eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1,89 l/100 km - czy to możliwe?Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Date: Sat, 25 Jun 2011 14:36:09 +0200
    Organization: -
    Lines: 51
    Message-ID: <2...@4...com>
    References: <ittujf$8i3$1@inews.gazeta.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <itvbos$106$1@inews.gazeta.pl>
    <5...@4...com>
    <4e03564b$1@news.home.net.pl> <itvm8k$3rf$1@inews.gazeta.pl>
    <b...@4...com>
    <4e04fc16$1@news.home.net.pl>
    <f...@4...com>
    <4e05bd7b$1@news.home.net.pl>
    <g...@4...com>
    <4e05cf3c$1@news.home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1309005369 17418 82.143.187.50 (25 Jun 2011 12:36:09 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 25 Jun 2011 12:36:09 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2379064
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sat, 25 Jun 2011 14:06:20 +0200, Andrzej Lawa wrote:
    >W dniu 25.06.2011 13:35, J.F. pisze:
    >>> Jeśli zaś chodzi o lokomotywy spalinowe (czy może raczej
    >>> spalinowo-elektryczne) to (1) jest ich mniejszość (2) są często
    >>> wykorzystywane do jazdy manewrowej, do której turbiny się kompletnie nie
    >>> nadają.
    >>
    >> Mysle ze znalazloby sie sporo niezlektryfikowanych tras ..
    >
    >Gdzie??

    W USA, Rosji, Kanadzie.

    >> i nadal stosuje sie diesle.
    >Trwałość i manewry.

    Tam moze i manewrow byloby relatywnie malo.


    >>> Turbina, z uwagi na warunki pracy, będzie np. mniej trwała od wielkiego,
    >>> wolnoobrotowego diesla... ale takiego silnika do samochodu tym bardziej
    >>> nie wstawisz ;->
    >> Czyli lekka turbina w ciezarowce mialaby racje bytu .. a nie stosuje
    >> sie.
    >Lekka... Ile razy mam powtarzać, że małe turbiny mają małą sprawność?

    A duzy diesel wysoka. Czyli .. turbina nigdzie sie nie oplaca.
    Co jest mniej wiecej zgodne ze stanem obecnym - tylko samoloty i dwa
    czolgi sa na turbiny.

    Zobaczymy co Niemcy wymysla - cos mi sie widzi ze beda elekrownie na
    gaz ziemny stawiac.

    >>>> Chyba te turbiny nie takie dobre jak je maluja.
    >>> Mają inne wady. Ale zobacz - w samolotach komercyjnych tłokowych
    >>> silników się już nie stosuje W OGÓLE.
    >>
    >> pomijajac niezawodnosc i trwalosc - stosunek masy do mocy ?
    >> Cos co zupelnie nie przeszkadza w lokomotywach i statkach.
    >
    >Litości... Akurat turbiny mają lepszy stosunek mocy do masy niż silniki
    >tłokowe.

    No i wlasnie dlatego sa w samolotach stosowane powszechnie :-)

    Mozna cos dodac o szybkosci i wysokosci.

    J.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: