  • 101. Data: 2009-09-04 08:17:35
    Temat: Re: zarowki
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Nie mówimy o ekonomii tylko o ochronie środowiska, a to może uzasadnić
    > pewne działania nie koniecznie na bazie argumentów ekonomicznych.

    To właśnie napisałem wyżej -- jak mam ochotę na homara, a nie na pasztetową,
    to nie uzasadniam tego argumentami ekonomicznymi. To samo gdy mam takie
    widzimisie, że wolę światło żarowe od światła luminoforów.

    Ale nie da się mówić o ochronie środowiska bez mówienia o ekonomii,
    zwłaszcza jeśli chodzi o zabranianie lub nakazywanie czegos zarządzeniem
    władz. Zwylke to połącznie wygląda tak: "musimy dbać o środowisko,
    a to przecież kosztuje". Na tej zasadzie działają nakazy stosowania
    katalizatorów czy innych filtrów. Albo zakazy używania pewnych substancji.

    Z żarówkami jest inaczj. Motywy są rzekomo ekologiczne, ale jakimś dziwnym
    trafem za ochronę środowiska nic nie trzeba płacić, tylko jeszcze nam
    mają dopłacać. I to właśnie jest podejrzane.

    > Wolę żyć w czystym środowisku, ale akurat nie bardzo chce mi się wierzyć,
    > aby zastępowanie klasycznych żarówek było w tym momencie uzasadnione,
    > dlatego zasugerowałem, że większy pozytywny skutek (zmniejszenie emisji
    > gazów cieplarnianych) byłby gdyby zrezygnować z żyrandoli a nie z żarówek.
    > Światło to też środowisko mające wpływ na zdrowie ludzi. Mi się wydaje,
    > że zwykłe żarówki dają bardziej czyste światło niż inne jego źródła czyli
    > mniej zanieczyszczają to środowisko.

    Żarówka jest ekologiczna przede wszystkim dlatego, że przebywając w jej
    świetle, przebywam w bardziej naturalnym środowisku niż w świetle lamp
    fluorescencyjnych. Ale to być może jest tylko moje subiektywne niefachowe
    odczucie. Profesjonaliści posługują się bardziej złożonymi kryteriami.
    Ekologiczna jest lniana koszula, w odróżnieniu od koszuli poliestrowej.
    Z kolei poliestrowe futro jest ekologiczne, a naturalnie nie jest.

    --
    Jarek

  • 102. Data: 2009-09-04 09:38:11
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Żarówka jest ekologiczna przede wszystkim dlatego, że przebywając w jej
    > świetle, przebywam w bardziej naturalnym środowisku niż w świetle lamp
    > fluorescencyjnych.

    A jeszcze bardziej dlatego, że składa się z kawałka szkła, kawałka blaszki i
    kilku cm drucika. Zresztą wszystko jest w łatwy sposób możliwe do ponownego
    wykorzystania. W przeciwieństwie do świetlówki, której utylizacja jest
    cokolwiek trudniejsza i środowisku szkodzi na pewno zdecydowanie bardziej
    :-)

  • 103. Data: 2009-09-04 12:15:31
    Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl>

    > Pan Piotr Gałka napisał:

    [cut]

    > Z kolei poliestrowe futro jest ekologiczne, a naturalnie nie jest.

    Z tymi futrami to ostro przesadziłeś...

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 104. Data: 2009-09-04 13:26:06
    Od: Jaroslaw Rafa <r...@w...krakow.pl>

    kogutek <k...@o...pl> wrote:
    > lat nie wytrzymała do tej pory żadna nowoczesna żarówka energooszczędna. Może
    > jak będą dużo popularniejsze to poprawią jakość.

    Hm... jak do tej pory doswiadczenie pokazuje, ze im cos sie robi
    popularniejsze tym jakosc (a zwlaszcza trwalosc) tego czegos spada -
    przykladem chocby wszelki sprzet komputerowy czy telefony komorkowe...
    Pozdrowienia,
    Jaroslaw Rafa
    r...@a...krakow.pl
    --
    Zapraszam na moja nowa strone: http://www.ap.krakow.pl/~raj/

  • 105. Data: 2009-09-04 15:00:56
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Mylisz dwa pojęcia

    Nie ja czytam: "Dwóch lat nie wytrzymała do tej pory żadna nowoczesna
    żarówka energooszczędna. "

  • 106. Data: 2009-09-04 15:02:26
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Byc moze kupiles drogie i dobre, a moze dawniej robili lepiej.
    >
    > A wspolczesne tanie i chinskie to potrafia poleciec po pol roku. W sumie
    > sobie chwale, 3 zl zainwestowane raz, a ciagle nowe mam :-)
    >
    > Wniosek uboczny - nie oplaca sie kupowac "na zapas".

    Te tanie swieca syfiasto, maja gorsza efektywnosc i ponosc bardziej smieca
    elektrycznie oraz na dzien dobry wiecej pradu ciagna.

  • 107. Data: 2009-09-04 15:19:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof Tabaczyński napisał:

    > Z tymi futrami to ostro przesadziłeś...

    Jaaa??? Przecież ONI naprawdę tak uważają!

    --
    Jarek

  • 108. Data: 2009-09-04 17:48:25
    Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl>

    > Jaaa??? Przecież ONI naprawdę tak uważają!

    Chyba, że ONI...

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 109. Data: 2009-09-04 18:25:26
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Papa Smerf" napisał:
    > tak mnie zastanowiło dla jakiego pasma częstotliwości mierzono te
    > pasma?:O)

    poprawka:O)
    tak mnie zastanowiło dla jakiego pasma częstotliwości mierzono te lumeny?:O)

  • 110. Data: 2009-09-04 21:21:37
    Od: mk <r...@m...remove>

    Papa Smerf pisze:
    > tak mnie zastanowiło dla jakiego pasma częstotliwości mierzono te
    > lumeny?:O)

    Rozpatrywane pasmo jest pochodną funkcji czułości modelowego oka
    ludzkiego (CIE 1931):
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:CIE_1931_Luminosit
    y.png

    Oczywiście można mierzyć w szerszym paśmie (tj. poza zakresem
    widzialnym), ale jest to zbędny wysiłek, skoro wiadomo, że odpowiedź oka
    modelowego wyniesie 0 - tj. składowe z poza zakresu widzialnego nie mają
    wpływu na wynik końcowy.

    pzdr
    mk