  • 21. Data: 2010-09-30 19:33:12
    Temat: Re: wykrywanie transponderów
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    > kasowane pewnie są, ale na pewno nie fszystkie, o czym sam się kiedyś
    > pszekonałęm, problem w tym że ten transponder razem z antenką był tak mały
    > że za nic nie mogłem go w tym produkcie znaleźć:O(

    No to może pognać się na dział AGD i produkt do mikrofalówki na 5 minut.
    Powinno dać rade....chyba.
    Ja niestety nie mogę sprawdzić, bo nie umiem wymontować z kota.
    Z kolei kota całego nie mogę, bo w instrukcji zabraniają i w razie co stracę
    gwarancję.
    Choć podobno amerykanie tak koty suszą....

  • 22. Data: 2010-10-01 05:05:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Sep 2010 21:33:12 +0200, PcmOL wrote:
> [...]
    >Ja niestety nie mogę sprawdzić, bo nie umiem wymontować z kota.
    >Z kolei kota całego nie mogę, bo w instrukcji zabraniają i w razie co stracę

    Ale sekunde czy dwie kot powinien wytrzymac, za to transponder
    niekoniecznie :-)

    J.

  • 23. Data: 2010-10-01 05:09:18
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2010-09-30 21:33, PcmOL pisze:

    > Ja niestety nie mogę sprawdzić, bo nie umiem wymontować z kota.
    > Z kolei kota całego nie mogę, bo w instrukcji zabraniają i w razie co
    > stracę gwarancję.

    Na kota ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 24. Data: 2010-10-01 05:34:11
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    > Ale sekunde czy dwie kot powinien wytrzymac, za to transponder
    > niekoniecznie :-)

    Niewykluczone.
    Tymniemniej namówienie mnie na taki eksperyment bedzie zadaniem trudnym,
    jeśli nie niemożliwym.
    Kota, po wyjęciu z pralki, zwykłem wykręcać. ;-)

  • 25. Data: 2010-10-03 07:17:02
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:i82o5q$4t0$1@opal.futuro.pl,
    PcmOL <...@...net> nabazgrał:

    > Oczywiście, młotek. Siekierka też może być.
    > Oba przyrządy namagnesowane neodymem dla wzmocnienia efektu.

    Może jednak skończcie to dokarmianie!

    --
    Włodek

  • 26. Data: 2010-10-03 14:53:34
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > pobieżną zasadę działania, natomiast nie wiem praktycznie nic na temat
    > rozwiązań konstrukcyjnych tego urządzonka, na pszykład typy i
    > charakterystyki anten, a zresztą nawet jak bym znał to na antenach za bardzo
    > się nie znam:O(
    >
    > masz może jakiś pomysł żeby takie coś zniszczyć?:O)

    Nalepkę z wytrawionym obwodem LC jak złożysz albo zgnieciesz to rozstroisz i nie
    działa. Elektrycznie też można. Potrzebny generator 8,2Mhz o odpowiedniej mocy.
    Jak zbliżyć nalepkę to napięcie jakie się w niej zrobi przepali folię miedzy
    okładzinami kondensatora i nalepka będzie miała inną częstotliwość. Takie
    generatory są zakładane w kasach pod taśmociągiem albo jako oddzielne
    urządzenie. Czasami przy kasie jest pole z napisami i rysunkami żeby nie kłaść
    tam kart i telefonów.

  • 27. Data: 2010-10-04 20:07:22
    Od: "PapoSmurf" <l...@c...w.tej.budzie>

    Órzytkownik "kogutek" napisał:
    > Nalepkę z wytrawionym obwodem LC jak złożysz albo zgnieciesz
    > to rozstroisz i nie działa.

    przy tak małych rozmiarach ustrojstfa, uszkodzenia mechaniczne są mało
    prawdopodobne, pod warunkiem że to znajdziesz, co jest mało realne:O)

> [...]
    > generatory są zakładane w kasach pod taśmociągiem albo jako oddzielne
    > urządzenie. Czasami przy kasie jest pole z napisami i rysunkami żeby nie

    dlaczego akurat 8,2MHz i jakie to powinny byc moce i na jakie odległości?:O)

  • 28. Data: 2010-10-04 23:34:48
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > przy tak małych rozmiarach ustrojstfa, uszkodzenia mechaniczne są mało
    > prawdopodobne, pod warunkiem że to znajdziesz, co jest mało realne:O)

    > dlaczego akurat 8,2MHz i jakie to powinny byc moce i na jakie odległości?:O)

    8,2 to częstotliwość pracy systemu przeciwkradzieżowego opartego na trawionych i
    zrobionych z elementów dyskretnych zabezpieczeniach. Zabezpieczenia trawione są
    jednorazowe. Uszkadza się je przy kasie generatorem o częstotliwości 8,2 MHz.
    Nie znam mocy takiego generatora. Ale na pewno niewielka.Obwodów rezonansowych
    zamkniętych w klipsach zdejmowane przy kasie z towarów nie da się uszkodzić
    generatorem przy kasie. Napięcie przebicia kondensatora w zabezpieczeniu
    trawionym to ok 30V.