego do labu i zażyczy sobie jakiś duży
    format. Może się okazać, że w realnych zastosowaniach APS-C nie jest aż taki
    tragiczny, choć oczywiście chciało by się więcej... ;)

    --
    Lol

  • 17. Data: 2009-11-27 12:05:00
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > dobrze, że nie zawachałbym się zrobić formatu A3.

    zawahałbym - znaczy się ;(

    --
    Lol

  • 18. Data: 2009-11-27 12:12:29
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > format. Może się okazać, że w realnych zastosowaniach APS-C nie jest aż taki
    > tragiczny, choć oczywiście chciało by się więcej... ;)
    >
    > --
    > Lol

    nie jest tragiczny , czasem zaskakujaco dobry

    tutaj zdjecie na iso 3200 z reki poznym wieczorem
    http://picasaweb.google.at/fotografie25/Desktop#slid
    eshow/5359799784195755362

    coz chciec wiecej?

    bywa ze na 100 iso czasami szumy sa wieksze - zalezy od warunkow
    naswietlenia.

    ale oczywiscie FF daje szumy mniejsze m wyraznie mniejsze , z tym ze
    te z aps-c czesto , najczesciej sa akceptowalnie niskie.

  • 19. Data: 2009-11-27 14:07:36
    Od: "steel" <d...@K...wp.pl>

    > to Sobie wytnij z tych 21 mpix cropa do 14 mpix i wyjdzie na to samo
    > mniej wiecej.

    No nie zupelnie :)
    Patrzac na upakowanie pixeli w 7D i 5dmkII odpowiednio 5.4MP/cm2 i 2.4MP/cm2
    mozna powiedziec ze wycinek cropowy z tych 21Mpixow odpowiadal by lustru
    APS-C z ok 8Mpixami :)
    a wynika to z matematyki...

    Wychodzi wiec na to ze 5D ma podobne upakowanie jak 20D czyli 5 lat z
    kawalkiem temu!
    Nie dziwne wiec ze w tym jest postep... :)

    > kwestia wolenia, ja wole sredni AF niz kupe jaka mi zaoferowal nowy
    > 50D

    hmmmm ciekawe podejscie... wolisz nietrafiony i nieostry moment, ktory sie
    nie powtorzy niz ostre zdjecie z nieco mniejsza dynamika i wiekszym zarnem?
    O ile w studiu to nie przeszkadza ale w reporterce slubnej... hmmm dziwi
    mnie to...

    > ze na chwile obecna nie chce zadnego cropa bo sa one bezuzyteczne
    > powyzej 1200 - 1600 ISO dla mnie. A bywa, ze uzywam z takich
    > czulosci.

    Powiedz mi ile odbitek w takich czulosciach robiles? i jak duzych?

    > 7D nie zaoferowal specjalnie wiecej na tym polu a jego cena
    > jest jakby duza. Ale to moje zdanie.

    Przy tej ilosci Mpix to malo co bedzie widac szumy a dodatkowo przenosiny na
    papier tez obcinaja dynamike... nawet tak slabego aparatu jak 7D :)

    pozdrawiam
    Steel

  • 20. Data: 2009-11-27 14:54:07
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    > zarnem?
    > O ile w studiu to nie przeszkadza ale w reporterce slubnej... hmmm dziwi

    ja tam wiem co wole i jak mi sie pracuje. Wole wszystko miec dobre
    ale berdziej wole dobry obraz. Zdjec jest na tyle, ze mam z czego i tak
    wybierac.

    > Powiedz mi ile odbitek w takich czulosciach robiles? i jak duzych?

    wystarczajaco duzo, do formatu 20*30 wlacznie czasem. Coz ja wole tak
    inni tak. Zwracam uwage na inne rzeczy. Dobra nisko szumiaca matryca
    daje potezne inne mozliwosci o ktorych malo kto mowi i bieze pod uwage.
    Manowicie kolosalne mozliwosci dlubania przy RAW, ciagniecia go
    za uzszy itp. Takie numery nie dzialaja na moim 50D tutaj trzeba byc
    precyzyjnym jak cholera w pomiarach.

    > Przy tej ilosci Mpix to malo co bedzie widac szumy a dodatkowo przenosiny
    > na papier tez obcinaja dynamike... nawet tak slabego aparatu jak 7D :)

    przenosisz prosto z aparatu czy jednak po drodze uzywasz tej dynamiki
    zeby wydobyc cos wiecej zobrazu ? Jednak dynamika sie przydaje.

    Roger