  • 41. Data: 2011-09-12 08:26:30
    Temat: Re: 50/1.8 OSS
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 12.09.2011 10:16, Marcin [3M] wrote:

    > Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jak mnie najdzie na używanie tele - nie ma wyjścia. Przy dobrym świetle
    > 300 daje radę z łapy, ale z TC 1,4 i 2.0 już kicha...
    > Niestety, mam 300 bez VR - a tu by się przydał. Ale dla mniej niż 50mm
    > to mało użyteczna zabawka...

    Jest metoda, żeby na 400mm (600 z cropem) robić na 1/100 sekundy :).
    Obiektyw opieramy o ramię. Podnosimy lewą rękę, kładziemy dłoń na prawym
    ramieniu i opieramy obiektyw o ramię, a nie trzymamy w dłoni. I mamy
    OS/IS/VR 4EV. Do tego warto przeczytać opis jak snajperzy strzelają i
    można działać.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 42. Data: 2011-09-12 08:51:52
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-09-11 22:48, Sergiusz Rozanski pisze:
    > 28mm to szerokooo, na 10-22 w cropie bez problemu 1/6 z ręki. Nie widzę problemu
    > gdy mogę stanąć i dodać sobie 1 dodatkowy punkt podparcia

    No a ja widzę problem.

    > Zależy od sceny, bo już osoba idąca, konkretnie się rozmazuje i już powyżej
    > 10 sekund nie będzie jej widać w ogóle, no ale Ty nie używasz statywu ;)

    Ale wątek jest o czasach, w których pracuje stabilizacja.

    --
    pozdrawia Adam
    /czasem strach przed włączeniem światła jest większy niż strach przed Buką/

  • 43. Data: 2011-09-12 08:54:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-09-12 10:14, ...::QRT::... pisze:
    > no bo może mała GO jest środkiem wyrazu mającym daleko szersze zastosowanie
    > niż poruszenie obiektów?

    Nawet jeśli tak jest, to ta pierwsza jest nadużywana, tej drugiej prawie
    nie widać.

    --
    pozdrawia Adam
    /czasem nie ma sensu pisać czegokolwiek.../

  • 44. Data: 2011-09-12 09:23:23
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-09-12 10:26, b...@n...pl pisze:

> [...]
    > ramieniu i opieramy obiektyw o ramię, a nie trzymamy w dłoni. I mamy
    > OS/IS/VR 4EV. Do tego warto przeczytać opis jak snajperzy strzelają i

    Nie bardzo to sobie wyobrażam... opierając obiektyw o ramię abyś mógł
    patrzeć w wizjer musisz mieć obiektyw skierowany całkowicie w bok (albo
    i do tyłu)... Może i się da, ale pozycja będzie skrajnie niewygodna. Nie
    miałeś czasem na myśli oparcia obiektywu o lewą rękę w okolicach łokcia?

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 45. Data: 2011-09-12 09:39:11
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 12.09.2011 11:23, Marek Wyszomirski wrote:

> [...]
    > i do tyłu)... Może i się da, ale pozycja będzie skrajnie niewygodna. Nie
    > miałeś czasem na myśli oparcia obiektywu o lewą rękę w okolicach łokcia?

    Mniej więcej. W każdym razie, żeby nie trzymać dłonią, tylko stabilniej.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 46. Data: 2011-09-12 17:04:20
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Rozpowiedział o tym McNally, a nazywa się to DaGrip (patrz YT)

  • 47. Data: 2011-09-12 18:53:09
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 9 Wrz, 19:06, dominik <u...@d...net.pl> wrote:
    > hello
    >
    > Tak na fali dyskusji o tym co się stabilizować da, a co nie -
    > zauważyliście że wyszło nowe, wprawdzie pod aps-c, ale z światłem 1.8 i
    > stabilizowanym optycznie? :)
    > To jak, da się jasne stałki stabilizować? :)

    To chyba ta nowa 50 do NEX'a?
    Po co tam było wkładać stabilizację?
    Nie lepiej było sobie odpuścić, a zamiast tego zrobić ten obiektyw
    mniejszych rozmiarów, a nie takiego ogóra wystrugać.