  • 21. Data: 2009-04-03 09:35:31
    Temat: Re: zdjecia w locie
    Od: m...@g...com

    > hmmm wiesz cos o czym ja nie wiem?
    > Od kiedy nie mozna fotografowac dworcow?
    > Czemu dworzec nie powinien byc fotografowany?
    > I jaki jest przepis to regulujacy :P

    Ale ja nie mowie, ze nie wolno.
    Tylko, ze kilka razy juz byla o to awantura w ostatnim roku. Prawo
    prawem, a "ambicje derektorow" swoja droga.
    Wiec sie zastanawiam czy ktos nadgorliwy nie rzucal sie rowniez o
    powyzsze zdjecia.

  • 22. Data: 2009-04-03 10:26:10
    Od: "uriuk" <u...@N...gazeta.pl>

    m...@g...com napisał:

> [...]
    > prawem, a "ambicje derektorow" swoja droga.
    > Wiec sie zastanawiam czy ktos nadgorliwy nie rzucal sie rowniez o

    Nie rzucal, za wysokie progi, ochroniarze tak wysoko nie podskocza ;)
    Fotografowac wolno wszystko (mam na stronie zdjecia portu marynarki wojennej
    na Helu, miejsce katastrofy Casy na wojskowym lotnisku w Miroslawcu, czy
    kilka miedzynarodowych portow lotniczych), ale Urzad Przeciwlotniczy wymaga
    certyfikacji od pilotow latajacych odplatnie na foto. Wiaze sie to z duzymi
    kosztami, co pozniej znajduje odbicie w cenie wynajmu samolotu. Srednia cena
    w Polsce to 20 PLN za minute. Czas liczy sie najczesciej od wkolowania na
    pas startowy, wiec nie jest to tania zabawa.
    Najlepiej fotografuje sie z paralotni z silnikiem (motoparalotni), ale jest
    ona bardzo wrazliwa na turbulencje, a nad zabudowaniami rzuca zawsze, poza
    tym z przyczyn prawnych nie ma mozliwosci wlotu paralotnia w strefe lotow
    kontrolowanych. Takie strefy sa wokol wszystkich lotnisk komunikacyjnych i
    wojskowych, czyli praktycznie nad wszystkimi duzymi miastami. Oprocz tego sa
    strefy zabronione np parki narodowe.
    Focenie z powietrza ma swoja specyfike (czyli wymaga znajomosci niuansow) i
    przydaje sie tez bardzo dobra znajomosc meteorologii (jak wywalamy niewaska
    kase na samolot, to fajnie by bylo, zeby np horyzont byl widoczny). Moge np
    zdradzic, ze "sliczna pogoda" dla dzialkowicza jest fatalna do focenia (w
    centrum wyzu widocznosc jest marna bo wtedy powietrze opada i kisi caly syf
    nad ziemia).
    Nastepna sprawa jest orientacja w terenie. Przecietny "ziemniak" ma duze
    trudnosci ze zlokalizowaniem z powietrza swojego wlasnego domu, a co dopiero
    znalezienie obiektu znanego jedynie np ze zdjec.
    Pomimo ze latam od 1980 r to bywa, ze tez mam z tym problemy (pare razy
    sfocilem nie to, co trzeba). Wtedy trzeba taki lot powtorzyc (i zaplacic) a
    to bolesne jest ;).
    Zycze milej zabawy (mam nadzieje ze nikogo nie zrazilem)

    uriuk

    www.uriuk.com

  • 23. Data: 2009-04-03 10:39:18
    Od: Jurekk <m...@w...pl>

    5

    > nie jest to az tak skomplikowane .
    > mozna udac sie do najblizszego aeroklubu - zapytac o mozliwosc
    > kilkunastominutowego przelotu widokowego , zapytac czy przelot w
    > porzadanym kierunku bedzie mozliwy.
    > koszt to pareset zlotych.
    > koniecznego zgloszenia trasy przelotu dokona aeroklub.

    i koniecznie zaznacz, że będziesz robił fotolub wideo, bo później się
    okaże , że ci nie pozwolą

  • 24. Data: 2009-04-03 10:41:42
    Od: Jurekk <m...@w...pl>

    > dolnoplaty maja to do siebie , ze w zakrecie dolne skrzydlo przechyla
    > sie dosc znaczenie w dol odslaniajac widok , w gornoplatach z kolei
    > ten gorny plat sie przechyla i zaslania widok..
    > Jesli kabina jest zamknieta to w owiewkach jest zawsze okienko , ktore
    > mozna otworzyc i wystawic przez nie obiektyw.
    > Klopotliwe jest fotografowanie przez plexi..
    >
    > W locie na wprost korzystniejszy jest gornoplat - takimi sa
    > najczescie spotykane u nas wilgi , cessny i wiekszosc UL.
    > Jesli bylby to samolocik UL to one sa co najwyzej dwuosobowe , pasazer
    > siedzi najczesciej obok pilota.

    mi ściągnęli drzwi w Wildze i bez problemu można było focić,
    ale dużo wcześniej wiedzieli, że będa robione zdjęcia

  • 25. Data: 2009-04-03 10:44:39
    Od: Jurekk <m...@w...pl>

    możesz też wybrac jakiś mały smigłowiec

  • 26. Data: 2009-04-03 11:00:58
    Od: j...@a...at

    On 3 Apr., 11:12, "Marek Grochocki" <m...@W...net>
    wrote:
    > <j...@a...at> wrote in message

    .googlegroups.com...

    > A ktore to obiekty sa zakazane?
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > MARC

    te na ktorych jest tabliczka zakaz fotografowania.

  • 27. Data: 2009-04-03 11:07:34
    Od: j...@a...at

    On 3 Apr., 11:35, m...@g...com wrote:

> [...]
    > prawem, a "ambicje derektorow" swoja droga.
    > Wiec sie zastanawiam czy ktos nadgorliwy nie rzucal sie rowniez o

    to nie o to chodzi .
    kiedys byl zakaz fotografowania wszelkich urzadzen kolejowych -
    formalnie nie mozna bylo sfotografowac semafora czy ciuchci.
    wlasciel dworca moze sobie nie zyczyc aby ktos bez jego zgody
    wykonywal zdjecia na jego terenie profesjonalnie czyli odplatnie.
    Osobie prywatnej dla wlasnego celu nikt nie zabroni - co najwyzej
    jakis nadgorliwy moze domniemywac ze robisz to dla kasy i stracisz
    troche czasu na wyjasnienia.
    tak jak np producenci filmu chcac robic swoje zdjecia na dworcu bez
    zgody wlasciciela moga byc usunieci
    tak i maly prywaciarz robiacy tam fotki jednym aparatem za 1000 zl do
    tego z heliosem za 20 zl ze wzgledow oszczednosciowych tez moze byc
    usuniety.

  • 28. Data: 2009-04-03 12:09:38
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 3 Apr 2009 04:00:58 -0700 (PDT), j...@a...at napisał(a):

    > te na ktorych jest tabliczka zakaz fotografowania.

    Jak wygląda taka tabliczka i jak ją odróżnić od tabliczek, które
    oznaczają że właściciel nie lubi fotografów albo chciałby
    żeby nie fotografować?

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    Fotografia czarno-biała: http://www.korex.net.pl/forum/

  • 29. Data: 2009-04-03 12:19:20
    Od: j...@a...at

    On 3 Apr., 14:09, "Henry(k)"
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:

    > Jak wygląda taka tabliczka i jak ją odróżnić od tabliczek, które
    > oznaczają że właściciel nie lubi fotografów albo chciałby
> [...]

    tabliczki oznaczajace , ze wlasciciel nie lubi fotografow mozna latwo
    rozpoznac - najczesciej sa one zbryzgane krwia.

  • 30. Data: 2009-04-03 12:38:06
    Od: darkelf <d...@d...darkelf>

    m...@g...com pisze:
    > Ciekawe jak się ma do tych jego zdjęć zatrzymywanie ludzi za
    > fotografowanie na dworcach itp..

    Już sie nie zatrzymuje na dworcach, problemy mam tylko wewnątrz galerii.