-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!not-for-mail
From: "Bugatti" <s...@m...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Date: Sat, 25 Jun 2011 15:39:21 +0200
Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
Lines: 39
Message-ID: <iu4mtj$mlh$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
References: <4e020681$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
<v...@l...institute.com> <itt2mv$irk$1@news.onet.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<ittujf$8i3$1@inews.gazeta.pl> <s...@d...wkurw.org>
<itvbos$106$1@inews.gazeta.pl>
<5...@4...com>
<o5a4i1ufi90w$.dlg@lepper.institute.com> <itvdh9$6k6$1@inews.gazeta.pl>
<iu1khg$8sq$1@mx1.internetia.pl>
<u...@4...com>
<iu2fui$4lf$1@news.net.icm.edu.pl> <iu4mj4$oac$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: ds.pk.edu.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1309007603 23217 149.156.157.66 (25 Jun 2011 13:13:23 GMT)
X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 25 Jun 2011 13:13:23 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
X-Antivirus: avast! (VPS 110625-0, 2011-06-25), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2379078
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości:
> naprawiałem kiedyś silniki Diesla (3-12litrów) które nie miały świec
> żarowych. nie chciałem Kogutkowi dowalać, bo już nie potrzeba. w każdym
> razie istnieje cała masa innych diesli o których samochodom sie nie
> śniło. bez świec, pracują oszczędnie i sprawnie. Na polskich lotniskach
> jest wiele wozów gaśniczo ratowniczych napędzanych dwusuwowymi Dieslami.
> Nie mają świec, mają sprężarki powietrza, (niektóre) nie mają turbo.
Tak zgadza się. Diesel odpali bez świec przy temp. > 10*C (no może i ciut
mniej) ale _koniecznym_ do tego jest:
- bardzo dobre "trzymanie" ciśnienia sprężania na każdym z cylindrów bez
odchyłek większych niż 5%
- duży stopień sprężania. te wozy gaśnicowe o których wspominasz właśnie to
nie nowe CRy o st. 16.4:1. Nie mają także czujników świec żarowych i tym
samym inne mapy w kompie (o ile go mają)
Zakładając że do współczenego ZSa z CRem (ale i także PD i VP) założyłmy
rezystory (albo inne "oszukiwacze oproności") na kablach do świec (lub
przekaźnika) albo programowo zaprogramujemy mapy w ECU do wartości
zastępczych napięcia od świec tak aby komp nie wywalał błędu to jeszcze
zostaje problem "zatkania" gwintów w głowicy silnika po wykręconych
świecach. Jak zapewne wiesz palcem ani korkiem tego nie zrobisz gdyż
ciśnienie sprężania wynosi od ok. 26 - 35 barów. Jedyna metoda to wkręcenie
w miejscu świecy manometru do sprawdzania ciśnienia kompresji (sprężania) w
cylindrze. W ZI można to wprawdzić za pomocą _gumowej_ koncówki pomiarowej.
Zaś w ZSie ze względu na ww. wysokie ciśnienie spręż. do gry wchodzi tylko
końcówka z _gwintem_ gdyż w rękach tego NIE utrzymasz (do chyba żeś
pudzian). I takim sposobem da się go odpalić ale jest jeszcze jeden hint:
temperatura ... poniżej 0 *C obecnych Common Rail'ów NIE odpalisz. Koniec
kropka.
> ToMasz
Pozdr.
--
Bugatti
Następne wpisy z tego wątku
- 25.06.11 15:50 J.F.
- 25.06.11 16:34 kogutek
- 25.06.11 16:31 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 25.06.11 16:34 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 25.06.11 16:36 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 25.06.11 17:25 kogutek
- 25.06.11 17:30 Andrzej Lawa
- 25.06.11 17:33 kogutek
- 25.06.11 17:48 J.F.
- 25.06.11 17:49 Jaroslaw Berezowski
- 25.06.11 18:17 kogutek
- 25.06.11 18:20 Przemysław Czaja
- 25.06.11 18:20 zdan
- 25.06.11 19:05 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 25.06.11 19:14 kogutek
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie