  • 1. Data: 2009-07-06 20:09:23
    Temat: RawTherapee - problem z korekcja cieni - nie widze jej w zapisanym pliku
    Od: Krzysztof 'blondi' Tobias <w...@p...onet.pl>

    Witam

    Ucze sie RAwTherapee 2.3 i mam problem. Nijak nie potrafie tego tak
    ustawic, zeby w zapisanym pliku wejsciowym korekcja cieni byla taka sama
    jaka widze w oknie roboczym.

    Przyklad:

    http://www.panoramio.com/photo/24186378 - plik wejsciowy
    http://www.panoramio.com/photo/24185693 - plik wyjsciowy
    http://www.panoramio.com/photo/24185631 - okno robocze

    Widac zdecydowana roznice w poziomie "podciagniecia" cieni (vide plecak)
    pomiedzy oknem roboczym a plikiem wejsciowym.

    rotacja, korekta dystorsji i wyostrzenie zdaja sie dzialac bez problemu.

    O co chodzi ?!?!

    Bede wdzieczy za kazda sugestie,
    pozdrawiam
    Krzysiek.

  • 2. Data: 2009-07-06 20:17:10
    Od: "Gil" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Krzysztof 'blondi' Tobias <w...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Ucze sie RAwTherapee 2.3 i mam problem. Nijak nie potrafie tego tak
    > ustawic, zeby w zapisanym pliku wejsciowym korekcja cieni byla taka sama
    > jaka widze w oknie roboczym.

    Odpuśc RAW Therapy bo to jest program udający, że robi coś pozytecznego. Ale
    poza podstawowymi akcjami nic nie jest warty. To taka ciekawostka z działu -
    freedownolad for weekend.

  • 3. Data: 2009-07-06 20:34:42
    Od: nemo <k...@k...com.pl>

    Gil pisze:
    > Odpuśc RAW Therapy bo to jest program udający, że robi coś pozytecznego. Ale
    > poza podstawowymi akcjami nic nie jest warty. To taka ciekawostka z działu -
    > freedownolad for weekend.

    Dobre! Powiedz coś więcej na temat RAW Therapee :)

    --
    pozdrawiam,
    nemo

  • 4. Data: 2009-07-06 20:35:01
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Krzysztof 'blondi' Tobias pisze:

    > O co chodzi ?!?!

    Może o to, że próbujesz obrabiać jotpegi, a RT - jak nazwa wskazuje - służy
    przede wszystkim do obróbki rawów? Nie pokazałeś też ustawień, związanych z
    ciągnięciem cieni - pokombinuj z promieniem, bo niektóre jego wartości powodują
    nieoczekiwane działanie programu, włącznie z generowaniem dziwnych artefaktów w
    plikach wynikowych, których na podglądzie nie widać.

  • 5. Data: 2009-07-06 20:47:39
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Ucze sie RAwTherapee 2.3 i mam problem. Nijak nie potrafie tego tak
    > ustawic, zeby w zapisanym pliku wejsciowym korekcja cieni byla taka sama
    > jaka widze w oknie roboczym.

    Spróbuj wersję 2.4. Jest w stanie RC2 ale nie ma z nią problemów.
    (Używam od lutego wersję 2.4 RC jeszcze bez 2-ki.)

    > Moze o to, ze probujesz obrabiac jotpegi ...

    Sprawdziłem, na 2.4 RC. Działa na JPG.

  • 6. Data: 2009-07-06 20:48:55
    Od: " " <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    nemo <k...@k...com.pl> napisał(a):

    > Dobre! Powiedz coś więcej na temat RAW Therapee :)

    Wypróbuj profesjonalne programy - nawet trial to sie przekonasz dlaczego to
    jest dalej freeware.

  • 7. Data: 2009-07-06 20:51:20
    Od: Krzysztof 'blondi' Tobias <w...@p...onet.pl>

    Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:
> [...]
    > jego wartości powodują nieoczekiwane działanie programu, włącznie z
    > generowaniem dziwnych artefaktów w plikach wynikowych, których na

    Shadows = 10
    reszta by default

    Probowalem pobawic sie parametrami cieni i faktycznie zmieniaja sie
    pliki wynikowe - problem w tym, ze inaczej niz widok obszaru roboczego
    (logika zmian pozostaje ta sama: jasniej-ciemniej).

    Cos mi sie zdaje ze zaraz zrobie klika print screenow fragmentow zdjecia
    w obszarze roboczym w skali 1:1 i skleje to w calosc - taki workaround :/

    pzdr,
    K.

  • 8. Data: 2009-07-06 20:51:43
    Od: Krzysztof 'blondi' Tobias <w...@p...onet.pl>

  • 9. Data: 2009-07-06 20:55:19
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    mg pisze:

    > Sprawdziłem, na 2.4 RC. Działa na JPG.

    Oczywiście że działa, ale niekoniecznie tak samo, jak w przypadku rawów.

  • 10. Data: 2009-07-06 21:02:29
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Wyprobuj profesjonalne programy - nawet trial to sie przekonasz dlaczego to
    > jest dalej freeware.

    Do mycia nóg najlepsza jest Pellegrino a Bentley to samochód dla
    służby ...