  • 11. Data: 2009-07-09 12:18:35
    Temat: Re: 500D jako kamera video
    Od: "R09" <b...@t...pl>

    "stab" <s...@w...pl> wrote in message
    news:f41e5$4a53bffb$54713c40$12191@news.chello.at...

    > Użytkownik "Polon" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ale wiesz ze 1080p kreci z 20 fps?
    >
    > pozdrawiam

    I to przeszkadza nieco, ale można przekonwertować na 24 fps i do filmowania
    kwiatków,
    widoczów, straganów, wystaw itp. całkiem wystarcza, nikt nie pozna, że
    "letko" przyspieszone :-)).
    Ostatnio i tak nie brałem kamery, bo nie chciało mi się dodatkowo nosić.
    Kamera w 90% służyła mi do kręcenia migawek oddajacych klimat miejsca w
    którym byłem, do filmu
    podkładam muzykę. Taki filmik z wycieczki rzadko przekracza 10 minut i lata
    mi jaki dźwięk nagrywa
    aparat (w sumie jakość jest niezła, tyle, że mono). Do takich
    "klimatycznych" ujęć 500d jest nawet IMHO
    lepszy od camcordera za 2-3 kPLN. Jak zauważyłem, całkiem niezły jest
    materiał nakręcony
    przy lichym świetle (EF-S 17-55 IS)
    Jak na razie szkam programu na PC, którym bym sprawnie montował te *.mov
    (lub *.mkv),
    bo Power Director sobie z tym nie radzi.
    Przyznaję, że filmowanie jest znacząco trudniejsze niż kamerą, zatem ważny
    jest dobry montaż.
    (Mam już trochę materiału, nad którym trzeba byłoby nieco popracować)
    Szczególnie cenny jest szeroki kąt, zabawa z EF-S 10-22 daje, muszę
    stwierdzić, sporo satysfakcji,
    przy szerokim kącie mniej przeszkadza brak sabilizcji.
    Reasumując, wszystko zależy co komu potrzeba, lustrzanka i camcorder nie
    zastąpią się wzajemnie.

    W.K.

  • 12. Data: 2009-07-09 14:30:45
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    Pieknie dziekuje za odpowiedzi.

    Polon

  • 13. Data: 2009-07-13 07:09:18
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    > Panasonic GH-1 w porównaniu z nimi to profesjonalna kamera.
    ;

    Owsze, tylko, że bez obiektywów.