  • 1. Data: 2011-09-09 17:06:34
    Temat: 50/1.8 OSS
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    hello

    Tak na fali dyskusji o tym co się stabilizować da, a co nie -
    zauważyliście że wyszło nowe, wprawdzie pod aps-c, ale z światłem 1.8 i
    stabilizowanym optycznie? :)
    To jak, da się jasne stałki stabilizować? :)

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 2. Data: 2011-09-09 20:25:11
    Temat: Re: 50/1.8 OSS
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 09.09.2011 dominik <u...@d...net.pl> napisał/a:
> [...]
    > stabilizowanym optycznie? :)
    > To jak, da się jasne stałki stabilizować? :)

    No wszystko da się stabilizować, pytanie po co? Z reguły to co trzeba stabilizować
    się rusza - albo cel, albo fotograf - więc lepszym 'stabilizatorem' jest
    krótszy czas czy większa dziura :)
    Stabilizator w szkle umie tylko ustabilizować rękę fotografa, nie ustabilizuje
    modelki, samochodu, drzewa... Zamiast inwestować w IS zainwestuj w 1.4 zamiast
    1.8 czy użyteczne 1600, 3200 - więcej zyskasz.

  • 3. Data: 2011-09-09 21:11:09
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-09-09 22:25, Sergiusz Rozanski wrote:
    > Stabilizator w szkle umie tylko ustabilizować rękę fotografa

    Po to go właśnie wymyślono.

    >, nie ustabilizuje
    > modelki, samochodu, drzewa... Zamiast inwestować w IS zainwestuj w 1.4
    zamiast

    Jasne że nie. Po co miałby to robić?

    Przecież to są dwie zupełnie różne rzeczy... ciekawe skąd bierze się
    popularna myśl, że stabilizacja jest rozwiązaniem konkurencyjnym do
    czasu naświetlania. Może producenci aparatów sugerują coś takiego w
    reklamach. To trzeba napiętnować :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 4. Data: 2011-09-09 22:30:09
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-09-09 20:25:11 +0000, Sergiusz Rozanski
    <w...@m...com.pl> said:

    > Stabilizator w szkle umie tylko ustabilizować rękę fotografa, nie ustabilizuje
    > modelki, samochodu, drzewa... Zamiast inwestować w IS zainwestuj w 1.4 zamiast

    Bla bal bal.
    Stabilizacja nie zastępuje większej tylko umożliwia użycie mniejszej dziury.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-09-09 23:26:54
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze dominik:

    > Tak na fali dyskusji o tym co się stabilizować da, a co nie -
    > zauważyliście że wyszło nowe, wprawdzie pod aps-c, ale z światłem 1.8 i
    > stabilizowanym optycznie? :)
    > To jak, da się jasne stałki stabilizować? :)

    Link?

  • 6. Data: 2011-09-10 08:50:48
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 09.09.2011 JA <marb67> napisał/a:

    > Bla bal bal.
    > Stabilizacja nie zastępuje większej tylko umożliwia użycie mniejszej dziury.

    I wtedy ustabilizuje obiekty przed szkłem? Chyba nie, bo to umie tylko krótszy
    czas == potrzeba więcej światła iso w górę lub przysłona (jeśli można).

    Z resztą IS w 50mm :) Może mniej kawy to na 1/30 w 50mm nie będzie potrzebna
    stabilizacja.

    IS tak, ale powyżej 100mm.

  • 7. Data: 2011-09-10 09:15:10
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-09-10 10:50, Sergiusz Rozanski wrote:
    > I wtedy ustabilizuje obiekty przed szkłem? Chyba nie, bo to umie tylko krótszy
    > czas == potrzeba więcej światła iso w górę lub przysłona (jeśli można).

    Stabilizacja nie służy unieruchamianiu obiektów w kadrze. Naprawdę tego
    nie rozumiesz? :)

    pozdrawiam,
    PK

  • 8. Data: 2011-09-10 09:38:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Sep 2011, Sergiusz Rozanski wrote:

    > No wszystko da się stabilizować, pytanie po co?

    Pewnie po pierwsze po to, żeby zamknąć usta marudzącym, że stabilizacja
    matrycą jest lepsza, bo działa na jasnych stałkach ;>

> [...]
    > krótszy czas czy większa dziura :)
    > Stabilizator w szkle umie tylko ustabilizować rękę fotografa, nie ustabilizuje

    A nie pomyślałeś o tym, że jeden z drugim fotopstrykacz może mieć kadry
    na których CHCE, aby było widać ruch (obiektów)?
    I jeśli mu akurat 1/10s pasuje, to dlaczego miałby nie móc?

    > Zamiast inwestować w IS zainwestuj w 1.4 zamiast 1.8

    No jasne.
    Ze 4 EV w ten deseń uzyska ;), bez demagogii poproszę.

    Nie wspominając już, że zamiana GO z grubości kartonu na grubość
    kartki z gazety może go nie urządzać :|

    > czy użyteczne 1600, 3200 - więcej zyskasz.

    Szczególnie jeśli mu zależy na "rozmyciu ruchu" :|

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2011-09-10 09:40:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Sep 2011, Sergiusz Rozanski wrote:

    > I wtedy ustabilizuje obiekty przed szkłem?

    Oczywiście że nie, ale rozważ sobie powody:
    - wymaganie większej GO
    - zamiar ujęcia "rozmycia ruchu"
    - jedno z drugim.

    > Z resztą IS w 50mm :) Może mniej kawy to na 1/30 w 50mm nie będzie potrzebna
    > stabilizacja.

    Dwa piwa? ;)

    > IS tak, ale powyżej 100mm.

    To Twoje zdanie :)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2011-09-10 09:59:38
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-09-10 08:50:48 +0000, Sergiusz Rozanski
    <w...@m...com.pl> said:

    > I wtedy ustabilizuje obiekty przed szkłem?

    A musi?
    Wystarczy, że ustabilizuje pień drzewa. Liście mogę chcieć mieć
    rozmazane - dłuższy czas, lub mieć większą GO - większa wartość
    przesłony.