  • 1. Data: 2011-09-07 19:04:06
    Temat: Materiał przepuszczalny na osłonę aparatu
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    Witam,
    Zbieram się do zrobienia własnej osłony na aparat. Mam mały problem z
    "przednią" ścianką, czyli tym, przez co będzie zbierane światło. Szkło
    odpada, a normalna plexi pewnie strasznie pogorszy jakoś obrazu.

    Może ktoś orientuje się w temacie na tyle i mógłby coś polecić? Albo wie
    czego używają producenci osłon do fotografii podwodnej?

    Nie chciałbym wydać majątku ani ściągać tego z Chin. Materiał musi
    poddawać się jakieś elementarnej obróbce (cięcie/szlifowanie, a
    idealnie, gdyby dało się zrobić otwory). Musi też mieć jakąś sensowną
    odporność mechaniczną, bo o to głównie chodzi.

    Zastanawiałem się też nad przyklejeniem w interesującym miejscu obudowy
    filtru UV, ale po cichu liczę na coś odporniejszego.

    pozdrawiam,
    PK

  • 2. Data: 2011-09-09 04:21:55
    Temat: Re: Materiał przepuszczalny na osłonę aparatu
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kosu wrote:
> [...]
    > "przednią" ścianką, czyli tym, przez co będzie zbierane światło. Szkło
    > odpada, a normalna plexi pewnie strasznie pogorszy jakoś obrazu.

    do czego ma być ta osłona?

  • 3. Data: 2011-09-09 11:04:44
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-09-09 06:21, Marek Dyjor wrote:
    > do czego ma być ta osłona?

    Pytasz o aparat czy czynność?

    Aparat: mały kompakt, którego jeszcze nie wybrałem. Powiedzmy, że Canon
    A2200.
    Czynność: nagrywanie filmów :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 4. Data: 2011-09-09 11:07:30
    Od: StaM <k...@y...com>

    On 9 Wrz, 13:04, Kosu <6...@e...pl> wrote:

    > Pytasz o aparat czy czynność?
    >
    > Aparat: mały kompakt, którego jeszcze nie wybrałem. Powiedzmy, że Canon
> [...]

    Podwodnych?

  • 5. Data: 2011-09-09 12:48:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kosu wrote:

    > Pytasz o aparat czy czynność?
    >
    > Aparat: mały kompakt, którego jeszcze nie wybrałem. Powiedzmy, że
    > Canon A2200.
    > Czynność: nagrywanie filmów :).

    super...

    już rozumiem bez specjalnej obudowy on nie potrafi robic filmów?

  • 6. Data: 2011-09-09 15:09:33
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-09 14:48, Marek Dyjor pisze:

    > super...
    >
    > już rozumiem bez specjalnej obudowy on nie potrafi robic filmów?

    No cóż, niektórych trzebaby siłą zmuszać, aby zadali zrozumiałe pytanie ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 7. Data: 2011-09-09 15:43:04
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-09-07 19:04:06 +0000, Kosu <6...@e...pl> said:

> [...]
    >
    > Zastanawiałem się też nad przyklejeniem w interesującym miejscu obudowy
    > filtru UV, ale po cichu liczę na coś odporniejszego.

    Nie będzie niczego odpowiedniejszego od filtra UV. To jest idealne
    rozwiązanie. Mocny - spróbuj go potłuc, cienki i najlepszy optycznie.
    I nie wklejaj go. Tylko włóż między dwa cienkie o-ringi. i dokręć nakrętką.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-09-09 15:44:00
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-09-09 15:09:33 +0000, Adam <a...@p...onet.pl> said:

    > No cóż, niektórych trzebaby siłą zmuszać, aby zadali zrozumiałe pytanie ;)

    Przecież w pierwszym poscie jest wszystko.
    Powiedziałbym, że niektórych trudno zmusić do zrozumienia prostego zdania.

  • 9. Data: 2011-09-09 16:54:13
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Sep 9, 11:44 am, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > Przecie w pierwszym poscie jest wszystko.
    > Powiedzia bym, e niekt rych trudno zmusi do zrozumienia prostego zdania.

    Juz wielokrotnie pisalem tutaj, o wtornym analfabetyzmie.
    Okolo dwie trzecie polakow, to wtorni analfabaci.
    Wynika tak, z badan roznych instytucji zajmujacych sie tym tematem.

    Ziggy Photo - American Professional Photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 10. Data: 2011-09-09 17:32:03
    Od: StaM <k...@y...com>

    On 9 Wrz, 13:07, StaM <k...@y...com> wrote:

    > Podwodnych?

    Mnie tylko zaskoczylo ze sam chcesz to zrobic.
    Wszystko jednak jest mozliwe, i zycze wytrzymalosci,
    bo oplacalne to nie bedzie chyba;)
    Pozdrawiam StaM