eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1,89 l/100 km - czy to możliwe? › Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Date: Sat, 25 Jun 2011 15:50:43 +0200
    Organization: -
    Lines: 39
    Message-ID: <d...@4...com>
    References: <s...@d...wkurw.org> <itvbos$106$1@inews.gazeta.pl>
    <5...@4...com>
    <4e03564b$1@news.home.net.pl> <itvm8k$3rf$1@inews.gazeta.pl>
    <b...@4...com>
    <4e04fc16$1@news.home.net.pl>
    <f...@4...com>
    <4e05bd7b$1@news.home.net.pl>
    <g...@4...com>
    <4e05cf3c$1@news.home.net.pl>
    <2...@4...com>
    <4e05dad3$1@news.home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1309009842 921 82.143.187.50 (25 Jun 2011 13:50:42 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 25 Jun 2011 13:50:42 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2379079
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sat, 25 Jun 2011 14:55:47 +0200, Andrzej Lawa wrote:
    >W dniu 25.06.2011 14:36, J.F. pisze:
    >>>> i nadal stosuje sie diesle.
    >>> Trwałość i manewry.
    >> Tam moze i manewrow byloby relatywnie malo.
    >
    >Haczyk: do rozpędzenia trzeba sporo mocy, a do utrzymania prędkości -
    >już niewiele. Musiałbyś ładować przewymiarowaną turbinę, żeby móc się
    >rozpędzić pociągiem.

    Ale jak masz trase 2000km, to czas rozpedzania nie jest taki istotny
    :-)

    >>> Lekka... Ile razy mam powtarzać, że małe turbiny mają małą sprawność?
    >> A duzy diesel wysoka. Czyli .. turbina nigdzie sie nie oplaca.
    >Opłaca. Tam, gdzie potrzebujesz dużych mocy, przez praktycznie cały czas
    >większość tej mocy jest wykorzystywana i turbina może sobie pracować
    >jednostajnie, bez ciągłego zwalniania i przyśpieszania.
    >
    >> Co jest mniej wiecej zgodne ze stanem obecnym - tylko samoloty i dwa
    >> czolgi sa na turbiny.
    >I większość elektrowni.

    W elektrowniach turbiny sa, ale parowe. Co jest wymuszone paliwem -
    wegla nie wtrysniesz (choc Diesel probowal).

    natomiast tam gdzie wegla nie ma .. nie wiem czego wiecej, ale diesle
    tez sa stosowane, np:
    http://www.power.mottmac.com/projects2/thermalanddes
    alinationprojects/cliftonpier/

    W koncu jesli taki silnik na statku chodzi 30 lat z niewielkimi
    przerwami, to czemu nie mialby sie do elektrowni nadawac.

    No to teraz pytanie - przy 50MW turbina gazowa ma za mala sprawnosc,
    czy gorzej reaguje na zmiany obciazenia ?

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: