  • 21. Data: 2011-09-10 18:36:39
    Temat: Re: 50/1.8 OSS
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    W dniu 2011-09-10 18:31, Marcin [3M] pisze:

    > Użytkownik "dominik" <u...@d...net.pl> napisał w wiadomości

    > To ci****a stabilizacja. Ze 105 VR bez problemu schodzę do 1/15s...

    I co robisz na 1/15?

    Tomek

  • 22. Data: 2011-09-10 18:38:39
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-09-10 16:22:30 +0000, "Marcin [3M]" <m...@g...pl> said:

    > A ja przy 16mm na pełnej klatce, co nie zmienia postaci rzeczy, że
    > łatwiej utrzymać w bezruchu aparat, niż złapać moment bezrucho modeli.
    > A dla nieruchomych scen i tak niezastąpiony jest statyw...

    To nie tak. Stabilizacja jaka by nie była i w czym by nie była, jest
    bardzo fajnym ficzerem.
    Nie jest "zamiast" tylko "obok". W pewnym ograniczonym zakresie
    zastępuje statyw. Są sytuacje, że statywu nie rozstawisz, nie masz go
    ze sobą, nie masz czasu itd. Brak 2EV uniemożliwia zrobienie zdjęcia,
    stabilizacja daje te 2EV.
    I nie ma o czym dyskutować. Co ja bym dał, żeby do mojej Mamiyi 7
    optyka była stabilizowana.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2011-09-10 18:39:28
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-09-10 16:29:32 +0000, Tomek <b...@o...pl> said:

    > 50 to portrety,

    Bla bal bla.
    Jest jakiś nakaz?

  • 24. Data: 2011-09-10 18:40:22
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-09-10 17:18:36 +0000, Kosu <6...@e...pl> said:

    > To przy portretach ręce przestają w jakiś cudowny sposób drżeć? :)

    Niektórym właśnie zaczynają (oczywiście przy specyficznych portretach) :P

  • 25. Data: 2011-09-10 19:53:42
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-09-10 18:31, Marcin [3M] wrote:
    > To ci****a stabilizacja. Ze 105 VR bez problemu schodzę do 1/15s...

    A kto Ci powiedział, że rozmawiamy o rekordach, co? :)

    Mowa była o bezpiecznym czasie, dla obydwu przedstawionych kryteriów. Bez
    stabilizacji nawet bardzo się przykładając trudno zejść przy tej
    ogniskowej poniżej 1/100.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 26. Data: 2011-09-10 19:58:59
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-09-10 18:20, Tomek wrote:
    > Jaki nocny widoczek sobie ustabilizujesz? robiłeś kiedyś nocne widoczki :)

    Dość często :) I jakoś nigdy nie miałem statywu. Rozświetlona ulica to ok.
    1/5 - 1/20s + iso 800 + f/2.8, na 24mm z stabilizacją wychodzi całkiem
    nieźle.

    > Z dłuzszym szkłem pomoże jak robisz zdjęcia zegarów na wiezach

    Nie mówiłem o ekstremalnie długich ogniskowych, bo te są głównie do dość
    wąskiej grupy fotografii potrzebne, natomiast w codziennym użytku np.
    portret z 135mm jest całkiem przyjemny, a ogniskowa już dość długa.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 27. Data: 2011-09-10 20:04:26
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-09-10 20:38, JA wrote:
> [...]
    > te 2EV.
    > I nie ma o czym dyskutować. Co ja bym dał, żeby do mojej Mamiyi 7 optyka

    Poza ostatnim zdaniem dokładnie tak :)

    U mnie stabilizacja zabiła wszelkie statywy, wraz z realnym wzrostem
    użytecznego iso właściwie można fotografować z jasnym szkłem w dowolnych
    warunkach przy statycznych rzeczach. Przy dynamicznych statyw i tak nie
    pomoże.

    Statyw i lampa błyskowa stały się natomiast elementami do zadań
    specjalnych i fotografii efektowej. Przykładowo ulica nocą z światłami
    samochodów rysujących drogę i czasem naświetlania na kilka minut to
    właśnie efekt specjalny i coś czego realnie nie widzimy w takiej postaci.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 28. Data: 2011-09-10 21:29:23
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-09-10 20:35, Tomek wrote:
    > Na 1/80 po co ci stabilizacja przy portrecie ?

    Na 1/80 bo przy takim czasie już widać dobrze niestabilność aparatu.
    Przy portrecie tak samo jak przy każdym innym temacie. Choć tak naprawdę
    to bardziej niż przy większości, bo oczywiście efekt jest bardziej
    widoczny na bliskich obiektach.

    > Co ci drży przy 1/500 ?

    Ręce tak samo jak wcześniej, ale na 1/500 już jest to pomijalne.

    > Modelka ze stabilizacja bardziej się przyda

    Ależ mówię Ci przecież, że stabilizacja w aparacie nie ma nic wspólnego
    ze stabilnością modelki... Aparat stabilizuje ruchy fotografa, a nie
    modelki.

    pozdrawiam,
    PK

  • 29. Data: 2011-09-11 07:43:18
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-09-10 10:50, Sergiusz Rozanski pisze:
    > Z resztą IS w 50mm :) Może mniej kawy to na 1/30 w 50mm nie będzie potrzebna
    > stabilizacja.
    > IS tak, ale powyżej 100mm.

    Oj tam, użyj wyobraźni :)
    Bez stabilizacji nie zrobiłbym większości zdjęć w lasach i chyba żadnego
    w metrze czy w nocnych miastach, bynajmniej przy ekwiwalencie 28mm.
    Wyobrażasz sobie zejście do 1/6 sekundy z ręki? Poza tym ludzie, którzy
    nie poruszają się konkretnie w danym czasie zwykle dają się ostro złapać
    przy takich czasach.

    --
    pozdrawia Adam
    /kobiet się nie rozumie, kobiety się odgaduje/

  • 30. Data: 2011-09-11 07:44:09
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-09-10 18:22, Marcin [3M] pisze:
    > A dla nieruchomych scen i tak niezastąpiony jest statyw...

    Nie używam od lat, nie chce mi się dźwigać.

    --
    pozdrawia Adam
    /90% ludzi nie powie nigdy nikomu tego, o czym myśli przez 90% czasu/