eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1,89 l/100 km - czy to możliwe?Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!not-for-mail
    From: "Bugatti" <s...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Date: Sat, 25 Jun 2011 15:39:21 +0200
    Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
    Lines: 39
    Message-ID: <iu4mtj$mlh$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    References: <4e020681$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
    <v...@l...institute.com> <itt2mv$irk$1@news.onet.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ittujf$8i3$1@inews.gazeta.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <itvbos$106$1@inews.gazeta.pl>
    <5...@4...com>
    <o5a4i1ufi90w$.dlg@lepper.institute.com> <itvdh9$6k6$1@inews.gazeta.pl>
    <iu1khg$8sq$1@mx1.internetia.pl>
    <u...@4...com>
    <iu2fui$4lf$1@news.net.icm.edu.pl> <iu4mj4$oac$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: ds.pk.edu.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1309007603 23217 149.156.157.66 (25 Jun 2011 13:13:23 GMT)
    X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 25 Jun 2011 13:13:23 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
    X-Antivirus: avast! (VPS 110625-0, 2011-06-25), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2379078
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości:

    > naprawiałem kiedyś silniki Diesla (3-12litrów) które nie miały świec
    > żarowych. nie chciałem Kogutkowi dowalać, bo już nie potrzeba. w każdym
    > razie istnieje cała masa innych diesli o których samochodom sie nie
    > śniło. bez świec, pracują oszczędnie i sprawnie. Na polskich lotniskach
    > jest wiele wozów gaśniczo ratowniczych napędzanych dwusuwowymi Dieslami.
    > Nie mają świec, mają sprężarki powietrza, (niektóre) nie mają turbo.

    Tak zgadza się. Diesel odpali bez świec przy temp. > 10*C (no może i ciut
    mniej) ale _koniecznym_ do tego jest:
    - bardzo dobre "trzymanie" ciśnienia sprężania na każdym z cylindrów bez
    odchyłek większych niż 5%
    - duży stopień sprężania. te wozy gaśnicowe o których wspominasz właśnie to
    nie nowe CRy o st. 16.4:1. Nie mają także czujników świec żarowych i tym
    samym inne mapy w kompie (o ile go mają)

    Zakładając że do współczenego ZSa z CRem (ale i także PD i VP) założyłmy
    rezystory (albo inne "oszukiwacze oproności") na kablach do świec (lub
    przekaźnika) albo programowo zaprogramujemy mapy w ECU do wartości
    zastępczych napięcia od świec tak aby komp nie wywalał błędu to jeszcze
    zostaje problem "zatkania" gwintów w głowicy silnika po wykręconych
    świecach. Jak zapewne wiesz palcem ani korkiem tego nie zrobisz gdyż
    ciśnienie sprężania wynosi od ok. 26 - 35 barów. Jedyna metoda to wkręcenie
    w miejscu świecy manometru do sprawdzania ciśnienia kompresji (sprężania) w
    cylindrze. W ZI można to wprawdzić za pomocą _gumowej_ koncówki pomiarowej.
    Zaś w ZSie ze względu na ww. wysokie ciśnienie spręż. do gry wchodzi tylko
    końcówka z _gwintem_ gdyż w rękach tego NIE utrzymasz (do chyba żeś
    pudzian). I takim sposobem da się go odpalić ale jest jeszcze jeden hint:
    temperatura ... poniżej 0 *C obecnych Common Rail'ów NIE odpalisz. Koniec
    kropka.

    > ToMasz

    Pozdr.

    --
    Bugatti

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: