  • 1. Data: 2010-09-27 19:28:42
    Temat: Wydłubanie oka IR z urządzenia
    Od: digitech <b...@z...pl>

    Witam!

    Czy ktoś próbował wylutować odbiornik IR z urządzenia i podłączyć go za
    pomocą przewodu np. skrętki utp?

    Mam tuner w jednym pomieszczeniu, a potrzebuję nim sterować z drugiego -
    odległość ok. 20m (radiowe przedłużacze nie wchodzą w grę). Kiedyś coś
    takiego robiłem, ale na raptem 4m i działało.

    Oczko jest chyba typowe, 38kHz - jest szansa że zadziała??

    digitech

  • 2. Data: 2010-09-27 20:24:02
    Temat: Re: Wydłubanie oka IR z urządzenia
    Od: shg <s...@g...com>

    On 27 Wrz, 21:28, digitech <b...@z...pl> wrote:
    > Oczko jest chyba typowe, 38kHz - jest szansa że zadziała??

    Jest, transmisja nie jest zbyt szybka, może trzeba będzie dorzucić
    jakiś rezystor podciągający, wbudowany w TFMS5xx0 ma 100 k?.

  • 3. Data: 2010-09-27 20:56:19
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 27/09/2010 20:28, digitech wrote:
> [...]
    > takiego robiłem, ale na raptem 4m i działało.
    >
    > Oczko jest chyba typowe, 38kHz - jest szansa że zadziała??

    Nie ma. Cholerstwa mocno czule na zaklocenia. Musialbys robic nadajnik
    linii, a nie pull-up.

    --
    Jerry1111

  • 4. Data: 2010-09-27 21:23:23
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Ja też myślę że ma spore szanse zadziałać. Dobrze byłoby przy samym
    odbiorniku (znaczy tym "oczku") dać na zasilaniu kondensatorek np. kilka uF
    na 16V,
    i zamiast skrętki dać koncentryk (jeśli skrętka nie zadziała) - oczywiście
    wtedy potrzebny dodatkowy przewód do zasilania (bo "oczko" ma 3 piny : plus,
    minus, i wyjście sygnału).

    Oczywiście przyjmuję, że mowa o zintergrowanym odbiorniku, a nie samej
    diodzie odbiorczej IR , bo wtedy to nie ma szans raczej....

  • 5. Data: 2010-09-27 21:25:46
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    digitech pisze:

    > Czy ktoś próbował wylutować odbiornik IR z urządzenia i podłączyć go za
    > pomocą przewodu np. skrętki utp?

    Może wygodniej kupić nowy za 3 złote:
    http://sklep.avt.pl/p/pl/719/odbiornik+ir+tsop1738.h
    tml

    To daje już zdemodulowany sygnał. Tak więc żeby nadajnik na drugim
    końcu go nadał tak jak pilot, trzeba tam przyczepić sterowany
    tym sygnałem generator 38 kHz.

    P.

  • 6. Data: 2010-09-28 01:05:15
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-09-27 23:25 Piotrne napisał(a):

> [...]
    >
    > To daje już zdemodulowany sygnał. Tak więc żeby nadajnik na drugim
    > końcu go nadał tak jak pilot, trzeba tam przyczepić sterowany

    A czytałeś w ogóle resztę posta?
    "Mam tuner w jednym pomieszczeniu, a potrzebuję nim sterować z drugiego
    - odległość ok. 20m (radiowe przedłużacze nie wchodzą w grę). Kiedyś coś
    takiego robiłem, ale na raptem 4m i działało."

    Samo zakupienie TFMS5360 (czy tym podobnego) i kabla 20m nie wystarczy
    jeżeli urządzenie miało fabrycznie inny czujnik IR (np. bez demodulatora).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2010-09-28 05:50:28
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "digitech" <b...@z...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:4ca0f06c$0$27027$6...@n...neostrad
    a.pl...
> [...]
    > takiego robiłem, ale na raptem 4m i działało.
    >
    > Oczko jest chyba typowe, 38kHz - jest szansa że zadziała??

    Swego czasu wydłubałem diodę z pilota od C+ podłączyłem do 8-żyłowego
    ekranowanego przewodu którym leciało też audio i video, działało bez
    najmniejszego problemu, nic nie zakłócało na 15m kabla i myślę ze na 25 też
    by hulało, pewnie zależy jak pilot mocno "daje"

    pozdro
    blur

  • 8. Data: 2010-09-28 06:34:04
    Od: "ciepelko.pl" <s...@c...pl.invalid>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl>

    > "Mam tuner w jednym pomieszczeniu, a potrzebuję nim sterować z drugiego -
    > odległość ok. 20m (radiowe przedłużacze nie wchodzą w grę). Kiedyś coś
    > takiego robiłem, ale na raptem 4m i działało."

    Może .. światłowód ?

  • 9. Data: 2010-09-28 08:33:38
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    a tak w ogóle, za 60 zł (razem z przesyłką) na Allegro można kupić gotowe,
    radiowe przedłużacze pilota, więc nie wiem , czy warto się bawić...

  • 10. Data: 2010-09-28 09:35:41
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-09-28 08:34 ciepelko.pl napisał(a):

    > Może .. światłowód ?

    No jak trafisz z prążkiem IR z pilota akurat w okno transmisyjne to
    jesteś gość. Poza tym cały osprzęt do światłowodu (optyka itd) zje dużo
    więcej kasy niż sam kawałek szkła. No chyba że piszesz o "światłowodzie"
    plastikowym ale tu też nie ma o czym gadać przy odległości 20m.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/