-
Date: Sat, 25 Jun 2011 14:55:47 +0200
From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; pl-PL; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
SUSE/3.1.10 Thunderbird/3.1.10
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
References: <ittujf$8i3$1@inews.gazeta.pl> <s...@d...wkurw.org>
<itvbos$106$1@inews.gazeta.pl>
<5...@4...com>
<4e03564b$1@news.home.net.pl> <itvm8k$3rf$1@inews.gazeta.pl>
<b...@4...com>
<4e04fc16$1@news.home.net.pl>
<f...@4...com>
<4e05bd7b$1@news.home.net.pl>
<g...@4...com>
<4e05cf3c$1@news.home.net.pl>
<2...@4...com>
In-Reply-To: <2...@4...com>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
NNTP-Posting-Host: 91.206.96.25
Message-ID: <4e05dad3$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1309006547 91.206.96.25 (25 Jun 2011 14:55:47 +0200)
Organization: home.pl news server
Lines: 28
X-Authenticated-User: a...@p...pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!nf1.ipart
ners.pl!ipartners.pl!news.home.net.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2379069
[ ukryj nagłówki ]W dniu 25.06.2011 14:36, J.F. pisze:
>>> i nadal stosuje sie diesle.
>> Trwałość i manewry.
>
> Tam moze i manewrow byloby relatywnie malo.
Haczyk: do rozpędzenia trzeba sporo mocy, a do utrzymania prędkości -
już niewiele. Musiałbyś ładować przewymiarowaną turbinę, żeby móc się
rozpędzić pociągiem.
>>>> Turbina, z uwagi na warunki pracy, będzie np. mniej trwała od wielkiego,
>>>> wolnoobrotowego diesla... ale takiego silnika do samochodu tym bardziej
>>>> nie wstawisz ;->
>>> Czyli lekka turbina w ciezarowce mialaby racje bytu .. a nie stosuje
>>> sie.
>> Lekka... Ile razy mam powtarzać, że małe turbiny mają małą sprawność?
>
> A duzy diesel wysoka. Czyli .. turbina nigdzie sie nie oplaca.
Opłaca. Tam, gdzie potrzebujesz dużych mocy, przez praktycznie cały czas
większość tej mocy jest wykorzystywana i turbina może sobie pracować
jednostajnie, bez ciągłego zwalniania i przyśpieszania.
> Co jest mniej wiecej zgodne ze stanem obecnym - tylko samoloty i dwa
> czolgi sa na turbiny.
I większość elektrowni.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.06.11 15:07 ToMasz
- 25.06.11 15:39 Bugatti
- 25.06.11 15:50 J.F.
- 25.06.11 16:34 kogutek
- 25.06.11 16:31 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 25.06.11 16:34 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 25.06.11 16:36 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 25.06.11 17:25 kogutek
- 25.06.11 17:30 Andrzej Lawa
- 25.06.11 17:33 kogutek
- 25.06.11 17:48 J.F.
- 25.06.11 17:49 Jaroslaw Berezowski
- 25.06.11 18:17 kogutek
- 25.06.11 18:20 Przemysław Czaja
- 25.06.11 18:20 zdan
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11