-
81. Data: 2009-04-06 11:43:44
Temat: Re: zdjecia w locie
Od: "mj" <m...@p...onet.pl>
uriuk napisał
> Smiem twierdzic, ze wiekszosc zdjec lotniczych wykonuja jednak piloci ;)
Skromny jesteś. Czytającym jeszcze nie chciało się zajrzeć na Twoją stronę i do
Twojej galerii. Wielokrotnie podziwiałem Twoje zdjęcia na regionalne.wrocław.
Zrobię to za Ciebie i podam porzadnego linka:
http://www.uriuk.com/galeria/index.php
Ogladając można będzie się zorientować gdzie można latać i focić :-))
MJ
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
82. Data: 2009-04-06 11:47:18
Temat: Re: zdjecia w locie
Od: "Wit\(old\)" <wicio100(cut)@poczta.onet.pl>
Użytkownik "uriuk" <u...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:grcgkq$pvg$1@inews.gazeta.pl...
> Wit\(old\) napisał:
>
>> Acha na stronie nie ma info na ten temat, ale jest kontakt. Z tego co
>> wiem
>> to latają na pułapach do 200m - bo wtedy nie są potrzebne zezwolenia od
>> służb lotniczych.
>
>
> Ktos ci bzdur naopowiadal.
> Przestrzen powietrzna dzieli sie z grubsza na klase G, ktora ma status
> podobny do drogi publicznej (masz prawo jazdy i przestrzegasz przepisow to
> mozesz latac bez zawiadamiania kogokolwiek) i i na klase C, ktora jest
> kontrolowana, czyli za wszystko odpowiada kontroler i gdzie nie wolno
> wlatywac bez calej masy upierdliwej biurokracji.
> Ta strefa moze wisiec na jakiejs wyskokosci, ale tez siegac ziemi i wtedy
> legalnie nie wolno nawet zeskoczyc z drabiny, a co dopiero model puszczac
> ;).
> Jak tym watku wyczytalem taka mase glupot, ze nie chce mi sie czytac i
> prostowac.
> Zeby robic foty z powietrza potrzebna jest wiedza. Mozna ja zdobyc samemu,
> albo wynajac zawodowca, co wbrew pozorom moze byc tansze.
> Wszystko zalezy gdzie jest obiekt i jakie zdjecia.
> Moge cos podoradzac, ale musze znac szczegoly. Namiary na mnie sa na mojej
> stronie.
Podaj podstawę prawną. Tylko taką która uwzglednia masę modelu.
Wit
-
83. Data: 2009-04-06 23:54:42
Temat: Re: zdjecia w locie
Od: "uriuk" <u...@N...gazeta.pl>
Wit\(old\) napisał:
> Podaj podstawę prawną. Tylko taką która uwzglednia masę modelu.
> Wit
Sluze uprzejmie:
http://bap-sip.lex.pl/serwis/du/2003/1333.htm
Model jest bezpilotowym statkiem powietrznym i jako taki podlega Prawu
Lotniczemu, a to prawo wyraznie okresla zasady poruszania sie statkow
powietrznych w przestrzeni kontrolowanej.
uriuk
www.uriuk.com
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
84. Data: 2009-04-07 05:29:59
Temat: Re: zdjecia w locie
Od: "Wit\(old\)" <wicio100(cut)@poczta.onet.pl>
Użytkownik "uriuk" <u...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:gre4o2$meb$1@inews.gazeta.pl...
> Wit\(old\) napisał:
>
>> Podaj podstawę prawną. Tylko taką która uwzglednia masę modelu.
>> Wit
>
>
> Sluze uprzejmie:
> http://bap-sip.lex.pl/serwis/du/2003/1333.htm
> Model jest bezpilotowym statkiem powietrznym i jako taki podlega Prawu
> Lotniczemu, a to prawo wyraznie okresla zasady poruszania sie statkow
> powietrznych w przestrzeni kontrolowanej.
>
> uriuk
Pod linkiem jest klasyfikacja statków powietrznych - OK. Piszesz, o
przestrzeni kontrolowanej czyli -jeśli dobrze rozumiem powyżej 95m?
Przejrzałem sobie http://www.aeroklub.petrolot.pl/pliki/annex2g.pdf i
wnioskuję że do wysokości 95m moge sobie latać czym chce bez żadnych
pozwoleń Z WYŁĄCZENIEM OBSZARÓW SZCZEGÓLNYCH - OKOLICE LOTNISK ITP.
Jeśli źle rozumuję to proszę o korektę.
Wit
-
85. Data: 2009-04-07 06:34:46
Temat: Re: zdjecia w locie
Od: j...@a...at
On 7 Apr., 07:29, "Wit\(old\)" <wicio100(cut)@poczta.onet.pl> wrote:
> Użytkownik "uriuk" <u...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomościnews:gre4o2$meb$1@inews.gazeta.pl...
>
> > Wit\(old\) napisał:
>
> >> Podaj podstawę prawną. Tylko taką która uwzglednia masę modelu.
> >> Wit
>
> > Sluze uprzejmie:
> >http://bap-sip.lex.pl/serwis/du/2003/1333.htm
> > Model jest bezpilotowym statkiem powietrznym i jako taki podlega Prawu
> > Lotniczemu, a to prawo wyraznie okresla zasady poruszania sie statkow
> > powietrznych w przestrzeni kontrolowanej.
>
> > uriuk
>
> Pod linkiem jest klasyfikacja statków powietrznych - OK. Piszesz, o
> przestrzeni kontrolowanej czyli -jeśli dobrze rozumiem powyżej 95m?
> Przejrzałem sobiehttp://www.aeroklub.petrolot.pl/pliki/annex2g.p
dfi
> wnioskuję że do wysokości 95m moge sobie latać czym chce bez żadnych
> pozwoleń Z WYŁĄCZENIEM OBSZARÓW SZCZEGÓLNYCH - OKOLICE LOTNISK ITP.
> Jeśli źle rozumuję to proszę o korektę.
> Wit
NIe - zupelnie bledny wnioski - w szczegolnosci ten ze mozesz sobie
latac czym chcesz bez pozwolen.
to nie stany , gdzie istnieja tzw sportowe urzadzenia latajace i nie
wymagane sa licencje przy pewnach ograniczeniach ( np odleglosc od
lotniska macierzystego ) .
Praktycznie na wszystko na czym sie da latac w POlsce wymagana jest
jekas licencja.
Struktura przestrzenie powietrznej jest bardziej skomplikowana niz
tylko kontrolowana / niekontrolowana . Do tego w kazdym miejscu
projektuje sie ja inaczej choc w oparciu o pewne standardowe "
klocki".
Wysokosci w lotnictwie choc nieco wyzej mierzy sie w tzw poziomach
czyli jest to wysokosc barometryczna - nie w metrach a w jednostkach
cisnienia , oznacza to ze ze zmiana cisnienia powietrza zmienia sie
rzeczywista wysokosc lotu choc wysokosciomierz wskazuje te sama
wysokosc w metrach. ( np moze pokazywac 3000 m , a w rzeczywistosci
moze to byc np 2900 i to nie jest niebezpieczne , gdyz wszystkie
statki powietrzne znajdujace sie na tej samej wysokosci beda mialy
wskazana te sama wartosc liczbowa okreslajaca wysokosc ).
Jesli chcesz znalezc odpowiedz na swoje pytanie to musisz zobaczyc na
mape lotniczej tzw ICAO VFR - w jakim rejonie jak jest przestrzen
zbudowana.. W dodatku nastepuja czesto zmiany , sa ciagle
aktualizacje.
Nie mozna powiedziec a priori ze w miescie zawsze jezdzi sie 50 kmh ,
bo przeciez wiemy ze sa miejsca gdzie zezwala sie na predkosc np do 70
kmh w innych tylko do 30 kmh.
najlepiej zapytaj na rec.lotnictwo - jak znam uczynnosc ludzi
zajmujacych sie lotnictwem dowiesz sie wiecej o interesujacym Cie
rejonie.
Najmniejsze ograniczenia wystepuja w przestrzenie klasy G - jesli sa
spelnione okreslone warunki meteoroligiczne i masz wymagana licencje
wsiadasz do maszyny odpowiednio wyposarzonej i lecisz nikogo nie
pytajac , ale tez dbajac sam o wlasne bezpieczenstwo i separacje od
innych.
Z tym ze fenomenem Polski sa nalozone na te przestrzen G ograniczenia
czasowe - tzn z jednej strony istnieje G a z drugiej strony nalozono
na nia takie ograniczenia ze nie lata sie w niej jak w G.
Ale szczegoly na oficjalnej mapie ICAO VFR -albo w oficjlanym
dokumnecie zwanym AIP.
( Tylko ) tam mozna sie dowiedziec wszystkiego z cala pewnoscia.
XXX
-
86. Data: 2009-04-07 08:59:10
Temat: Re: zdjecia w locie
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
j...@a...at pisze:
> On 6 Apr., 08:27, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
> wrote:
>> j...@a...at pisze:
>>
>>> do celow prywatnych generalnie mozna robic zdjecia z wyjatkiem
>>> obiektow zakazanych .
>> Kolega ostatnie 10 lat przespał? ;->
>>
>> Ustawa z 22 stycznia 1999 roku zastąpiła wcześniejsze bzdurne przepisy z
>> zakazami "filmowania, fotografowania i szkicowania" dla "szarego obywatela".
>>
>> Obecnie taki zakaz dotyczyć może wyłącznie osób dopuszczonych do
>> informacji niejawnych.
>
> powod byl zupelnie inny.
> nie o zakaz fotografowania chodzilo na dworcu , tylko potraktowano
> osoby fotografujace komercyjnie na terenie dworca , tak , ze wykonuja
> swoja dzialanosc komercyjna na terenie dworca bez zgody uzytkownika.
> to tak jakby ktos otwarl sobie sklepik na terenie dworca bez wiedzy
> uzytkownika.
ROTFL
To już równie dobrze mogli się czepiać dowolnej kobiety bez widocznego
bagażu chodzącej po peronie tam i z powrotem - w końcu kto wie, czy nie
uprawia działalności komercyjnej ;->
-
87. Data: 2009-04-07 10:25:16
Temat: Re: zdjecia w locie
Od: "uriuk" <u...@N...gazeta.pl>
Wit\(old\) napisał:
> Pod linkiem jest klasyfikacja statków powietrznych - OK. Piszesz, o
> przestrzeni kontrolowanej czyli -jeśli dobrze rozumiem powyżej 95m?
> Przejrzałem sobie http://www.aeroklub.petrolot.pl/pliki/annex2g.pdf i
> wnioskuję że do wysokości 95m moge sobie latać czym chce bez żadnych
> pozwoleń Z WYŁĄCZENIEM OBSZARÓW SZCZEGÓLNYCH - OKOLICE LOTNISK ITP.
> Jeśli źle rozumuję to proszę o korektę.
Juz koryguje ;)
FL 095 (Flight Level 095) oznacza 9 500 stop, czyli jakies 2900 m. Powyzej
tej wysokosci lezy strefa kontrolowana, co wcale nie znaczy, ze nie moze
siegac do ziemi. Wokol wszystkich lotnisk siega. Tak sie sklada, ze duze
miasta maja lotniska, wiec przewaznie leza w tej strefie. Ma to glebokie
uzasadnienie, bo pewnie wolalbys, zeby Boening ktorym wracasz z wakacji nie
wessal do silnika jakiegos modelu, ktory na podejsciu dolotniska puszczal
sobie radosny modelarz.
Ustawodawca okresla tylko, ze do latania modelem powyzej 30 kg potrzebna
jest specjalna licencja, ale nie ma zadnego zwiazku z tym, jakim modelem
wolno latac w strefach kontrolowanych. Now wolno zadnym!
Nawet puszczenie samolociku z papieru z okna Mariotta jest naruszeniem
paragrafu o stworzeniu zagrozenia w ruchu powietrznym, wodnym i ladowym.
Z racji wykonywania zawodu instruktora musialem kilkukrotnie wzywac policje
do usuniecia misiow, ktorym sie wydawalo, ze moga robic co chca, bo sa u
siebie badz u wujka na wakacjach i zaklocali wykonywanie lotow. Mieli bardzo
zdziwione miny, kiedy sie okazywalo, ze nie bedzie mandatu, tylko prokurator
i w perspektywie minmum pol roku w zawieszeniu (jak do tej pory powodowalo
to gwaltowny atak skruchy i lzy w oczach, ktore na tyle zmiakczaly sumienie
policjantow, ze wydawali krotkie polecenie "sp... i zebym cie tu wiecej nie
widzial").
uriuk
www.uriuk.com
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
88. Data: 2009-04-07 11:03:32
Temat: Re: zdjecia w locie
Od: j...@a...at
On 7 Apr., 10:59, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
wrote:
> j...@a...at pisze:
>
>
>
>
>
> > On 6 Apr., 08:27, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
> > wrote:
> >> j...@a...at pisze:
>
> >>> do celow prywatnych generalnie mozna robic zdjecia z wyjatkiem
> >>> obiektow zakazanych .
> >> Kolega ostatnie 10 lat przespał? ;->
>
> >> Ustawa z 22 stycznia 1999 roku zastąpiła wcześniejsze bzdurne przepisy z
> >> zakazami "filmowania, fotografowania i szkicowania" dla "szarego obywatela".
>
> >> Obecnie taki zakaz dotyczyć może wyłącznie osób dopuszczonych do
> >> informacji niejawnych.
>
> > powod byl zupelnie inny.
> > nie o zakaz fotografowania chodzilo na dworcu , tylko potraktowano
> > osoby fotografujace komercyjnie na terenie dworca , tak , ze wykonuja
> > swoja dzialanosc komercyjna na terenie dworca bez zgody uzytkownika.
> > to tak jakby ktos otwarl sobie sklepik na terenie dworca bez wiedzy
> > uzytkownika.
>
> ROTFL
>
> To już równie dobrze mogli się czepiać dowolnej kobiety bez widocznego
> bagażu chodzącej po peronie tam i z powrotem - w końcu kto wie, czy nie
> uprawia działalności komercyjnej ;->- Zitierten Text ausblenden -
>
> - Zitierten Text anzeigen -
masz na mysli tzw panie spod "czerwonej latarni" np ?
problem w tym, ze czerwona latarnia w kolejnictwie kojarzy sie z
zamknietym wjazdem , a wiec nikt nie wpadnie na mysl by podejrzewac
panie o dzialanosc komercyjna na terenie dworca bez zgody
zarzadu ;-)) , wrecz przeciwnie raczej skojarza to z wylaczeniem z
ruchu :-))
-
89. Data: 2009-04-07 21:42:35
Temat: Re: zdjecia w locie
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
j...@a...at pisze:
>> To już równie dobrze mogli się czepiać dowolnej kobiety bez widocznego
>> bagażu chodzącej po peronie tam i z powrotem - w końcu kto wie, czy nie
>> uprawia działalności komercyjnej ;->- Zitierten Text ausblenden -
>>
>> - Zitierten Text anzeigen -
>
> masz na mysli tzw panie spod "czerwonej latarni" np ?
Na przykład.
Albo może handluje narkotykami. Albo jest z agencji detektywistycznej i
śledzi męża klientki - więc też uprawia komercję ;)
> problem w tym, ze czerwona latarnia w kolejnictwie kojarzy sie z
> zamknietym wjazdem , a wiec nikt nie wpadnie na mysl by podejrzewac
> panie o dzialanosc komercyjna na terenie dworca bez zgody
> zarzadu ;-)) , wrecz przeciwnie raczej skojarza to z wylaczeniem z
> ruchu :-))
Ale poważniej - czy ktoś robi coś komercyjnie, czy też nie, w zgodzie z
prawem kolej może im skoczyć. Przede wszystkim nie mają możliwości (ani
formalnej, ani technicznej) do sprawdzenia, czy ktoś chodzi/fotografuje
komercyjnie, czy też nie.
Niezgodnie z prawem - cóż... Niezgodnie z prawem to można sobie i
dowolną sumę z banku wypłacić ;)