    From: XX YY <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: 7D na optycznych
    Date: Thu, 26 Nov 2009 10:11:34 -0800 (PST)

    On 26 Nov., 18:57, "j...@o...pl" <j...@o...pl> wrote:

    > Też uważam ze najlepiej kupić aktualny model, dlatego miałem na oku
    > D300s i 7d. Miałem nadzieje ze roznica miedzy 50d a 7d bedzie większa,
    > naczytałem sie dość trochę o nietrafiającym AF, w teście ponadto
    > poruszono jakość rawow, szumy i zakres tonalny, na to ostatnie liczyłem
    > najbardziej.
    > Jednak czytając opinię użytkowników tego modelu, większość wydaje się
    > być zadowolonych, a narzekają tylko Ci, którzy opierają się na
    > informacjach z drugiej ręki. Z ich relacji wynika, że AF (pomijając
> [...]

    ja mam 50d i AF jest bardzo dobry , nie ma sie o co przyczepic.
    przede wszystkiem pozwala na dopasownie kazdego obiektywu.
    nie wiem jaki bedzie AF w 7d , ale nie spodziewam sie ze nie bedzie
    gorszy ( bawilem sie w zaprzyjaznionym sklepie , nie wylapalem
    bledow , ergonomia nieco lepsza niz w c50d ).

    wlozylem duzo czasu w opanowanie af canona i moge powiedziec z reka
    na sercu , trudno o lepszy system af aktualnie jak c50d ( c7d?) , ale
    to zalezy tez od obiektywu.

    Zakres tonalny aparatow cyfrowych jest wciaz nie za wysoki , ale jest
    coraz lepiej. Pod tym wzgledem c7d bedzie tez prezentowal aktualny
    stan mozliwosci.

    Fundamentalne pytanie o system - czy nikon , czy canon to pytanie
    czy mercedes czy bmw.?

    Moim zdaniem nie znajdziezz nic lepszego w aps-c od c7d lub nd300s.

    nie sugeruje ktory winenes wybrac - pobaw sie sam tymi aparatami.
    cokolwiek kupisz bedziesz zadowolony.

    wyniki testow sa zalezne od klucza w jaki sposob beda wartosciowane
    dane - czy ktos np wywazy jakosc obrazu w calosci na 50 % czy 55% -
    a to kwestia dowolnosci ustalen.

    Nie potrafilbym znalezc argumentu dla ktorego odradzlabym zakup c50d
    tym bardziej c7d ( byc moze ciezar , jesli ktos zamierza wejsc bez
    tlenu na mount everest)

    nikona nie znam na tyle dobrze, by sie rzeczowo wypowiedziec.

    meka wyboru.