  • 41. Data: 2010-11-04 11:22:07
    Temat: Re: 140km/h na autostradach w PL
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    to wrote:
    > begin Agent

    > Co za brednie, skoro przyczyną jest prędkość, to znaczyłoby, że u nas
    > jeżdżą szybciej niż w Niemczech. Kompletna bzdura. Jest więcej wypadków
    > śmiertelnych bo u nas autostrady są od niedawna i ludzie nie potrafią
    > jeszcze po nich jeździć, a przede wszystkim mają dużo gorsze samochody.

    A ja bym w ogóle zaczął od zweryfikowania owej "statystyki" -- mam
    nieodparte wrażenie że to bzdura kompletna tak samo jak ta srednia
    160km/h z tego samego "źródła" (ten sam niedouczony dr. inż.)

    Na pierwszy rzut oka to to śmierdzi na kilometr.

    \SK

  • 42. Data: 2010-11-04 11:26:32
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Artur Maśląg wrote:
> [...]
    > dopuszczalnego progu ze 130 na 140 kilometrów na godzinę sprawi, że
    > liczba ofiar, które zginą w wypadkach na autostradach może wzrosnąć
    > nawet o 25 procent. I przypomina, że już dziś średnia prędkość samochodu
    > na polskiej autostradzie wynosi 160 km na godz., czyli o 30 więcej niż
    > pozwala prawo.
    >
    > - Dlatego myśląc o zmianach, planujemy też uszczelnienie systemu
    > monitorowania prędkości - obiecuje senator Witczak.
    > </cite>
    >
    > Generalnie to wygląda tak, że podniesiono limit o 10km/h by 'plebs' się
    > radował, a sytuacja i tak się nie zmieni.

    Generalnie to wygląda tak, że pan dr inż. Jamróz jest głupi. Nic więcej
    nie da się na ten temat powiedzieć, bo zaprezentowane w przez rzeczonego
    dr inż. "statystyki" mają niewiele wspólnego z rzeczywistością, a wiele
    wspólnego z palcem pana dr inż. z którego je wyssał.

    Ta o 160km/h to bzdura totalna, a ta 4x większa śmiertelność też
    śmierdzi na kilometr.

    \SK

  • 43. Data: 2010-11-04 11:56:09
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-11-04, Agent <w...@o...ue> wrote:
    > NIe wiem skąd te dane ale śmiem w nie bardzo wątpić. Polacy nie mają
    > wypasionych fur (sporo to auta do 1.6) które ledwo lub wcale nie osiągają
    > 160 km/h a żeby zrobić taką średnią to trzeba jeszcze ciut więcej jechać.

    LOL. Piętnastoletni dupowóz z silnikiem 1.4 osiąga 180...

    Krzysiek Kiełczewski

  • 44. Data: 2010-11-04 12:21:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w
    > begin J.F.
    > Mowa o śmiertelnych wypadkach, a na śmiertelność ma ogromny wpływ
    > bezpieczeństwo bierne samochodu.

    OK, w Polsce to moze slabo widac, ale np w Austrii ilosc wypadkow i
    zgonow systematycznie spada od 20 lat.
    Nie podejrzewam ich o jakies drastyczne zmiany .. czyzby objaw
    lepszych/bezpieczniejszych samochodow ?

    > Na samą wypadkowość też mają. Kiepskie opony, kiepskie hamulce,
    > ogólnie
    > kiepski stan techniczny i przestarzała konstrukcja.

    Opony w niewielkim stopniu owszem, konstrukcja jak wyzej, ale
    hamulce przemysl samochodowy robi dobre - mozna ich wiele lat nie
    dotykac, a one ciagle dobrze dzialaja :-) Podobnie reszta stanu
    technicznego.

    J.

  • 45. Data: 2010-11-04 12:24:00
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości grup
    com...
    > Senatorowie chcą, by na autostradach można było jeździć z prędkością 140
    > km na
    > godzinę, czyli o 10 szybciej niż obecnie. Proponują też zwiększenie
    > dopuszczalnej prędkości na drogach ekspresowych z 110 do 120 km/h. Takie
    > właśnie zmiany w ustawie o ruchu drogowym senat przegłosował w ubiegłym
    > tygodniu.

    Czy korzystając z tego, że zmieniano przepisy kodeksu drogowego - poprawiono
    zapisy o opłatach za autostrady dla motocyklistów? Czy "zapomniano" znowu?

  • 46. Data: 2010-11-04 12:32:22
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Opony w niewielkim stopniu owszem, konstrukcja jak wyzej, ale hamulce
    > przemysl samochodowy robi dobre - mozna ich wiele lat nie dotykac, a one
    > ciagle dobrze dzialaja :-) Podobnie reszta stanu technicznego.

    I wlasnie czesciowo przez polskie podejscie "nie dotykam dopoki nie
    odpadnie" mamy statystyki, jak kazdy widzi. W moim na przegladach regularnie
    wymieniaja plyn hamulcowy, czyszcza i smaruja od nowa tloczki i co tam
    jeszcze producent przewidzial. Koszt niewielki, a moze kiedys te pol metra
    drogi hamowania zabraknie mi do zycia.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 47. Data: 2010-11-04 13:06:23
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-11-04 00:13, arek.pp pisze:
    (...)
    > Do swoich dzieci tak mów chamie...
    > Raczej tobie brakuje umiejetnosci rozumowania i kojarzenia.
    > Juz kiedys skonczyłem z toba dyskusję /nieodpyskowując/ bo od razu
    > wymyslasz od trolli albo niedorozwojów.

    Nadal potwierdzasz, że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem itd.
    W sumie agresywna reakcja też mnie nie dziwi :)

    BTW - gdzie ja niby wymyślałem komuś od niedorozwojów?

    > I co dalej cytujesz? Ze najlepiej ograniczyc predkosc na tych drogach
    > do 70 km/h?

    Lepiej to jeszcze raz przeczytaj, później się zastanów. Ani słowem nie
    było tam o ograniczaniu prędkości do 70km/h.

  • 48. Data: 2010-11-04 13:11:17
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-11-04 11:10, to pisze:
    > Artur Maśląg

    > Ty masz jakąś traumę związaną z prędkością? Pytam poważnie.

    Ja? Skąd takie pomysły?

    > To odkrycie poczynił niecodzienne! Nobel się za to należy.

    No. Jak piszą ludzie bzdury to oczywiście należy je wałkować
    tygodniami, ale jak ktos napisze coś rzeczowego i zgodnego
    z prawdą to najlepiej to przemilczeć.

  • 49. Data: 2010-11-04 13:16:26
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 4 Lis, 11:56, Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
    wrote:

    > LOL. Piętnastoletni dupowóz z silnikiem 1.4 osiąga 180...

    Z gorki i z wiatrem w plecy. Co i tak przy srednim natezeniu ruchu nie
    wystarczy, zeby osiagnac 160km/h sredniej.

    pozdr
    AA

  • 50. Data: 2010-11-04 13:21:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    j.googlegroups.com...
    wrote:

    > LOL. Piętnastoletni dupowóz z silnikiem 1.4 osiąga 180...

    >Z gorki i z wiatrem w plecy.

    Nawet nie.
    Mój ZX 1.4 (z 95 roku bodajże) roku miał 177 maxa, a był jednym z szybszych
    aut w tej klasie i z podobnym silnikiem.
    Niemiecka konkurencja miała wtedy std 60 KM z 1.4, więc mogła tylko pomarzyć
    o takiej prędkości.

    No chyba żeby ją z wieżowca zrzucić.