  • 1. Data: 2009-09-01 21:33:12
    Temat: Dioda zamiast BC817 - jaka??
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Witam!!

    Skopałem sprawę ;)... dałem wyjście typu OC z negacją, a ma być bez
    ;)... dlatego muszę zamienić tranzystor BC817 na diodę ;P... fajnie,
    gdyby to był element lutowany normalnie, czyli w SOT23 bez odwracania
    itp ;)...Rozkład wyprowadzeń jest taki:
    B E
    (widok z góry)

    a ma być:
    K (A)

    gdzie w miejscu (A) może być nic albo anoda, nie może być druga katoda,
    bo tam jest na stałe masa ;)...
    Może też być jakieś rozwiązanie z czymkolwiek, co ma diodę.. chodzi o
    to, aby dało się obecny kolektor ściągnąć do masy stanem z obecnej bazy,
    a żeby stan wysoki nie przechodził ;)...
    Może ktoś kiedyś szukał jakiś elementów z niestandardowym rozkładem
    wyprowadzeń, bo niestety diody typu BAT54x, BAS40, BAS70 w SOT23 się nie
    nadają ;(...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 2. Data: 2009-09-01 22:12:33
    Temat: Re: Dioda zamiast BC817 - jaka??
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Konop,

> [...]

    > Może ktoś kiedyś szukał jakiś elementów z niestandardowym rozkładem
    > wyprowadzeń, bo niestety diody typu BAT54x, BAS40, BAS70 w SOT23 się nie

    Tranzystor z obciętą jedną nóżką?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2009-09-01 22:40:39
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Tranzystor z obciętą jedną nóżką?
    Po pierwsze - wolałem rozwiązanie bez obcinania nóżek ;)... po prostu,
    żeby zmienić BOMa i nic więcej ;)... ale jak się nie da, to jasne...

    Tylko... popatrzyłeś na polaryzacje?? Tranzystor jest NPN (fakt, nie
    napisałem tego), więc da diodę:
    A x

    a ma dać odwrotną ;)...

    Wstawiłem w to miejsce BC807 czyli PNP i nawet działa ;)... myślę, czy
    mogą być jakiejś przykre konskwencje, ale chyba nie ;)... napięcia do
    5V, emiter na masie, baza do logiki, a C to moje wyjście OC ;)... może
    to nawet lepiej, bo tranzystor będzie pracować w układzie inwersyjnym i
    część prądu pójdzie przez emiter do masy, a nie wszystko do scalaka ;)...
    Ale jak się mylę - proszę o krytykę...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 4. Data: 2009-09-02 06:24:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Konop,

    Wednesday, September 2, 2009, 12:40:39 AM, you wrote:

> [...]
    > żeby zmienić BOMa i nic więcej ;)... ale jak się nie da, to jasne...
    > Tylko... popatrzyłeś na polaryzacje?? Tranzystor jest NPN (fakt, nie

    To wstawiasz PNP...

> [...]
    > to nawet lepiej, bo tranzystor będzie pracować w układzie inwersyjnym i
    > część prądu pójdzie przez emiter do masy, a nie wszystko do scalaka ;)...

    Powstał inwersyjny wtórnik emiterowy. A jakbyś znalazł tranzystor pnp
    z linerką R, to przestałby być inwersyjny :)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2009-09-02 07:05:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Sep 2009 08:24:38 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >To wstawiasz PNP...

    to nie jest calkowicie to samo i w zaleznosci od calosci ukladu moga
    sie objawic te przykre konsekwencje.

    Duza partia ? Nie oplaca sie jakos przeprojektowac ?

    J.

  • 6. Data: 2009-09-02 14:26:18
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > to nie jest calkowicie to samo i w zaleznosci od calosci ukladu moga
    > sie objawic te przykre konsekwencje.

    Co nie jest całkowicie to samo?? :).. bo trochę nie czuję, w czym może
    być problem...

    > Duza partia ? Nie oplaca sie jakos przeprojektowac ?

    Nie no, to jest tak, zamówiło z 20 osób płytki, dostało te płytki i
    teraz każdemu tłumaczyć jak ma sobie wlutować diodę, to mi się nie chce
    ;)... zmieni się BOMa i nikt nie zauważy ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 7. Data: 2009-09-02 14:26:29
    Od: Konop <k...@g...pl>

  • 8. Data: 2009-09-02 15:21:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Co nie jest całkowicie to samo?? :).. bo trochę nie czuję, w czym
    > może być problem...

    Napiecie w stanie niskim bedzie wyzsze, blizej 1V, moze nie sprawi
    problemu, a moze sprawi.

    W stanie wysokim zacznie przewodzic jesli podasz zbyt wysokie
    napiecie - ryzykowne jest wyzsze od zasilania, choc w sumie to
    bardziej skomplikowane.
    Nie tego sie spodziewamy po OC.

    Jesli ktos zrobi "sume na drucie" i wymusi stan niski na emiterze
    przy wysokim na bazie - tranzystor bedzie spolaryzowany wstecznie,
    a zlacze BE dziala jak zenerka juz przy dosc niskim napieciu rzedu
    10V. Hm - takie bylo w czasach PRL, ktos badal jak sie dzisiejsze
    tranzystory zachowuja ?

    J.

  • 9. Data: 2009-09-02 15:53:23
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Dodam: całość dotyczy interfejsu JTAG dl ARMów... chodzi o to, że procki
    LPC mają możliwość programowania przez UART.. wówczas sygnałów DTR i RTS
    można użyć do resetowania procka i włączania bootloadera... wtedy jest
    wszystko automatycznie... no i ja w obu obwodach dałem tranzystory,
    które negują ten sygnał, a mają być takie tylko w jednym...

    > Napiecie w stanie niskim bedzie wyzsze, blizej 1V, moze nie sprawi
    > problemu, a moze sprawi.

    No jak mierzyłem to miernikiem (pomiar Uf diod) to wychodziło mniej
    ;)... 0,57V... no może Schottky to nie jest, ale wystarczyć powinno...

    > W stanie wysokim zacznie przewodzic jesli podasz zbyt wysokie napiecie -
    > ryzykowne jest wyzsze od zasilania, choc w sumie to bardziej skomplikowane.
    > Nie tego sie spodziewamy po OC.

    Nie ma takiego ryzyka... od strony kolektora może być max. 5V, podczas,
    gdy na bazie mam 5V lub 0V...
    Faktem jest, że jak podłączę niezasilonego JTAGA do urządzenia
    zasilanego, to się zreseci, a normalnie by go nie ruszło ;)...

> [...]
    > BE dziala jak zenerka juz przy dosc niskim napieciu rzedu 10V. Hm -
    > takie bylo w czasach PRL, ktos badal jak sie dzisiejsze tranzystory

    No OK, ale napięcie maksymalne jest 5V... takie mam od strony bazy... od
    kolektora będzie albo mniej, albo też 5V.

    Pozdrawiam
    Konop