eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 312

  • 61. Data: 2023-03-01 15:53:16
    Temat: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 1 Mar 2023 06:21:51 +0100, Shrek wrote:
    > W dniu 01.03.2023 o 00:06, J.F pisze:
    >>> Bo ja wiem - zasada że wjeżdzający na rondo ma pierwszeństwo jest bez
    >>> sensu bo zaraz się zablokuje.
    >>
    >> Czy tak zaraz ... no jest ryzyko.
    >> Ale czy wtedy rownorzedne skrzyzowanie sie tez nie zablokuje,
    >> a rondo "po polsku" nie zmonopolizuje ruchu w jednym kierunku ?
    >
    > Jak są warunki do "monopolizacji kierunku" to wcześniej się zablowkuje
    > bez dodatkowych znaków.
    > Ogólnie takie małe ronda są do dupu - to konkretne nie służy nawet
    > "uspokojeniu" ruchu.

    IMO - małe nie są złe. Bo z załozenia na drodze o małym natężęniu
    ruchu.

    Złe są te duze, o dwóch czy więcej pasach na obwodzie, i duzym
    natężeniu, gdzie pasy trzeba zmieniac czesto.

    Jeden przypadek z wroclawskiego podwórka opisywałem.

    J.


  • 62. Data: 2023-03-01 16:46:34
    Temat: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.03.2023 o 08:57, J.F pisze:

    >> Żeby ładnie w naturze wyglądało - plac jeszcze z jakimś pomnikiem.
    >
    > W naturze to tak srednio wyglada - z poziomu gruntu malo widac.
    >
    > https://goo.gl/maps/enr44MNTkCfxdWA58
    >
    > Za niemca drzew nie bylo?

    A co ci się w drzewach nie podoba - rzynajmniej kutasa nie widać;)


    > Wersja 2.0
    > https://goo.gl/maps/vcH7EMjGhXhghkjK8


    Blee.

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 63. Data: 2023-03-01 17:57:33
    Temat: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.03.2023 o 15:53, J.F pisze:

    > IMO - małe nie są złe. Bo z załozenia na drodze o małym natężęniu
    > ruchu.

    Ale czemu mają służyć - to konkretne nawet ruchu nie uspokaja, bo wyspa
    jest z boku.

    Problem w tym, że robi się je nie tylko na małych natężeniu. Pół biedy
    jak jednopasmowe - wtedy tylko bez sensu. Gorzej jak dwa pasy i nie ma
    gdzie pasów między wjazdami zmieniać.

    > Złe są te duze, o dwóch czy więcej pasach na obwodzie, i duzym
    > natężeniu, gdzie pasy trzeba zmieniac czesto.

    Jak są duże to da się zmienić. Gorzej jak są "ursynowskie"



    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 64. Data: 2023-03-02 07:03:57
    Temat: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-03-2023 o 15:53, J.F pisze:
    > On Wed, 1 Mar 2023 06:21:51 +0100, Shrek wrote:

    >> Ogólnie takie małe ronda są do dupu - to konkretne nie służy nawet
    >> "uspokojeniu" ruchu.
    >
    > IMO - małe nie są złe. Bo z załozenia na drodze o małym natężęniu
    > ruchu.
    >
    > Złe są te duze, o dwóch czy więcej pasach na obwodzie, i duzym
    > natężeniu, gdzie pasy trzeba zmieniac czesto.

    Co znaczy często?
    I czy na przykład nie wjechało się złym pasem?


  • 65. Data: 2023-03-02 08:39:19
    Temat: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2023-03-02 o 07:03, Cavallino pisze:
    > W dniu 01-03-2023 o 15:53, J.F pisze:
    >> On Wed, 1 Mar 2023 06:21:51 +0100, Shrek wrote:
    >
    >>>    Ogólnie takie małe ronda są do dupu - to konkretne nie służy nawet
    >>> "uspokojeniu" ruchu.
    >>
    >> IMO - małe nie są złe. Bo z załozenia na drodze o małym natężęniu
    >> ruchu.
    >>
    >> Złe są te duze, o dwóch czy więcej pasach na obwodzie, i duzym
    >> natężeniu, gdzie pasy trzeba zmieniac czesto.
    >
    > Co znaczy często?
    > I czy na przykład nie wjechało się złym pasem?

    W takim razie jedynym prawidłowym pasem jest prawy, co jest właśnie
    dowodem na lekki bezsens dużych rond, chyba że będziemy jakieś turbinowe
    molochy robić.

    --
    Liwiusz


  • 66. Data: 2023-03-02 08:49:53
    Temat: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Mar 2023 07:03:57 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 01-03-2023 o 15:53, J.F pisze:
    >> On Wed, 1 Mar 2023 06:21:51 +0100, Shrek wrote:
    >
    >>> Ogólnie takie małe ronda są do dupu - to konkretne nie służy nawet
    >>> "uspokojeniu" ruchu.
    >>
    >> IMO - małe nie są złe. Bo z załozenia na drodze o małym natężęniu
    >> ruchu.
    >>
    >> Złe są te duze, o dwóch czy więcej pasach na obwodzie, i duzym
    >> natężeniu, gdzie pasy trzeba zmieniac czesto.
    >
    > Co znaczy często?
    > I czy na przykład nie wjechało się złym pasem?

    jedziesz "prosto" i wjezdzasz lewym (o ile na wjezdzie są dwa)
    to przecinasz "zewnetrzny obwodowy", a potem trzeba sie przebic z
    wewnętrznego na zewnetrzny przed zjazdem.

    Rondo nie eliminuje krzyzowania sie kierunków ruchu.
    Takie z jednym pasem sprowadza to krzyzowanie do łączenia i
    rozwidlania, jak pasów wiecej, to krzyzowanie zostaje.

    Chyba, ze jakies turbinowe - ale i tam sie tak naprawde krzyżują.

    J.


  • 67. Data: 2023-03-02 08:56:08
    Temat: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 1 Mar 2023 17:57:33 +0100, Shrek wrote:
    > W dniu 01.03.2023 o 15:53, J.F pisze:
    >> IMO - małe nie są złe. Bo z załozenia na drodze o małym natężęniu
    >> ruchu.
    >
    > Ale czemu mają służyć - to konkretne nawet ruchu nie uspokaja, bo wyspa
    > jest z boku.

    W/g Szwedów - jednak troche uspokaja, a w dodatku wektory predkosci
    bardziej zblizone, wiec róznica mniejsza, i wypadki mniej groźne.

    W dodatku przy srednim natężeniu łatwiej sie wcisnąc z bocznej ulicy,
    bo jadąc prosto czy w lewo - wystarczy luka tylko z jednej strony.

    > Problem w tym, że robi się je nie tylko na małych natężeniu. Pół biedy
    > jak jednopasmowe - wtedy tylko bez sensu. Gorzej jak dwa pasy i nie ma
    > gdzie pasów między wjazdami zmieniać.

    Tak jest.

    >> Złe są te duze, o dwóch czy więcej pasach na obwodzie, i duzym
    >> natężeniu, gdzie pasy trzeba zmieniac czesto.
    >
    > Jak są duże to da się zmienić. Gorzej jak są "ursynowskie"

    A co to "ursynowskie" ?

    J.


  • 68. Data: 2023-03-02 09:17:46
    Temat: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 1 Mar 2023 16:46:34 +0100, Shrek wrote:
    > W dniu 01.03.2023 o 08:57, J.F pisze:
    >>> Żeby ładnie w naturze wyglądało - plac jeszcze z jakimś pomnikiem.
    >>
    >> W naturze to tak srednio wyglada - z poziomu gruntu malo widac.
    >>
    >> https://goo.gl/maps/enr44MNTkCfxdWA58
    >>
    >> Za niemca drzew nie bylo?
    >
    > A co ci się w drzewach nie podoba - rzynajmniej kutasa nie widać;)

    Do drzew nic nie mam - tylko w naturze z ładnego widoku zostają tylko
    drzewa. Park mozna zrobic z boku, nie musi byc w srodku ruchliwej
    ulicy.

    Czyli zostaje piękny widok na mapie ... ewentualnie z balonu, bo
    samolotow jeszcze nie znano, ani wieżowców.


    >> Wersja 2.0
    >> https://goo.gl/maps/vcH7EMjGhXhghkjK8
    >
    > Blee.

    Ale koncepcja jest - otoczyc jajo budynkami w owal, zrobić im skośne
    daszki.
    Moze by i to ładnie wyglądało, gdyby dało sie zrobic, a tam troche
    starych budynków i szerokie drogi ...

    Nawiasem mowiac - amerykanskie miasta "w kratke" (nie
    zawsze/wszedzie), bo tam zaczynalo sie od wizyty geometry na pustej
    przestrzeni. Dzielil na przyjetą siatke.

    Ale ... dzieki temu mozna zieloną fale zrobic, a nie jak u nas - kazda
    droga inaczej.

    Choc przyznam, ze nie liczylem, do jakiej przedkosci ich kratka pasuje
    - moze do nieodpowiedniej.

    J.


  • 69. Data: 2023-03-02 09:45:39
    Temat: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-03-2023 o 08:39, Liwiusz pisze:
    > W dniu 2023-03-02 o 07:03, Cavallino pisze:
    >> W dniu 01-03-2023 o 15:53, J.F pisze:
    >>> On Wed, 1 Mar 2023 06:21:51 +0100, Shrek wrote:
    >>
    >>>>    Ogólnie takie małe ronda są do dupu - to konkretne nie służy nawet
    >>>> "uspokojeniu" ruchu.
    >>>
    >>> IMO - małe nie są złe. Bo z załozenia na drodze o małym natężęniu
    >>> ruchu.
    >>>
    >>> Złe są te duze, o dwóch czy więcej pasach na obwodzie, i duzym
    >>> natężeniu, gdzie pasy trzeba zmieniac czesto.
    >>
    >> Co znaczy często?
    >> I czy na przykład nie wjechało się złym pasem?
    >
    > W takim razie jedynym prawidłowym pasem jest prawy,

    Niby dlaczego?
    Ta jedna dodatkowa zmiana pasa to to "często" o które pytałem?
    Jak ktoś nie potrafi zmieniać pasów, to lekarstwem jest odebranie mu PJ,
    a nie szukanie problemów w rondach.


  • 70. Data: 2023-03-02 09:47:36
    Temat: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-03-2023 o 08:49, J.F pisze:

    > jedziesz "prosto" i wjezdzasz lewym (o ile na wjezdzie są dwa)
    > to przecinasz "zewnetrzny obwodowy", a potem trzeba sie przebic z
    > wewnętrznego na zewnetrzny przed zjazdem.

    Oj straszne, w ruchu miejskim trzeba raz zmienić pas....

    >
    > Rondo nie eliminuje krzyzowania sie kierunków ruchu.
    > Takie z jednym pasem sprowadza to krzyzowanie do łączenia i
    > rozwidlania, jak pasów wiecej, to krzyzowanie zostaje.
    >
    > Chyba, ze jakies turbinowe - ale i tam sie tak naprawde krzyżują.

    Ale że linie na wjazdach?
    I że to jest problem niby?

    Naprawdę każdy zdający na PJ powinien mieć egzamin na Rondzie Rataje w
    Poznaniu? ;-)

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 ... 20 ... 30 ... 32


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: