-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!lublin.pl!uw.edu.pl!new
sgate.cistron.nl!newsgate.news.xs4all.nl!194.109.133.84.MISMATCH!newsfeed.xs4al
l.nl!newsfeed5.news.xs4all.nl!xs4all!feeder.news-service.com!postnews.google.co
m!v15g2000yqn.googlegroups.com!not-for-mail
From: j...@a...at
Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
Subject: Re: zdjecia w locie
Date: Mon, 6 Apr 2009 23:34:46 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 78
Message-ID: <d...@v...googlegroups.com>
References: <2...@4...com> <grc3ld$lcd$1@news.onet.pl>
<grc4lk$nf4$1@news.onet.pl> <grcgkq$pvg$1@inews.gazeta.pl>
<grcq56$shi$1@news.onet.pl> <gre4o2$meb$1@inews.gazeta.pl>
<greodp$qq6$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 80.121.3.148
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1239086087 27679 127.0.0.1 (7 Apr 2009 06:34:47 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Tue, 7 Apr 2009 06:34:47 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: v15g2000yqn.googlegroups.com; posting-host=80.121.3.148;
posting-account=FdZP6AoAAABTTDSWlJxJVrNz1vVVtUux
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; GTB5; .NET CLR
1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR
3.0.04506.30),gzip(gfe),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:800858
[ ukryj nagłówki ]On 7 Apr., 07:29, "Wit\(old\)" <wicio100(cut)@poczta.onet.pl> wrote:
> Użytkownik "uriuk" <u...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomościnews:gre4o2$meb$1@inews.gazeta.pl...
>
> > Wit\(old\) napisał:
>
> >> Podaj podstawę prawną. Tylko taką która uwzglednia masę modelu.
> >> Wit
>
> > Sluze uprzejmie:
> >http://bap-sip.lex.pl/serwis/du/2003/1333.htm
> > Model jest bezpilotowym statkiem powietrznym i jako taki podlega Prawu
> > Lotniczemu, a to prawo wyraznie okresla zasady poruszania sie statkow
> > powietrznych w przestrzeni kontrolowanej.
>
> > uriuk
>
> Pod linkiem jest klasyfikacja statków powietrznych - OK. Piszesz, o
> przestrzeni kontrolowanej czyli -jeśli dobrze rozumiem powyżej 95m?
> Przejrzałem sobiehttp://www.aeroklub.petrolot.pl/pliki/annex2g.p
dfi
> wnioskuję że do wysokości 95m moge sobie latać czym chce bez żadnych
> pozwoleń Z WYŁĄCZENIEM OBSZARÓW SZCZEGÓLNYCH - OKOLICE LOTNISK ITP.
> Jeśli źle rozumuję to proszę o korektę.
> Wit
NIe - zupelnie bledny wnioski - w szczegolnosci ten ze mozesz sobie
latac czym chcesz bez pozwolen.
to nie stany , gdzie istnieja tzw sportowe urzadzenia latajace i nie
wymagane sa licencje przy pewnach ograniczeniach ( np odleglosc od
lotniska macierzystego ) .
Praktycznie na wszystko na czym sie da latac w POlsce wymagana jest
jekas licencja.
Struktura przestrzenie powietrznej jest bardziej skomplikowana niz
tylko kontrolowana / niekontrolowana . Do tego w kazdym miejscu
projektuje sie ja inaczej choc w oparciu o pewne standardowe "
klocki".
Wysokosci w lotnictwie choc nieco wyzej mierzy sie w tzw poziomach
czyli jest to wysokosc barometryczna - nie w metrach a w jednostkach
cisnienia , oznacza to ze ze zmiana cisnienia powietrza zmienia sie
rzeczywista wysokosc lotu choc wysokosciomierz wskazuje te sama
wysokosc w metrach. ( np moze pokazywac 3000 m , a w rzeczywistosci
moze to byc np 2900 i to nie jest niebezpieczne , gdyz wszystkie
statki powietrzne znajdujace sie na tej samej wysokosci beda mialy
wskazana te sama wartosc liczbowa okreslajaca wysokosc ).
Jesli chcesz znalezc odpowiedz na swoje pytanie to musisz zobaczyc na
mape lotniczej tzw ICAO VFR - w jakim rejonie jak jest przestrzen
zbudowana.. W dodatku nastepuja czesto zmiany , sa ciagle
aktualizacje.
Nie mozna powiedziec a priori ze w miescie zawsze jezdzi sie 50 kmh ,
bo przeciez wiemy ze sa miejsca gdzie zezwala sie na predkosc np do 70
kmh w innych tylko do 30 kmh.
najlepiej zapytaj na rec.lotnictwo - jak znam uczynnosc ludzi
zajmujacych sie lotnictwem dowiesz sie wiecej o interesujacym Cie
rejonie.
Najmniejsze ograniczenia wystepuja w przestrzenie klasy G - jesli sa
spelnione okreslone warunki meteoroligiczne i masz wymagana licencje
wsiadasz do maszyny odpowiednio wyposarzonej i lecisz nikogo nie
pytajac , ale tez dbajac sam o wlasne bezpieczenstwo i separacje od
innych.
Z tym ze fenomenem Polski sa nalozone na te przestrzen G ograniczenia
czasowe - tzn z jednej strony istnieje G a z drugiej strony nalozono
na nia takie ograniczenia ze nie lata sie w niej jak w G.
Ale szczegoly na oficjalnej mapie ICAO VFR -albo w oficjlanym
dokumnecie zwanym AIP.
( Tylko ) tam mozna sie dowiedziec wszystkiego z cala pewnoscia.
XXX
Następne wpisy z tego wątku
- 07.04.09 10:25 uriuk
- 07.04.09 08:59 Andrzej Lawa
- 07.04.09 11:03 j...@a...at
- 07.04.09 21:42 Andrzej Lawa
Najnowsze wątki z tej grupy
- Trochę NTG - Vegas Pro
- Nikon D5500 i wyzwalanie migawki
- Canon 550D
- EOS 600D i balans bieli w filmach
- EOS 90D i sentymenty
- Skanowanie: Canon MG2550S vs HP OfficeJet 6950
- czas exif a czas modyfikacji pliku
- karta SD po formacie odzyskiwanie zdjęć i filmów
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Eltec nie zyje?
- Steve McCurry
- Light - lajkowe klasyki od Chinczykow
- Forum o Sony serii A (alfa)?
- obrobka RAW na konputerze
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?