-
31. Data: 2015-09-09 12:23:46
Temat: Re: 50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:55f003d1$0$27525$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:1...@p...pl.inv
alid...
> Hello J.F.,
> Wednesday, September 9, 2015, 11:32:00 AM, you wrote:
>>>>Wiesz, że aku w Priusie to 10kg lantanu?
>>O jakim lantanie tu mowa? Ktoś nie odróżnia litu od lantanu?
>
> Tam chyba NiMH i to MH to o lantan oparte.
> Przynajmniej tak pisza.
Tesla i inne auta EV na litowych (Li) bateriach...
W Chinach się mocno pracuje nad bateriami opartymi o tańszy
i łatwiej dostępny sód (Na). Efekty już są obiecujące, więc pewnie
niedługo będzie akumulacja energii tańsza niż dziś i się warunki
ekonomiczne zmienią.
-
32. Data: 2015-09-09 12:40:27
Temat: Re: 50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:msp184$6f1$...@d...me...
>W Chinach się mocno pracuje nad bateriami opartymi o tańszy
>i łatwiej dostępny sód (Na). Efekty już są obiecujące, więc pewnie
>niedługo będzie akumulacja energii tańsza niż dziś i się warunki
>ekonomiczne zmienią.
Mnie sie spodobal akumulator sodowo-siarkowy.
Prosta konstrukcja, wynikla z tego wysoka niezawodnosc, i mozliwosc
"tankowania" skladnikow.
Niestety - wymaga dosc wysokiej temperatury pracy ... ale to moze byc
mniejszy problem niz sie wydaje.
J.
-
33. Data: 2015-09-09 13:06:22
Temat: Re: 50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
Od: Pawel Mojski <p...@p...pawcio.net>
On 09/09/2015 10:50 AM, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello Pawel,
>
> Wednesday, September 9, 2015, 9:40:33 AM, you wrote:
>
>>> Jak ja nie cierpię demagogii.
>> E, bullshit.
>
> Twoja pisanina.
>
>>> 1. Nie kilka dni ciepła, tylko dwa miesiące rekordowych temperatur.
>>> 2. Niedobór energii był spowodowany awarią.
>>> 3. Trwał ledwie dobę z drobnymi.
>> I powyższe 3 punkty oznaczają mniej-więcej tyle, że moc wytwórcza
>> naszych elektrowni ledwie wystarcza na pokrycie bieżącego zapotrzebowania.
>> W tych gorących dniach zapotrzebowanie nie było większe, ucierpiała
>> tylko moc wytwórcza.
>>> 4. W Opolu budują się dwa bloki po 1GW.
>> Kropla.
>
> Jeśli 10% krajowej produkcji to kropla, to nie masz pojęcia, o czym
> mówisz.
>
>>>> Więc kiedy i jak chcielibyście te samochody ładować,
>>> Poza godzinami szczytu.
>> W elektryce nie ma czegoś takiego jak godziny szczytu.
>
> Pierdolisz.
>
> [...]
>
>
Ah, faktycznie, zapomniałem że to p.m.samochody.
Dlatego właśnie tak bardzo nie lubię się odzywać.
Zapomniałem że tutaj trzeba podać wszystkie wartości co do piątego
miejsca po przecinku, podeprzeć to pięcioma źródłami a i tak być
przygotowanym na wylanie wiadra pomyj.
Jedno jednak jest bezdyskusyjne. W Polsce samochodów elektrycznych nie
ma i ich zużycie prądu jest nieistotne dla produkcji i przesyłu prądu.
Oczywistym jest również dla mnie, że nie jesteśmy w stanie wyprodukować
bądź przesłać tyle prądu aby zaspokoić aktualne potrzeby czego
ewidentnym przykładem są ostatnie ograniczenia.
Więc jasnym jest również, że jeśli podłączymy do tego prądu jaki mamy w
tej chwili 100000 samochodów to to pierdolnie. Bo musi.
Więc niech sobie eko-zjeby pierdolą co chcą. Nie da się w ciągu
najbliższych 20 lat w TYM kraju wymienić floty pojazdów (i mam tutaj na
myśli tylko tych używanych do dojazdu do pracy) ze spalinowych na
elektryczne.
