  • 11. Data: 2011-09-10 11:28:39
    Temat: Re: 50/1.8 OSS
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-09-10 01:26, Mateusz Ludwin wrote:
    > Rzecze dominik:

    > Link?

    pierwszy z googli:
    http://www.ephotozine.com/article/sony-nex-50mm-f-1-
    8-oss-lens-sample-photos-17279

    Oczywiście wiem, że to pod aps-c i nex, więc pewnie waga trochę mniejsza
    niż lustrzankowy i do pełnej klaty jeszcze.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 12. Data: 2011-09-10 11:38:15
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-09-09 22:25, Sergiusz Rozanski wrote:
    > No wszystko da się stabilizować, pytanie po co? Z reguły to co trzeba stabilizować
    > się rusza - albo cel, albo fotograf - więc lepszym 'stabilizatorem' jest
    > krótszy czas czy większa dziura :)

    Nieprawda, np nocny widoczek się nie rusza, nawet portret przy małym
    świetle można spokojnie zrobić bo np. dla 135mm można zejść z czasem
    poniżej 1/50s, a to bardzo dobry czas na umiarkowanie poruszających się
    ludzi. Bez stabilizacji musiałbyś mieć średnio 1/125 co najmniej.

    > Stabilizator w szkle umie tylko ustabilizować rękę fotografa,

    Nie tylko ręke fotografa, potrafi też poradzić sobie z trzaśnięciem lustra
    i wciskaniem spustu.

    > nie ustabilizuje
    > modelki, samochodu, drzewa...

    Zależy od fotografii, jak masz modelkę z ADHD to może ją wymień?

    > Zamiast inwestować w IS zainwestuj w 1.4 zamiast
    > 1.8 czy użyteczne 1600, 3200 - więcej zyskasz.

    Mam wszystkie trzy (wysokie iso, stabilizację w body i f/1.4).
    Traktowanie przysłony jako wyłącznie nośnik światła to nonsens - f/1.4
    często daje za małą GO do ujęcia, które chcemy i trzeba go przymknąć. Więc
    ten argument odpada.
    Wysokie ISO - owszem to jest rozwiązanie, ale tego isa nie ma w
    nieskończoność, zawsze gdzieśtam jest granica, którą się akceptuje.
    Stabilizacja natomiast bardzo pomaga, szczególnie z dłuższymi szkłami,
    gdzie normalnie i tak są dość krótkie czasy. Z szerokimi natomiast można
    robić bardzo długie naświetlania jak z statywu niemal.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 13. Data: 2011-09-10 12:07:22
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-09-10 10:50, Sergiusz Rozanski wrote:
    > Z resztą IS w 50mm :) Może mniej kawy to na 1/30 w 50mm nie będzie potrzebna
    > stabilizacja.
    >
    > IS tak, ale powyżej 100mm.

    ja tam nawet przy 24mm używam :) czemu nie? :)

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 14. Data: 2011-09-10 16:20:39
    Od: Tomek <b...@o...pl>

> [...]
    > poniżej 1/50s, a to bardzo dobry czas na umiarkowanie poruszających się
    > ludzi. Bez stabilizacji musiałbyś mieć średnio 1/125 co najmniej.

    Jaki nocny widoczek sobie ustabilizujesz? robiłeś kiedyś nocne widoczki :)

    > Nie tylko ręke fotografa, potrafi też poradzić sobie z trzaśnięciem lustra
    > i wciskaniem spustu.

    :)

    > Stabilizacja natomiast bardzo pomaga, szczególnie z dłuższymi szkłami,

    Z dłuzszym szkłem pomoże jak robisz zdjęcia zegarów na wiezach

    Tomek

  • 15. Data: 2011-09-10 16:22:30
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "dominik" <u...@d...net.pl> napisał w wiadomości

    > ja tam nawet przy 24mm używam :) czemu nie? :)

    A ja przy 16mm na pełnej klatce, co nie zmienia postaci rzeczy, że łatwiej
    utrzymać w bezruchu aparat, niż złapać moment bezrucho modeli.
    A dla nieruchomych scen i tak niezastąpiony jest statyw...

  • 16. Data: 2011-09-10 16:29:23
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    > Pewnie po pierwsze po to, żeby zamknąć usta marudzącym, że stabilizacja
    > matrycą jest lepsza, bo działa na jasnych stałkach ;>

    A do na długich i jasnych matryca musiałaby latać po powierzchni zblizonej
    do średniego formatu :)

    > A nie pomyślałeś o tym, że jeden z drugim fotopstrykacz może mieć kadry
    > na których CHCE, aby było widać ruch (obiektów)?
    > I jeśli mu akurat 1/10s pasuje, to dlaczego miałby nie móc?

    Ta i owszem, choć mam wrażenie, ze częściej jest dokłądnie na odwrót -
    prowadzimy obiektyw za modelem, a poruszone mamy tło.

    > No jasne.
    > Ze 4 EV w ten deseń uzyska ;), bez demagogii poproszę.
    A ile uzyska za pomocą manopodu ;)

    > Nie wspominając już, że zamiana GO z grubości kartonu na grubość
    > kartki z gazety może go nie urządzać :|
    Za to 2/3 więcej światła to gratka dla modułu AF.

    > Szczególnie jeśli mu zależy na "rozmyciu ruchu" :|
    A raczej rozmyciu tego, co się rusza... Idealne do zdjęć ze ślubu, które
    możesz publikować bez "model release" :)

  • 17. Data: 2011-09-10 16:29:32
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    W dniu 2011-09-10 00:30, JA pisze:

    > Bla bal bal.
    > Stabilizacja nie zastępuje większej tylko umożliwia użycie mniejszej
    > dziury.

    50 to portrety, przesłona 1.8 to w dzień 1/500-1/800 a optimum dla tego
    obiektywu to 1/80. Co chcesz stabilizować? Zdjęcia w domu, dzieci -
    stabilizacja nie pomoże, albo iso albo lampa

    Tomek

  • 18. Data: 2011-09-10 16:31:48
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    To ci****a stabilizacja. Ze 105 VR bez problemu schodzę do 1/15s...

  • 19. Data: 2011-09-10 17:18:36
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-09-10 18:29, Tomek wrote:
    > 50 to portrety, przesłona 1.8 to w dzień 1/500-1/800 a optimum dla tego
    > obiektywu to 1/80. Co chcesz stabilizować? Zdjęcia w domu, dzieci -
    > stabilizacja nie pomoże, albo iso albo lampa

    To przy portretach ręce przestają w jakiś cudowny sposób drżeć? :)

    Na 1/80 stabilizacja IMO zdecydowanie przydatna. W każdym razie ja
    wolałbym mieć.

    pozdrawiam,
    PK

  • 20. Data: 2011-09-10 18:35:48
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    W dniu 2011-09-10 19:18, Kosu pisze:

    > To przy portretach ręce przestają w jakiś cudowny sposób drżeć? :)
    >
    > Na 1/80 stabilizacja IMO zdecydowanie przydatna. W każdym razie ja
> [...]

    Na 1/80 po co ci stabilizacja przy portrecie ?
    Co ci drży przy 1/500 ?
    Modelka ze stabilizacja bardziej się przyda

    Tomek