  • 1. Data: 2009-04-02 15:00:12
    Temat: jaki JPEG?
    Od: T...@s...in.the.world

    Witamm,

    Zdjecia robie z reguly w formacie RAW+JPG.
    W aparacie jest mozliwosc wyboru jakosci i wielkosci JPEG: wielkosc
    2-6-10MPix i jakosc (stopien kompresji).
    Zdjecia (pomniejszone z JPG, po prostej korekcie) ogladam z reguly na
    www. RAWy sa 'na wszelki wypadek'. Sluza mi do tego, zeby byla
    _mozliwosc_ lepszej edycji, no i zeby nie stracic fajnego zdjecia,
    gdybym akurat mial fantazje je na WorldPressPhoto wyslac. Niewazne.
    Zawsze mialem ustawiona najwieksza wielkosc JPG. Bo i tak zmniejszam do
    rozmiarow Picassowych.

    Pytanie, czy robic tak jak jest, czy w takim wypadku wystarczy wielkosc
    JPG 2MPix? I tak przeciez potem zmniejszam tego JPGa.

    TA

  • 2. Data: 2009-04-02 15:03:28
    Temat: Re: jaki JPEG?
    Od: "Rakan" <n...@p...fm>

> [...]
    >
    > Pytanie, czy robic tak jak jest, czy w takim wypadku wystarczy wielkosc
    > JPG 2MPix? I tak przeciez potem zmniejszam tego JPGa.

    \
    stwarzasz sam sobie problem,
    1. rob tylko raw
    2. wyciągasz z tego kazdego jpega
    3 masz mozliwosc bezproblemowego powrotu do tego co bylo źrodlem jpga.

    reasumujac... po co Ci jpg? skoro i tak robisz w raw.

    rak

  • 3. Data: 2009-04-02 15:53:26
    Od: "Zennon" <z...@n...pl>

    Użytkownik "Rakan" <n...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > 3 masz mozliwosc bezproblemowego powrotu do tego co bylo źrodlem jpga.
    >
    > reasumujac... po co Ci jpg? skoro i tak robisz w raw.

    Dokladnie. A Irvan View szybciutko batchem konwertuje RAWy do jpg-ow o
    polowe mniejszych niz oryginal i mozesz sobie podlgadac je byle czym.

    Zennon

  • 4. Data: 2009-04-02 16:49:01
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    Zennon pisze:
    > Dokladnie. A Irvan View szybciutko batchem konwertuje RAWy do jpg-ow

    A uzytkownicy Nikona moga uzyc Preview Extractora, ktory nic nie
    konwertuje tylko wyciaga fizyczne JPGi z NEFow -- i robi to nadzwyczaj
    blyskawicznie...

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 5. Data: 2009-04-02 17:06:00
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    marcin.STIG.saldat napisał(a):

    > A uzytkownicy Nikona moga uzyc Preview Extractora, ktory nic nie
    > konwertuje tylko wyciaga fizyczne JPGi z NEFow -- i robi to nadzwyczaj
    > blyskawicznie...

    Polecam: "Instant JPEG from RAW".

    j.

    --
    "Można wysnuć wniosek, że przyszłością gier są małe opalizujące krążki -
    płyty kompaktowe. Głównym tego powodem jest nieopłacalność skopiowania

  • 6. Data: 2009-04-02 19:52:34
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <gr2kl2$mrt$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
    "Rakan" <n...@p...fm> wrote:

> [...]
    > 3 masz mozliwosc bezproblemowego powrotu do tego co bylo źrodlem jpga.
    >
    > reasumujac... po co Ci jpg? skoro i tak robisz w raw.

    Po to, ze mam b. stary komputer i soft do obrobki RAW z Pentaxa dziala
    na nim b. slamazarnie.
    Znacznie wygodniej obrabiac na nim kilkumegowe JPEGI.

    I tak leci do na www.

    Czy moge prosic o odpowiedzi na zadane przeze mnie pytanie?

    TA

  • 7. Data: 2009-04-02 22:41:57
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze T...@s...in.the.world:

    > Czy moge prosic o odpowiedzi na zadane przeze mnie pytanie?

    Ustaw 6Mpix.

  • 8. Data: 2009-04-03 19:24:05
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 02.04.2009, o godzinie 21.52.34, na pl.rec.foto.cyfrowa,
    T...@s...in.the.world napisał(a):

> [...]
    >
    > I tak leci do na www.
    >
    > Czy moge prosic o odpowiedzi na zadane przeze mnie pytanie?

    2mpix będzie wystarczające IMO.
    Zresztą zrób sobie eksperyment - ta sama scena zróżnicowana i
    kolorystycznie (konieczne z czerwieniami) i fizycznie (różne faktury) i
    trzy różnej jakości JPG. Zrób z nimi to co zawsze i porównaj.

    Z drugiej strony (jakiego byś komputera nie miał) IrfanView wciąga RAWy
    (ZTCK to w z k10d wczytuje JPG zaszyty w RAWie). Robisz wtedy wsadową
    konwersję tych RAW do JPG i masz to co chciałeś - szybko i bezboleśnie, bo
    to nie jest de facto konwersja RAW do JPG tylko wyciągnięcie JPG, zrobienie
    jakiś opcji na tym JPG (rozmiar, ostrość itp. - co sobie w IrfanView
    wybierzesz) i zapisanie go jako JPG.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 9. Data: 2009-04-04 19:13:26
    Od: arti <t...@p...onet.pl>

    On 2 Kwi, 21:52, T...@s...in.the.world wrote:
    > Czy moge prosic o odpowiedzi na zadane przeze mnie pytanie?

    Ale gdzie jest problem? Zrob w 2mpix, zrob w 6mpix, pomniejsz obydwa,
    porownaj i sam zobacz, ktore wyszlo lepiej, czy w ogole sa jakies
    istotne dla Ciebie roznice? Bedziesz robil w 6mpix, bo ktos Ci
    powiedzial ze bedzie lepsza jakosc, choc wcale tego nie widzisz? :)

    Osobiscie polecam 6mpix aby miec ewentualnie wieksza swobode w
    kadrowaniu.

  • 10. Data: 2009-04-04 21:23:21
    Od: T...@s...in.the.world

    In article
    <d...@f...go
    oglegroups.com>,
    arti <t...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > istotne dla Ciebie roznice? Bedziesz robil w 6mpix, bo ktos Ci
    > powiedzial ze bedzie lepsza jakosc, choc wcale tego nie widzisz? :)

    No wlasnie dla mnie sa takie same. Ale jestem czlowiekiem sklonnym do
    negocjacji.

    > Osobiscie polecam 6mpix aby miec ewentualnie wieksza swobode w
    > kadrowaniu.

    No wlasnie liczylem na takie odpowiedzi. A nie dziesiatki postow nie na
    temat.

    TA