I na prawdę, abstrahuję od całej masy dodatkowych problemów, jak np.
utylizacja akumulatorów czy dowolnego inne dziadostwa które się okaże że
utylizować/eksploatować trzeba ale teraz o tym nikt nie myśli bo jest
tego mało.
Jest również inny ratunek dla elektropojazdów czyli inny sposób
magazynowania energii ale jak na razie w tej kwestii również konkretów brak.
I tak, uważam że 10% przyrostu produkcji w dzisiejszej sytuacji to
kropla w morzu potrzeb.
P.S.: Lubię czytać tę grupę bo czasem można wyczytać coś ciekawego,
jednak w zdecydowanej większości każda, dowolna dyskusja, nawet o kolor
samochodu kończy się wylaniem wiadra pomyj w dowolnym kierunku. Jak
również szukanie na siłę powodu by to wiadro wylać czego przykładem jest
powyższy post. Z całego postu zostało wybrane jedno moje stwierdzenie i
obsmarowane. Ciekawy sposób prowadzenia dyskusji.
Pozdrawiam (serio!);
Paweł Mojski
-
34. Data: 2015-09-09 13:26:25
Temat: Re: 50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2015-09-09 13:06, Pawel Mojski wrote:
>>>>> Więc kiedy i jak chcielibyście te samochody ładować,
>>>> Poza godzinami szczytu.
>>> W elektryce nie ma czegoś takiego jak godziny szczytu.
>>
>> Pierdolisz.
>>
>> [...]
>>
>>
>
> Ah, faktycznie, zapomniałem że to p.m.samochody.
> Dlatego właśnie tak bardzo nie lubię się odzywać.
> Zapomniałem że tutaj trzeba podać wszystkie wartości co do piątego
> miejsca po przecinku, podeprzeć to pięcioma źródłami a i tak być
> przygotowanym na wylanie wiadra pomyj.
Kiedy akurat tu ma rację, tyle, że powiedział to dosadnie - mamy 7
godzin z 7GW nadmiaru mocy w sytosunku do szczytu.
Shrek.
-
35. Data: 2015-09-09 13:38:42
Temat: Re: 50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Pawel,
Wednesday, September 9, 2015, 1:06:22 PM, you wrote:
>>>> Jak ja nie cierpię demagogii.
>>> E, bullshit.
>> Twoja pisanina.
>>>> 1. Nie kilka dni ciepła, tylko dwa miesiące rekordowych temperatur.
>>>> 2. Niedobór energii był spowodowany awarią.
>>>> 3. Trwał ledwie dobę z drobnymi.
>>> I powyższe 3 punkty oznaczają mniej-więcej tyle, że moc wytwórcza
>>> naszych elektrowni ledwie wystarcza na pokrycie bieżącego zapotrzebowania.
>>> W tych gorących dniach zapotrzebowanie nie było większe, ucierpiała
>>> tylko moc wytwórcza.
>>>> 4. W Opolu budują się dwa bloki po 1GW.
>>> Kropla.
>> Jeśli 10% krajowej produkcji to kropla, to nie masz pojęcia, o czym
>> mówisz.
>>>>> Więc kiedy i jak chcielibyście te samochody ładować,
>>>> Poza godzinami szczytu.
>>> W elektryce nie ma czegoś takiego jak godziny szczytu.
>> Pierdolisz.
> Ah, faktycznie, zapomniałem że to p.m.samochody.
> Dlatego właśnie tak bardzo nie lubię się odzywać.
> Zapomniałem że tutaj trzeba podać wszystkie wartości co do piątego
> miejsca po przecinku,
Twierdzenie, że w energetyce nie ma godzin szczytu jest pierdoleniem
bez opamiętania.
[... żale i płacze bez sensu ...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
36. Data: 2015-09-09 13:51:06
Temat: Re: 50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Pawel Mojski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:msp3re$ho0$...@n...news.atman.pl...
On 09/09/2015 10:50 AM, RoMan Mandziejewicz wrote:
>>>> 4. W Opolu budują się dwa bloki po 1GW.
>>> Kropla.
>> Jeśli 10% krajowej produkcji to kropla, to nie masz pojęcia, o czym
>> mówisz.
>>>>> Więc kiedy i jak chcielibyście te samochody ładować,
>>>> Poza godzinami szczytu.
>>> W elektryce nie ma czegoś takiego jak godziny szczytu.
>> Pierdolisz.
>Ah, faktycznie, zapomniałem że to p.m.samochody.
>Dlatego właśnie tak bardzo nie lubię się odzywać.
>Zapomniałem że tutaj trzeba podać wszystkie wartości co do piątego
>miejsca po przecinku, podeprzeć to pięcioma źródłami a i tak być
>przygotowanym na wylanie wiadra pomyj.
>Jedno jednak jest bezdyskusyjne. W Polsce samochodów elektrycznych
>nie
>ma i ich zużycie prądu jest nieistotne dla produkcji i przesyłu
>prądu.
>Oczywistym jest również dla mnie, że nie jesteśmy w stanie
>wyprodukować
>bądź przesłać tyle prądu aby zaspokoić aktualne potrzeby czego
>ewidentnym przykładem są ostatnie ograniczenia.
No widzisz - pierdolisz, a potem musisz narzekac, ze tu oblewaja
pomyjami i wymagaja podania zrodel.
http://www.pse.pl/index.php
Wczoraj o 20-tej kraj pobieral ~22GW. A miedzy 0 a 6 - miedzy 15 a
16GW.
Zima zuzycie skacze do 24GW - i tyle jestesmy w stanie wyprodukowac i
dostarczyc.
Prawde mowiac to kojarze sporo wyzsze liczby, o masz
http://www.pse.pl/index.php?dzid=152&did=842#t1_1
sumaryczna moc zainstalowanych elektrowni - 35GW.
Jesli teraz latem zabraklo, to dlatego ze na lato sie czesc elektrowni
wylacza celem przeprowadzenia remontow. Plus te wysokie temperatury
rzek.
Nawet z tymi remontami mamy wiec w nocy nadwyzke co najmniej 7GW.
Wystarcza do ladowania 7mln samochodow moca 1kW.
Spokojnie mozna 6kWh doladowac - rownowartosc ciepla spalania ok 0.6
litra benzyny.
Ale poniewaz silnik benzynowy ma kiepska sprawnosc - to jest
rownowaznosc ok 2 litrow (o ile sprawnosc akumulatora bedzie duza).
Czyli jakies 60 litrow miesiecznie - to chyba w miare normalne zuzycie
przecietnej osoby do ruchu lokalnego.
A jeszcze energetycy sie uciesza, bo nie bedzie sie w nocy spalac
wegla bez potrzeby.
>Więc jasnym jest również, że jeśli podłączymy do tego prądu jaki mamy
>w
>tej chwili 100000 samochodów to to pierdolnie. Bo musi.
>Więc niech sobie eko-zjeby pierdolą co chcą. Nie da się w ciągu
>najbliższych 20 lat w TYM kraju wymienić floty pojazdów (i mam tutaj
>na
>myśli tylko tych używanych do dojazdu do pracy) ze spalinowych na
>elektryczne.
Dlaczego ? Nasze samochody podobno i tak stare, to przez 20 lat
wymienimy je pare razy :-)
Inna sprawa, ze ja sie tak chetnie nie przesiade do samochodu o
zasiegu 100km, a prawde mowiac to 50 czy 30, bo akumulator stary, a
nowy drozszy niz auto (stare).
Ale jako drugi samochod w rodzinie ... kto wie.
Z tym, ze polityka miast taka, ze pierwszy samochod jest
problematyczny, a co dopiero drugi :-)
No chyba, ze jakas hybryda - elektryczny z bateria na chocby 30km,
plus maly silniczek spalinowy (turbina ?) na pokladzie, gdyby zaszla
ochota 500km przejechac.
>I na prawdę, abstrahuję od całej masy dodatkowych problemów, jak np.
>utylizacja akumulatorów czy dowolnego inne dziadostwa które się okaże
>że
>utylizować/eksploatować trzeba ale teraz o tym nikt nie myśli bo jest
>tego mało.
Utylizacja akurat moze nie byc zadnym problemem - to bedzie cenny
surowiec do produkcji nowych.
Juz chyba obecnie z olowiowymi tak jest - tylko krajowi przedsiebiorcy
narzekaja, ze im ten zlom kradna i wywoza nielegalnie ..
>I tak, uważam że 10% przyrostu produkcji w dzisiejszej sytuacji to
>kropla w morzu potrzeb.
no popatrz - mamy 35GW, potrzebujemy 24GW, a ty mowisz, ze 2GW to
kropla w morzu :-)
A jeszcze nam groza fotoogniwa i wiatraki.
>P.S.: Lubię czytać tę grupę bo czasem można wyczytać coś ciekawego,
>jednak w zdecydowanej większości każda, dowolna dyskusja, nawet o
>kolor
>samochodu kończy się wylaniem wiadra pomyj w dowolnym kierunku.
Zasluzyles ?
J.
-
37. Data: 2015-09-09 14:01:44
Temat: Re: 50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
Od: Pawel Mojski <p...@p...pawcio.net>
On 09/09/2015 01:51 PM, J.F. wrote:
[...]
> no popatrz - mamy 35GW, potrzebujemy 24GW, a ty mowisz, ze 2GW to kropla
> w morzu :-)
> A jeszcze nam groza fotoogniwa i wiatraki.
Ok, ja to wszystko rozumiem.
Jak widać pomyliłem się, nie spojrzałem w cyferki (nawet nie wysiliłem
się aby popatrzeć). Chylę głowę.
Jak widać energetycznie jesteśmy gotowi na 6 milionów samochodów (a
zapasu to mamy na kolejne 15) i przełkniemy to z palcem w nosie. Jednym.
Drugim w dupie.
Ale niech ktoś, w takim razie, wyjaśni mi, na mój chłopski i mały rozum,
dlaczego wyłączono mi klimę w pracy? Sprawna była.
[...]
Pozdrawiam;
Paweł Mojski
-
38. Data: 2015-09-09 14:12:55
Temat: Re: 50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2015-09-09 14:01, Pawel Mojski wrote:
> Ale niech ktoś, w takim razie, wyjaśni mi, na mój chłopski i mały rozum,
> dlaczego wyłączono mi klimę w pracy? Sprawna była.
Dlatego, że chiałbyś żeby pracowała w dzień a nie w nocy. A w dzień jest
wląśnie szczyt energetyczny.
Shrek.
-
39. Data: 2015-09-09 14:14:16
Temat: Re: 50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Wed, 09 Sep 2015 14:01:44 +0200, Pawel Mojski napisał(a):
> Ale niech ktoś, w takim razie, wyjaśni mi, na mój chłopski i mały rozum,
> dlaczego wyłączono mi klimę w pracy? Sprawna była.
Szef ma węża w kieszeni? :)
--
Jacek
Dziesięć przykazań ma 279 słów.
Deklaracja Niepodległości Stanów Zjednoczonych 1300 słów.
Dyrektywa UE w sprawie przewozu cukierków karmelkowych - 25 911 słów.
-
40. Data: 2015-09-09 14:24:13
Temat: Re: 50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
Od: Pawel Mojski <p...@p...pawcio.net>
On 09/09/2015 02:12 PM, Shrek wrote:
> On 2015-09-09 14:01, Pawel Mojski wrote:
>
>> Ale niech ktoś, w takim razie, wyjaśni mi, na mój chłopski i mały rozum,
>> dlaczego wyłączono mi klimę w pracy? Sprawna była.
>
> Dlatego, że chiałbyś żeby pracowała w dzień a nie w nocy. A w dzień jest
> wląśnie szczyt energetyczny.
>
> Shrek.
Więc idąc tym tokiem rozumowania, jesteśmy w stanie obsłużyć samochody
elektryczne, pod warunkiem, że będą one dzienne?
Miliona samochodów nocnych już nie obsłużymy?
Pozdrawiam;
Paweł Mojski