eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1,89 l/100 km - czy to możliwe?Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
  • Date: Sat, 25 Jun 2011 14:55:47 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; pl-PL; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
    SUSE/3.1.10 Thunderbird/3.1.10
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    References: <ittujf$8i3$1@inews.gazeta.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <itvbos$106$1@inews.gazeta.pl>
    <5...@4...com>
    <4e03564b$1@news.home.net.pl> <itvm8k$3rf$1@inews.gazeta.pl>
    <b...@4...com>
    <4e04fc16$1@news.home.net.pl>
    <f...@4...com>
    <4e05bd7b$1@news.home.net.pl>
    <g...@4...com>
    <4e05cf3c$1@news.home.net.pl>
    <2...@4...com>
    In-Reply-To: <2...@4...com>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 91.206.96.25
    Message-ID: <4e05dad3$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1309006547 91.206.96.25 (25 Jun 2011 14:55:47 +0200)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 28
    X-Authenticated-User: a...@p...pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!nf1.ipart
    ners.pl!ipartners.pl!news.home.net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2379069
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 25.06.2011 14:36, J.F. pisze:

    >>> i nadal stosuje sie diesle.
    >> Trwałość i manewry.
    >
    > Tam moze i manewrow byloby relatywnie malo.

    Haczyk: do rozpędzenia trzeba sporo mocy, a do utrzymania prędkości -
    już niewiele. Musiałbyś ładować przewymiarowaną turbinę, żeby móc się
    rozpędzić pociągiem.

    >>>> Turbina, z uwagi na warunki pracy, będzie np. mniej trwała od wielkiego,
    >>>> wolnoobrotowego diesla... ale takiego silnika do samochodu tym bardziej
    >>>> nie wstawisz ;->
    >>> Czyli lekka turbina w ciezarowce mialaby racje bytu .. a nie stosuje
    >>> sie.
    >> Lekka... Ile razy mam powtarzać, że małe turbiny mają małą sprawność?
    >
    > A duzy diesel wysoka. Czyli .. turbina nigdzie sie nie oplaca.

    Opłaca. Tam, gdzie potrzebujesz dużych mocy, przez praktycznie cały czas
    większość tej mocy jest wykorzystywana i turbina może sobie pracować
    jednostajnie, bez ciągłego zwalniania i przyśpieszania.

    > Co jest mniej wiecej zgodne ze stanem obecnym - tylko samoloty i dwa
    > czolgi sa na turbiny.

    I większość elektrowni.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: